מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשס״ח 03.12.2007

החגיגה המרכזית של י"ט בכסלו בבאר שבע

במוצאי-שבת, נערכה החגיגה המרכזית לכבוד חג הגאולה י"ט בכסלו בבאר שבע בהשתתפות כ-500 איש באולמי רויאל גארדן בבאר שבע, ובאירגון מנהל בית חב"ד הרב שניאור זלמן גורליק ■ האירוע היה גם לזכרו של הרב שלמה מטוסוב ע"ה שליח הרבי למרוקו, ואורח הכבוד באירוע היה בנו הרב ראובן מטוסוב –  שליח הרבי ללשכת ליובאוויטש האירופאית בפאריז ■ אירוע זה חתם שבת מלאה וגדושה בבית חב"ד המרכזי בבאר שבע עם הרב ראובן מטוסוב עם אנ"ש ומקורבים מבאר שבע  לסיפור המלא
החגיגה המרכזית של י
מתוועדים בחג הגאולה בבאר שבע ● צילום: COL
במוצאי-שבת, נערכה החגיגה המרכזית לכבוד חג הגאולה י"ט בכסלו בבאר שבע בהשתתפות כ-500 איש באולמי רויאל גארדן בבאר שבע.

הנחה את האירוע הרב משה אריאל רוט שליח בשכונת נאות לון. פתח את האירוע הרב שניאור זלמן גורליק שפתח בכבוד האכסניה וכן הציג את ההתרחבות בעבודת השליחות בבאר שבע, והציג את הרב חיים הבר שמצטרף בימים אלו כ"שליח תורה" בבאר שבע. הרב הבר עורר את הציבור להצטרף לשיעורי תורה ולימוד החסידות בעיר.

השתתפו באירוע: הרב יהודה דרעי רב העיר – שסיפר על הקשר המיוחד של חמיו מבית משפחת טולידנו עם שלוחי הרבי במרוקו והרחיב בענין המס"נ של י"ט כסלו. הרב משה בן טוב שנשא דברי ברכה וסיפר גם על חב"ד במרוקו, הרב יוסף שמחה גינזבורג שעשה סיום התניא והרחיב בענין חלוקת הש"ס, הרב ניצן חלק – שליח ומנהל בית חב"ד בשכונת נווה זאב ומנהל ת"ת חב"ד בב"ש שהביא דרישת שלום מכינוס השלוחים העולמי, הרב מאיר סויסא – רב שכונה בב"ש ורב איזורי רמת נגב, מר יצחק אמור – יו"ר המועצה הדתית בב"ש, מר יצחק מרציאנו – חבר מועצת העיר, מר שלום דנינו, הרב רפאל עשור והרב עמרם אביכזיר מבני ברק,  הרב משה לחיאני מאשדוד, הרב מענדל עמר מאשדוד.

האירוע היה גם לזכרו של הרב שלמה מטוסוב ע"ה שליח הרבי למרוקו, ואורח הכבוד באירוע היה בנו הרב ראובן מטוסוב – שליח הרבי ללשכת ליובאוויטש האירופאית בפאריז.

במסגרת פעילות בית חב"ד בבאר שבע הוא עוסק בשנים האחרונות רבות עם בוגרי חב"ד במרוקו ובמדינות צפון אפריקא הוזמנו לאירוע עשרות בוגרים שהיו בשנים האחרונות בקשר עם הפעילויות השונות. השתתפו באירוע עשרות רבות של בוגרי מוסדות חב"ד מבאר שבע ומאיזור הדרום.

בשם בוגרי מוסדות חב"ד ותלמידיו של הרב מטוסוב ע"ה נשא דברים הרב רפאל עשור מבני ברק אחראי על כשרות חו"ל ברבנות הראשית. שנשא דברים נלהבים ביותר על הקשר האמיץ והמס"נ של שלוחי הרבי עבור חינוך הילדים במרוקו. דבר שניכר גם בזה שכעבור כ-50 שנה עדיין אנחנו מרגישים קשר חזק לחסידות ואהרבה רבה לשלוחי הרבי. בדבריו סיפר בהתרגשות כי שמע מהרב ראובן מטוסוב ששבועיים לפני פטירתו התעניין אביו מה קורה עם רפאל עשור !!

בהמשך דיבר אורח הכבוד – הרב ראובן מטוסוב בהתרגשות רבה על אביו ע"ה וקרא לכאו"א מהמשתתפים לקבל ע"ע ללמוד פרק בתניא לזכותו ולע"נ. ובזה להמשיך את מסורת חב"ד במרוקו.

בהמשך הקרינו גם את ברכתו של הרב הראשי לישראל הרב שלמה עמר שליט"א שהיה אמור להשתתף ושלח את ברכתו לאירוע בקלטת וידאו בה נשא דברים מיוחדים לדמותו של הרב שלמה מטוסוב ע"ה.

בסיום קבל כל אחד ואחת מהמשתתפים שי מיוחד – ספר תניא שהודפס במיוחד לאירוע.

אירוע זה חתם שבת מלאה וגדושה בבית חב"ד המרכזי בבאר שבע עם הרב ראובן מטוסוב עם אנ"ש ומקורבים מבאר שבע.

בשבת השתתף גם מר יצחק מרציאנו שעבד ולמד בישיבת חב"ד במרוקו ונשא דברים מרגשים על השלוחים שם, וכן גם על המפגש עם הרב מטוסוב בשנה שעברה בניורק אחרי הרבה שנים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.