מערכת COL | יום כ"ה כסלו ה׳תשס״ח 05.12.2007

הרב החב"די שמדריך חתנים כיצד לשבור הכוס בחופה

עיתון "מעריב" מדווח הבוקר (רביעי) על קורס ייחודי, שנערך לראשונה בעולם, כל הכנת חתנים לרגל השיא מתחת לחופה: שבירת הכוס ■ את הקורס שנערך בתל-אביב העביר הרב החב"די פנחס אלטהויז שהמליץ לחתנים לעתיד להרים את הרגל לגובה של לא פחות מ־30 ס"מ, לדרוך על הכוס עם מרכז הנעל ולהישיר מבט קדימה, ולא אל הכוס ■ "הרב הרגיע אותנו, והסביר שהכוסות היום הרבה יותר דקות מפעם", סיפר אחד ממצטייני הקורס לסיפור המלא
הרב החב
מאת עידו אפרתי, 'מעריב'

כל חתן מכיר את החשש הזה: אחרי הקידושין והברכות, מגיע המבחן הגדול - שבירת הכוס. תישבר או לא תישבר? כדי לעבור את האירוע בשלום, נערך אתמול בתל-אביב, לראשונה בעולם, קורס שהכין חתנים לרגע השיא מתחת לחופה.

עשרה חתנים, שאמורים לבוא בברית הנישואין בחודש הקרוב, התכנסו באולם "פריים גן האורנים" כדי לעבור הדרכה בנושא משמעות שבירת הכוס בהלכה היהודית. אך מעבר למידע התיאורטי, קיבלו החתנים הנרגשים עצות מקצועיות לגבי הז־ווית האופטימלית שבה יש לדרוך על הכוס במטרה לנפץ אותה בניסיון הראשון, ולמנוע מבוכה מיותרת לחתן ולאורחים.

את הקורס העביר הרב פנחס אלטיהויז, שהמליץ לחתנים לעתיד להרים את הרגל לגובה של לא פחות מ־30 ס"מ, לדרוך על הכוס עם מרכז הנעל ולהישיר מבט קדימה, ולא אל הכוס. הרב הסביר בהומור אופייני שהסיבה שבגללה רוב החתנים מושכים את מכנסיהם למעלה לפני הדריכה על הכוס היא שהם למדו מא־מם שמומלץ להרים את המכנסיים לפני שנכנסים לבוץ.

אחד המצטיינים בקורס היה אייל אשכנזי, שחתונתו תתקיים בחודש הבא. "הרב הרגיע אותנו, והסביר שהכוסות היום הרבה יותר דקות מפעם‭,"‬ סיפר. "זה הוסיף לביטחון לקראת החופה, כי אף פעם לא התנסיתי בזה‭." ‬
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.