מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשס״ח 02.12.2007

מדברים על חלוקת ירושלים - והאדמה רועדת

בפעם הרביעית בשבועיים - שוב האדמה רעדה: בשעה 9:38 דווח על רעידת אדמה נוספת בירושלים, שעל חלוקתה נועדו בשבוע שעבר באנאפוליס ראשי המדינות מאיזורינו ■ ממכון הגיאופיזי, אישרו כי אכן, מדובר ברעש אדמה, שעוצמתו 4 בסולם ריכטר. המוקד היה גם הפעם בים המלח. לא דווח על נפגעים או על נזק ■ "אין כרגע אפשרות לצפות במדויק רעידות, אבל אנחנו יודעים שלפני כל רעידה גדולה באות כמה קטנות או בינוניות, דוגמת הרעידה שחווינו", אומר פרופ' אמוץ עגנון, מהמחלקה לגיאולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים לסיפור המלא "כי הנה המלכים נועדו" ● מאמר דעה
מדברים על חלוקת ירושלים - והאדמה רועדת
מפת רעידות אדמה ברחבי הארץ (עיבוד מחשב)

בפעם הרביעית בשבועיים - שוב האדמה רעדה: בשעה 9:38 דווח על רעידת אדמה נוספת בירושלים, שעל חלוקתה נועדו בשבוע שעבר באנאפוליס ראשי המדינות מאיזורינו.

ממכון הגיאופיזי, אישרו כי אכן, מדובר ברעש אדמה, שעוצמתו 4 בסולם ריכטר. המוקד היה גם הפעם בים המלח. לא דווח על נפגעים או על נזק.

לפני תשעה ימים הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 4.1 בסולם ריכטר. מוקד הרעש היה אז בשפלה. שלושה ימים קודם לכן הורגשו שני רעשים - הראשון בעוצמה של 3 בסולם ריכטר והשני בעוצמה של 4.2 - הורגשו בכל רחבי הארץ.

רעידות האדמה האחרונות נחשבות לרעידות חלשות עד בינוניות. פרופ' אמוץ עגנון, מהמחלקה לגיאולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, סיפר בראיון לוואלה! חדשות, כי "אין כרגע אפשרות לצפות במדויק רעידות, אבל אנחנו יודעים שלפני כל רעידה גדולה באות כמה קטנות או בינוניות, דוגמת הרעידה שחווינו לפני שבועיים".

אף שלא ניתן לחזות מועד של רעידת אדמה גדולה, פרופ' עגנון מזהיר כי היא תגיע. "רעידת אדמה גדולה תבוא עוד בימינו ותהיה הרסנית" אמר, "היא תתרחש בזמן שבין 10 עד 50 השנים הקרובות. המוקד שלה יהיה בבקע של ים המלח, אך היא תפגע גם בירושלים, תל אביב ועמאן. בנוסף, ישנו חשש גם לרעידה גדולה באזור הכרמל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.