מערכת COL | יום כ"ה כסלו ה׳תשס״ח 05.12.2007

הרב מאזוז ספד לרב פינסון ע"ה: "הפחת יהדות בטונסיה"

לפני דקות אחדות עברה מסע ההלוויה ליד בית-הכנסת "בית נחום יצחק" בכפר-חב"ד של הרה"ח הרב ניסן פינסון ע"ה, שליח הרבי לטוניס שנפטר אתמול (שלישי) בבית-הרפואה 'ניס' בצרפת, לאחר מחלה קשה ■ הרב מאיר מאזוז ראש-ישיבת 'כסא-רחמים' ספד לרב פינסון דקות ארוכות ותיאר את מסירות-הנפש של הרב פינסון ע"ה שנשאר בשליחות עד ליום האחרון, וכיצד למרות שרבים מיהודי טוניסיה סמכו בשעת הדחק על חלב עכו"ם, הרב פינסון ע"ה הקפיד שילדיו ישתו רק חלב ישראל ■ הוא ציטט מספר תהילים את הפסוק: "אמרת ה' צרופה מגון הוא לכל החוסים בו", ואמר כי "אמר"ת הם ראשי-תיבות של המדינות בהם פעל הרב פינסון ע"ה בחייו: אמריקה, מרוקו, רוסיה, ותוניסיה"  לסיפור המלא ולתמונות נוספות  ● סרט על פועלו של הרב ניסן פינסון ע"ה ● לצפייה
הרב מאזוז ספד לרב פינסון ע
הרב מזוז נושא דברי הספד על-יד מיטת הרב פינסון, לפני דקות אחדות ● צילום: COL

כתב COL

לפני דקות אחדות עבר מסע ההלוויה ליד בית הכנסת "בית נחום יצחק" בכפר-חב"ד של הרה"ח הרב ניסן פינסון ע"ה, שליח הרבי לטוניס שנפטר אתמול (שלישי) בבית-הרפואה 'ניס' בצרפת, לאחר מחלה קשה. הרב מאיר מאזוז ראש-ישיבת 'כסא-רחמים' ספד לרב פינסון דקות ארוכות, כשהוא מתאר בהרחבה את פעולותיו הברוכות שהצילו מאות יהודים באותם ימים.

הרב מזוז תיאר את הרב פינסון ע"ה כתלמיד חכם שהיה מסור לרבי ולא עשה חשבונות לקשיים שבשליחות. "הרב ע"ה, לימד אותנו חסידות ותניא ומצד שני נתן להם לשמור ולקיים את המנהגים שלהם".

הוא תיאר את המסירות נפש של הרב פינסון ע"ה שנשאר בשליחות במסירות נפש עד ליום האחרון, וכיצד למרות שרבים מיהודי טוניסיה סמכו בשעת הדחק על חלב עכו"ם, הרי שהרב פינסון ע"ה הקפיד שילדיו ישתו רק חלב ישראל.

"כאשר רבנים רבים עזבו לצרפת ולישראל והיה חשש שלא יהיה עוד מה לעשות בטוניסיה, הגיע הרב פינסון ע"ה והפיח יהדות במקום. הוא בנה מקוואות והקים ישיבה ותלמוד-תורה", אמר, וציטט מספר תהילים את הפסוק: "אמרת ה' צרופה מגון הוא לכל החוסים בו" - אמר"ת הם ראשי תיבות של המדינות בהם פעל הרב פינסון ע"ה בחייו: אמריקה, מרוקו, רוסיה, ותונסיה. הוא גם ציין כי הרב פינסון ע"ה נפטר בגיל 89 שהם בגימטריא "חנוכה".

דברים נשא גם רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי שדיבר על מסירות הנפש של הרב פינסון ע"ה, וכיצד יש ללמוד ממנו להיות מסורים בלב ונפש לכל העניינים של הרבי.

בשעה 13:30 תעבור ההלוייה ליד ישיבת "תורת-אמת" בירושלים לעבר הר-הזיתים. המשפחה תשב 'שבעה' בבית משפחת קפלן רח' זרח 8/8 הר-נוף למשך מספר שעות, ובהמשך תשב בניס, צרפת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.