מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תשס״ד 03.02.2004

בזכות פרה משוגעת - שוק הכשרות פורח

עוד ועוד צרכנים עוברים לרכישת מוצרי-מזון - ובעיקר, בשר - בעלי חותמת כשרות; מעריכים כי אחת הסיבות לכך היא פרשיית הפרה-המשוגעת, מחלה שנתגלתה בפרה אחת אשר הוכנה לשחיטה במדינת וושינגטון שבמערבה של ארצות-הברית. על פי הערכות בארצות-הברית, יש כ-12 מליון צרכני מזון כשר, ושוק המזון הכשר נאמד בכמעט שבע מיליארד דולר בשנה, כשמידי שנה יש גידול טבעי של 16% בשוק. הערכות אלה הושמעו בתערוכת המזון הכשר בלוס-אנג'לס. מארגניה מציינים כי היא הראשונה מסוגה שהתקיימה אי-פעם בחוף המערבי של ארה"ב. בין החברות שהציגו תערוכות על מוצריהם היו גם חברות בבעלות חב"דית, כמו חברת הדגים של משפחת רסקין מקראון-הייטס, וחברת מוצרי הבשר 'רובשקין' מאייוה. ניתן היה לראות את מעבדות OK בראשות הרב דן-יואל ליווי שאיכות השגחתם הינה לשם דבר בעולם הכשרות.
בזכות פרה משוגעת - שוק הכשרות פורח
הרב לוי גרליק, מרבני מערכת הכשרות OK, דואג למזון רוחני עבור המבקרים
החברות הציגו את מוצריהן הכשרים לצד חברות ענק גדולות מארצות-הברית ומישראל כמו אסם, עלית, כרמל מזרחי ועוד. בתערוכה עוברים עשרות אלפי סוחרים וצרכנים, המעוניינים לרכוש מוצרי מזון כשרים. מומחי המזון הכשר מדגישים כי הפרה-המשוגעת היא רק אחת הסיבות לשיפור בשיווק מוצרי מזון זה, והשפעתה העסקית היא קטנה ואיטית. אבל היא מהווה חלק ממכלול של דאגות בנושאי בריאות והיגיינה, אשר מביאים את הצרכנים להקפיד יותר בבחירת המזון (בעיקר הבשרי) שהם אוכלים; בחלק ניכר מהמקרים, הקפדה זו מביאה אנשים - לא רק יהודים שומרי-מצוות, ואפילו לא רק יהודים - לצרוך יותר מזון כשר, מתוך הנחה שמשגיחי הכשרות מבחינים גם בסוגים לא-דתיים של איסורים לגבי הטיפול בבשר.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
קידוש שם חב"ד
י"ב שבט ה׳תשס״ד
הרב ליווי שליט"א מקדש את שם חב"ד ע"י מתן כשרות ברמת הידור ללא תחרות וב"ה רואים תוצאות, ובפרט שהוא מאד משתדל להעסיק שלוחים ברחבי תבל וכך הוא זוכה ל2 גם לעזור לשלוחים וגם רמת הכשרות האיכותית יישר כח!
2.
למה אין בCOL את מדור כשרותי של OK
י"ב שבט ה׳תשס״ד
זה יהיה מצויין

במקום לבזבז כסף על עיתון כפר חב"ד כדאי להעביר את זה לCOL פי אלף יותר יקראו את זה
3.
nice article
י"ב שבט ה׳תשס״ד
i was there, thank you COL for the report
4.
Levy Shlita
י"ב שבט ה׳תשס״ד
Great man Great Job!!!!!!!!!!!!!!!! We Want Moshiach Now!!!!!!!!!!!!
5.
תגובה לשתיים
י"ב שבט ה׳תשס״ד
כי אף על פי שחב"ד און ליין הרבה יותר חזק בשוק, אף על פי כן אנשי או קיי חושבים שעיתון כפר חב"ד זה על רמה יותר, אני מניח שיבוא יום וכולם יבינו שהתפוצה של חב"ד און ליין היא הרבה יותר חזקה מכל עיתון ואתר אחר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.