מערכת COL | יום ד' טבת ה׳תשס״ח 13.12.2007

ראש ממשלת קנדה הצהיר: "חב"ד יודעת להפיץ אור"

ראש-ממשלת קנדה סטיבן הרפר אירח השבוע עשרות שלוחים בעיר הבירה אוטווה ושיבח במילים חמות את פעולות חב"ד בפני כלי התקשורת הארציים ■ "במשך מאתיים שנה חב"ד עוזרת להביא אור לעולם על-ידי מאמצי ההפצה והעבודה הטובה", הרפר אמר לאחר הדלקת נרות חנוכה על-ידי השליח הראשי לאנטריו הרב אהרן גרוסבאום ■ לצד תמונה של הרבי, השלוחים הרב מענדל קפלן, הרב יצחק ויינברג והרב מנחם מטוסוב נאמו באנגלית וצרפתית ■ "זה היה קידוש השם", אמר ל-COL השליח הראשי לקוויבק הרב בערל מוצקין. וגם: איך היומון "גאזט" החליט לכסות את האירוע ■ כתב COL בקנדה בדיווח מיוחד לדיווח המלא וגלריית תמונות   ● COL מגיש בכתבה המלאה: נאומו המלא של ראש-הממשלה - להאזנה
ראש ממשלת קנדה הצהיר:
ראש-הממשלה סטיבן הרפר נראה בנוח עם עשרות השלוחים, השבוע ● צילומים: COL

מאת כתב COL בקנדה

קידוש ה' בקנה מידה ארצי נרשם השבוע באוטווה כשראש-ממשלת קנדה סטיבן הרפר הצהיר בפני כלי התקשורת הארציים כי "במשך מאתיים שנה חב"ד עוזרת להביא אור לעולם על-ידי מאמצי ההפצה והעבודה הטובה".

הרפר, האיש החזק במדינה וראש המפלגה השמרנית בקנדה, אירח קבוצה גדולה של שלוחי חב"ד מכל המחוזות לרגל חג החנוכה. בעבר הוא היה מזמין את השלוחים אליו לי"א ניסן - יום הולדתו של הרבי. עכשיו הוא נתן להם לנהל את הטקס שהוא יודעים הכי יודעים לשווק.

ראש-הממשלה עמד בפני וילון קטיפה כחול, לצד שלוחים מרכזיים במדינה - השליח הראשי למחוז קוויבק הרב בערל מוצקין, השליח הראשי לאנטריו הרב גרשון-אהרן גרוסבאום והשליח בבירה עם הקשרים בממשל הרב חיים מנדלסון. בצדדים עמדו עשרות שלוחים ופעילים נוספים.

המנחה היה הרב מענדל קפלן, שליח חב"ד בפלמינגו ליד טורונטו, שבשפה רהוטה ציטט מדברי הרבי על החג המאיר וניווט בין הנואמים לעיני צופי ערוצי הטלוויזיה CTV, CBC, ABC ועוד. "איך אתה נואם יפה. אני צריך להביא אותך להביא לכמה קמפיינים פוליטיים", ראש הממשלה העיר.

חנוכייה המוכספת (קנים אלכסונים כפי שיטת חב"ד) עמדה על שולחן קצת לצד תמונה של הרבי ודוכן נואמים עם המילים "הפדרציה הקנדית של חב"ד-ליובאוויטש".

היומון מפרגן

אופיה של קנדה, מדינה השומרת על שתי שפות כרישמיות, באה לידי ביטוי בנאומים. השליח בקלגרי, אלברטה הרב מנחם מטוסוב נאם בצרפתית והשליח בונקובר הרב יצחק ויינברג באנגלית. במקום נכחו גם חברי הפרלמנט הקנדי ומספר שגרירי מדינות שבאו לכבד את הקהילה היהודית.

לאחר שהתכבד בהדלקת השמש, ראש הממשלה העביר את הנר הלבן לרב גרוסבאום שהדליק את שמונת נרות חנוכה בברכה רמה.

"בשנה שעברה היו שיא של 11 אלף אירועי הדלקת נרות חנוכה בעולם, כולל שלנו", ראש הממשלה אמר בנאומו שהתחלף בין אנגלית וצרפתית. "העובדה שיהודים יכולים להדליק בכל-כך הרבה מדינות הוא סימן שיום אחד האור יוכל למחות את השנאה האנטישמיות לתמיד.

"אני מעריכים ומוקירים את התרומה של חב"ד-ליובאוויטש. במשך מאתיים שנה חב"ד עוזרת להביא אור לעולם על-ידי מאמצי ההפצה והעבודה הטובה. כל הקנדים צריכים להביא עוד אור לעולם". נאומו כלל שבחים נוספים לחופש הדת במדינה, התרומה של הקהילה היהודית למדינה והרוח החיובית ששלוחי חב"ד מביאים לכל עיר.

היומון האנגלי "גאזט" במונטריאול פרסם למחרת חלקים גדולים של הנאום. "זה היה קידוש השם ואירוע מאוד מאורגן", אמר ל-COL הרב מוצקין, מנהל צעירי-אגודת-חב"ד במונטריאול, ששוחח עם ראש-הממשלה לאחר ההדלקה.

לידי COL הנאום המלא של ראש-הממשלה.

להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:

לא מצליחים להאזין? לחצו כאן 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.