מערכת COL | יום א' טבת ה׳תשס״ח 10.12.2007

לוד: מאבק התושבים הצליח, והמכולת נפתחה ● וידאו

מאבק התושבים בלוד נחל הצלחה: עיריית לוד נסוגה מהחלטתה לסגור את מכולת מוטי ליפסקר בשיכון חב"ד בלוד, ואיפשרה לו שמונה חודשים בשביל לפתור את בעיות החריגה ■ כזכור, אמש, הורה בית משפט 'השלום' ברמלה על סגירת צרכניית חב"ד בשיכון חב"ד בלוד, ועונש כבד של מאסר בפועל על בעל המכולת ר' מוטי ליפסקר, וזאת בשל חריגות בנייה ■ החנות היתה נעולה כל שעות היום, ותושבי השיכון מנועים היו מלרכוש מוצרים בסיסיים לביתם בחג ■ בבוקר, צעדו רבים מתושבי השיכון, על טפם ונשותיהם, לעבר בנין העייריה שם ביקשו למחות ■ COL מגיש: וידאו מההפגנה הסוערת בעיריית לוד  כל הפרטים וצפייה בוידאו  
לוד: מאבק התושבים הצליח, והמכולת נפתחה ●  וידאו
הפגנת התושבים בעיריית לוד הבוקר (צילום: COL)

מערכת COL

מאבק התושבים בלוד נחל הצלחה: עיריית לוד נסוגה מהחלטתה לסגור את מכולת מוטי ליפסקר בשיכון חב"ד בלוד, ואיפשרה לו שמונה חודשים בשביל לפתור את בעיות החריגה, כך נמסר ל-COL.

כזכור, אמש, הורה בית משפט 'השלום' ברמלה על סגירת צרכניית חב"ד בשיכון חב"ד בלוד, ועונש כבד של מאסר בפועל על בעל המכולת ר' מוטי ליפסקר, וזאת בשל חריגות בנייה. השופט, לא התחשב באישור הזמני שניתן ממהנדס העירייה להפעיל את המכולת עד פיתרון הבעיה.

ר' מוטי ליפסקר יערער על חומרת העונש, אך בינתיים החנות היתה נעולה כל שעות היום, ותושבי השיכון מנועים היו מלרכוש מוצרים בסיסיים לביתם. העירייה שקיבלה חוות דעת משפטי לפיה אפשר לפתוח את החנות, נמנעת מלעשות זאת, ובמקביל, למרבה האבסורד, נציגי העירייה מבצעים הזמנות רכש לטובת מוסדות העירייה, ורושמים בהקפה.

הבעיה חמורה במיוחד נוכח העובדה שרבים מתושבי השיכון מורגלים בקנייה בהקפה בחנות, וכך אין באפשרותם לרכוש מוצרים בחנויות סמוכות. בבוקר, צעדו רבים מתושבי השיכון, על טפם ונשותיהם, לעבר בנין העייריה שם ביקשו למחות.

"האבסורד הוא שעיריית לוד אינה מטפלת בחריגות הבנייה שקיימות אצל הערבים, מעבר לכביש, אבל את החנות היחידה שקיימת בשכונת חב"ד היא סוגרת בצו שופט", אמר ל-COL ר' אהרן בורקיס, תושב השכונה.

הערב, בשעה 6:30 תיערך הפגנת תמיכה והזדהות מול המכלות של ר' מוטי ליפסקר, והתושבים ידליקו יחד את נר חנוכה.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.