מערכת COL | יום ד' טבת ה׳תשס״ח 13.12.2007

מאות שוטרים, רחובות חסומים, 106 טנקים ● תיעוד

בלשים מסתובבים עם כלבי-גישוש, שוטרים חמורי-סבר מפטרלים עם ניידות, אופנועים משטרתיים עומדים בצד בדריכות, מחכים לאות ■ כך נראתה חצר ישיבת 'תומכי-תמימים' במיאמי, פלורידה, ביום שלישי השבוע, נר שמיני של חנוכה, דקות אחדות לפני צאת שיירת האור שמנתה 106 רכבים ■ השיירה עברה בתחילה על-יד ביתו של השליח הראשי הרב אברהם קארף היושב 'שבעה' בביתו ■ שליחי COL למיאמי: חיים ברון ואלי קאהן בדיווח תוסס משיירת האור. בואו לצפות לסיפור המלא  ● בכתבה המלאה: דיווח מלא, גלריית תמונות וקטע וידאו מיוחד >>>
מאות שוטרים, רחובות חסומים, 106 טנקים ● תיעוד
הרב אברהם קארף מנופף לשלום לשיירת האור ● צילומים: אלי קאהן, COL, מיאמי

מאת חיים ברון, שליח COL למיאמי

בלשים מסתובבים עם כלבי-גישוש, שוטרים חמורי-סבר מפטרלים עם ניידות, אופנועים משטרתיים עומדים בצד בדריכות, מחכים לאות. כך נראתה חצר ישיבת 'תומכי-תמימים' במיאמי, פלורידה, ביום שלישי השבוע, נר שמיני של חנוכה, דקות אחדות לפני צאת שיירת האור השנתית לדרך.

אמרנו לדרך, אך מדובר יותר במסע הנמשך שעה וחצי, בו משתתפים מאה ושש רכבים, מתוכם 6 טנקים גדולים. מספר הרכבים עולה מידי שנה, כמספר שנותיו של הרבי.

"לרכב הכסוף יש בעיה עם הלחצן של החנוכייה", אני שומע קריאה באחד ממכשירי-הקשר. אחד הבחורים מזנק לרכב ומסדר את הבעיה. קריאות דומות נשמעו כל העת ממכשירי-הקשר הצמודים לבחורים-השלוחים מהישיבה במיאמי, העומדים מאחורי ארגון השיירה, שנערכת בסיוע בית-חב"ד המרכזי בראשות הרב אברהם קארף היושב בימים אלו 'שבעה' על אביו ע"ה. מסיבה זו, עברה שיירת האור על-יד ביתו והרב קארף נופף להם לשלום מפתח ביתו.

שניות אחדות לפני צאת השיירה, עליתי על אחד הרכבים, שצבעו אדום חזק. חזות הנהג הפתיעה אותי: כיפה סרוגה, זקן מקוצץ. בקיצור: לא אחד מאנ"שינו. בעדינות יתירה, שאלתיו למעשיו בתהלוכה, והוא חייך וענה: "אתמול ראיתי תהלוכה קטנה של רכבים של חב"ד בעיר אחרת והחלטתי היום להצטרף אליכם".

הבחורים-השלוחים ציידו אותו היטב: חנוכייה מוארת הותקנה מעל רכבו, ומוזיקה חסידית בעוצמה גבוהה בקעה מרכבו. הנהג היה כל-כך מרוגש, שדקות ארוכות מהנסיעה, הוא החזיק במצלמה, ותיעד את הרכבים הנוסעים מלפניו. "אני שמח להיות חלק מזה", אמר לי לפני המסע.

השעה 5:30 בערב. מזג-אוויר נהדר במיאמי. קצין משטרה בכיר עומד בצומת רחוב הישיבה, לפני הרכב הראשון, ונותן את הסימן. הסימן שפותח את מסע פרסומי-ניסא חסר-התקדים שיעביר את מסר חג-החנוכה לרבבות אנשים הצועדים ברחובותיה של עיר התיירות.

וזה החל: בזה-אחר-זה, רכבי שיירת האור החלו לצאת מהרחוב שעל-יד הישיבה. שוטרים רכובים עם אופנועים צמודים לתהלוכה, לצד ניידות משטרה, המפעילות סירנה בעוצמה גבוהה.

במהלך הנסיעה חצינו צמתים רבים. בכל אחת מהם מוצבים שני שוטרים עם ניידת, המאפשרים לשיירת האור לנוע ללא עיכובים. באחד הצמתים, השוטר הצדיע עם ידו לרכבים.

לאורך כל הדרך, עוברים ושבים נופפו לשלום ואיחלו "חנוכה שמח" לנהגי הרכבים. השיירה גם עברה בין רחובות שקטים, מה שהקפיץ את כל התושבים שחלקם גילה עניין בחג. כך, למשל, כשעצרנו באחד הרמזורים, נקש זוג מבוגר על דלת החלון של רכבינו ושאל בסקרנות: מה מתרחש פה. עד שהרמזור התחלף לירוק, הוא קיבל הסבר מתומצת על חג-החנוכה.

כאמור, שעה וחצי ערך המסע שכולו קידוש שם ליובאוויטש. מספר קילומטרים לפני היעד, עמדו בצידי הדרכים חסידים שהניפו את ידיהם לעידוד שיירת האור.

בשעה שבע בערב, הגיעה השיירה לאיצטדיון בעיר הוליווד, שם נערכה מסיבת חנוכה הגדולה ביותר בעולם, בארגון השליח הרב רפאל טננהויז, עליה דווח בלעדית ובהרחבה אמש.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (ולצפייה במסך מלא)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.