מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשס״ח 12.12.2007

קראון-הייטס: 'שלושים' לרב שלמה מטוסוב ע"ה

ביום ב' בלילה, בנר שביעי של חנוכה, התקיימה בקראון הייטס התוועדות מיוחדת, סעודת "סיום משניות" לרגל סיום השלשים לפטירת הרה"ח הרב שלמה מטוסוב ע"ה ■ הנואמים דיברו על היכרותם משכבר הימים עם הרב מטוסוב, והעלו על נס זכרונות מימי קדם בישיבת ברינוא בעת שהגיעו תלמידים מצויינים ששלח הרב מטוסוב ממרוקו ללמוד בתומכי תמימים בברינוא ■ הכנס וההתוועדות התקיימו בביהכ"נ "בית לוי יצחק", בסמוך לביתו של הנפטר לסיפור המלא
קראון-הייטס: 'שלושים' לרב שלמה מטוסוב ע
(צילום: COL)

ביום ב' בלילה, בנר שביעי של חנוכה, התקיימה בקראון הייטס התוועדות מיוחדת, סעודת "סיום משניות" לרגל סיום השלשים לפטירת הרה"ח הרב שלמה מטוסוב ע"ה.

הכנס וההתוועדות התקיימו בביהכ"נ "בית לוי יצחק", בסמוך לביתו של הנפטר.
האירוע אורגן על ידי הנהלת "מכון חנה", ומתפללי בית הכנסת "בית לוי יצחק" שם התפלל המנוח בשנותיו האחרונות. כן השתתפו באירגון האירוע מתפללי ביהכ"נ "מרכז ספרד" וביהכ"נ "רבי יצחק ביטון", שני בתי כנסת אלו הם ג"כ משכונת קראון הייטס ומתפללים בהם יהודים יוצאי מרוקו.

כזכור היה הרב מטוסוב שליח הרבי במשך שנים רבות במדינת מרוקו, שם הקים מוסדות של אלפי תלמידים ותלמידות. והתחבב מאד על בני העדה המרוקאית, שכולם מוקירים את זכרו מתוך כבוד והערצה.

בהתוועדות נשאו דברים: הרב אברהם אזדאבא חבר הבד"צ בקראון הייטס. הרב שניאור זלמן לבקאווסקי ר"מ בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש המרכזית, הרב מרדכי גוראריה רב דקהילת חברה ש"ס.

הנואמים דיברו על היכרותם משכבר הימים עם הרב מטוסוב, והעלו על נס זכרונות מימי קדם בישיבת ברינוא בעת שהגיעו תלמידים מצויינים ששלח הרב מטוסוב ממרוקו ללמוד בתומכי תמימים בברינוא. וכן דיבר הרב לבקאווסקי על זכרונותיו מעת ביקורי האדמו"ר הבאבא סאלי בישיבת ברינוא. וכן ביקוריו של הרב מטוסוב אז לבחון התלמידים.

את המשפחה ייצגו בניו של הנפטר, יבלחט"א הרב אלי' מטוסוב חבר מערכת "אוצר החסידים", והרב מנחם מענדל מטוסוב שליח בעיר קלאגערי במדינת אלבערטא קנדה. הר"מ מטוסוב סיפר על פעילותם של אחיו הרבנים השלוחים כל אחד במקומותיו בהפצת אור היהדות במיוחד בימי חנוכה אלו ועל כן נבצר מהם לבוא להשתתף אישית בסעודת סיום המשניות כאן בחצר בית חיינו ליד אמם הרבנית.

כן נשא דברים הרב אליעזר אבצן שליח ועסקן נמרץ שהוא היה מן התלמי
דים השלוחים במשך כמה שנים בישיבתו של הרב מטוסוב בקסבלנקה מרוקו.

הרב מנחם מטוסוב' סיפר גם על אירועים נוספים שמתקיימים ברחבי העולם במיוחד בקרב יהדות יוצאי מרוקו להמשך פעילויות ולזכר נשמת הנפטר הרב מטוסוב ז"ל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.