מערכת COL | יום כ"ז כסלו ה׳תשס״ח 07.12.2007

כשהרב שם-טוב הסביר לקונדליזה רייס מושג בחסידות...

אתר YNET מדווח הבוקר (שישי) על ההדלקה הגדולה של החנוכייה הלאומית בחצר הבית-הלבן שנערכה לפני יומיים ■ בכתבה, סופר על פגישה בין הרב לוי שם-טוב ובין מזכירת המדינה האמריקנית קונדוליזה רייס, במהלכה הוא הסביר לה את המושג שמובא בחסידות של דרך קצרה וארוכה ודרך ארוכה וקצרה ■ לדברי הרב שם-טוב, רייס לא קיבלה את דבריו אבל את המסר של הרבי הוא ממשיך להעביר בכל פינה ■ במהלך הכתבה, העיתונאי יהודה צייטלין מספר על הצלחת שלוחי חב"ד בוושינגטון  לקריאת הכתבה לצפייה ב-COL: וידאו מלא מהמנורה הלאומית בוושינגטון 
כשהרב שם-טוב הסביר לקונדליזה רייס מושג בחסידות...
הרב שם-טוב עם מזכירת המדינה האמריקנית, ד"ר קונדוליזה רייס ● צילום ארכיון: COL

ישראל ברדוגו, YNET

שדרות פנסילבניה 1600, חצר הבית הלבן בוושינגטון. על רחבת הדשא הסמוכה - מה שמכונה האליפסה - מוצבת לה חנוכיית ענק. המונים גודשים את הרחבה, מצטופפים כשהם מצונפים במעילי ענק. הקור מקפיא חודר לעצמות, במיוחד למי שרגיל למזג שפוי.

הרב אברהם שמטוב נוטל את המקרופון ובחגיגיות רבה מזמין את התובע הכללי של ארה"ב ושר המשפטים, מייקל מוקייסי. יחד הם עולים על מנוף הענק, הקהל עוקב בדריכות במאבק של הפתילה ברוח, כשהאבוקה אוחזת בנר. הקהל מריע בתשואות שיימשכו הרבה אחרי שהכבודה יורדת עם המנוף למטה.

מי שכובד בהדלקת הנרות המסורתית של חב"ד השנה בבית הלבן הוא שר המשפטים האמריקני, מייקל מוקייסי, כשהוא יורד מהמנוף הוא מוסר את המסר הקטן שלו לגולשי ynet בפאתוס: "לא קל להילחם על החופש, המאבק של חנוכה ממשיך גם היום. בדיוק כמו אז גם היום יש לנו את עיראק ואפגניסטן". התובע הכללי שהוא במקרה יהודי דתי ושומר מצוות מסמל את המגמה של חזרה למקורות שמתרחשת בחוג הסילון של יהודי ארה"ב.

"משהו מאוד מרגש קורה כאן", אומר יהודי ישיש עם ניצוץ בעיניים , "אנחנו מדליקים את החנוכיה אחד מהסמלים היהודים, במקום הכי סימלי של אמריקה הגדולה. יש גאווה יהודית גדולה מזה?" הוא שואל.

הרב אברהם שמטוב נשלח על ידי הרבי מליובאוויטש בשנת 74' לוושינגטון, אז נאמר לו "שעליו לפעול למען כל יהודי". מאז הוא מספר: "הפכנו לכתובת יהודית לכל דבר ועניין". ב-15 השנה האחרונות עבר להתגורר במקום יחד עם משפחתו גם בנו, הרב לוי שמטוב. שמטוב הצעיר מי שמכונה בוושינגטון פוסט "הרב של גבעת הקפיטול" הספיק הרבה בוושינגטון מסתבר, והקשרים הענפים של צמרת הממשל בארה"ב עם חב"ד נוצרו לא מעט בזכותו.

רק לא מזמן חתם הנשיא ג'ורג' בוש על מסמך הכבוד המקדיש מדי שנה ברחבי ארה"ב יום חינוך יהודי לכבוד הרבי מליובאוויטש. הרב שמטוב, שמעביר דרך קבע שיעורים בקפיטל לחברי קונגרס רבים, הצליח ללקט סביבו תעשייה שלמה של חברי סנאט שפועלים רבות לטובת העם היהודי.

פעילי חב"ד בוושינגטון מספרים כי "רק בשבוע האחרון דווח שבפגישה עם קונדוליזה רייס, הוא שטח לה בהרחבה את המושג שמובא בחסידות של דרך קצרה וארוכה ודרך ארוכה וקצרה. הדרך לשלום שאותו את מתכננת היא 'ארוכה וארוכה' בלי התחלה וללא סוף אמר לה". לדברי הרב שם טוב, רייס לא קיבלה את דבריו אבל את המסר של הרבי הוא ממשיך להעביר בכל פינה.

הרב שם טוב טרוף בעיסוקיו עד למעלה מראשו בימים אלו. מעבר להדלקות שמתבצעות מדי ערב ברחבת הקפיטל והבית הלבן הוא עסוק גם בלהכשיר את המטבח של הבית הלבן. יחד עם הגב' לורה בוש החב"דניקים עוברים אפילו על התפריט שיוגש לאורחי מסיבת החנוכה המסורתית במשכנו של הנשיא.

העיתונאי יהודה צייטלין שדורך בקביעות בוושינגטון נדרש להסביר את הדינמיקה וההצלחה של אנשי חב"ד במקום. בשיחה עם ynet הוא מספר על שיטת העבודה של חב"ד במקום שמוכיחה את עצמה: "בכל אירוע של חב"ד כאן דואגים לקרב לבבות באופן הכי גלוי שיש. כשמביאים את מנהיג הדמוקרטים תמיד יגיע איתו מנהיג הרפובליקנים. אפילו בהדלקה האחרונה בה כובד התובע הכללי מייקל מיוקסי הופיע יחד איתו הסנטור הדמקורטי פטריק להיא, יו"ר ועדת המשפטים בסנאט ומי שנחשב ליריבו המושבע. הפעילות המבורכת של חב"ד כאן גורמת לכולם להבין את המסר האמיתי של חב"ד".

לדברי צייטלין, "הרבי מליובאוויטש אמר במסגרת השיחות הקבועות שלו כמה פעמים שפעילות יהודית עם אנשים בעלי השפעה זאת פעילות שצריך לשאוף אליה מכיוון שהיא גורמת להשפעה רבה יותר על רבבות יהודים אחרים". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.