מערכת COL | יום כ' כסלו ה׳תשס״ח 30.11.2007

"מושכים את השמחה לכל השנה, גם למגורשים" ● אודיו

לקראת י"ט כסלו התראיין מנהל בית-חב"ד בניצן הרב יגאל קרינשזפט, ברדיו האינטרנטי של ערוץ 7 ■ ר' יגאל דיבר על משמעותו של יום י"ט בכסלו לחסידי חב"ד בעולם וסיפר את סיפור המאסר והגאולה ■ "הגיעו אלינו הרבה פניות לארגון התוועדויות. עם ישראל צריך יותר מתמיד וצמא לשמוע חסידות, שזה עניין של שמחה ואושר פנימי ואנו יודעים שפנימיות התורה קשורה במיוחד לגאולה... ועל ידי כך נזכה לגאולה השלמה"  להאזנה לראיון
עשרות פניות לארגון התוועדויות. הרב קירשנזפט ע"י ביתו בניצן • צילום: אוריה תדמור
תוכנית ההתנתקות: הדיווחים, הקולות, התמונות המזעזעות

בקרב קהילות חב"ד בארץ ובעולם מציינים היום את י"ט כסלו, הנקרא "חג הגאולה". בפי החסידים נקרא יום זה "ראש השנה לחסידות", והוא נקבע בשנת 1772 עם הסתלקותו של המגיד ממזריטש שהיה ממשיכו של מייסד החסידות הבעל שם טוב. ביום זה שוחרר מייסד חסידות חב"ד, הרב שניאור זלמן מלאדי, האדמו"ר הזקן, מן המאסר ברוסיה.

יגאל קירשינזפט, מנהל בית חב"ד בנווה דקלים וכיום בניצן, מתאר את משמעות היום בחסידות חב"ד: "השמחה שלנו היא על שבי"ט כסלו יצאה החסידות לאור והופצה בכל העולם, האדמ"ור הזקן היה ג"נ - 53 ימים בבית הסוהר מגזירה מה' ואת רגע השחרור אנו רואים כאות שהחסידות תתחיל להיות מופצת בעולם, תאר לך את העולם בלי בתי חב"ד בלי השמחה שהחב"דניקים מביאים לכל מקום ולכל פינה, לבתי הכלא בארץ ובעולם, ידוע שהיכן שיש חב"ד יש גם קוקה קולה - זה מה שהחסידות הביאה לעולם".

"האדמו"ר הזקן לא פחד מאף אחד, ההלשנה הייתה בגלל שהעביר כספים לארץ ישראל לתמוך ביהודים שגרו שם ומי שהלשין עליו היה יהודי, שעינו הייתה צרה בגדולת האדמו"ר הזקן, ולאחר זיוף זרקו את האדמור הזקן לבית הסוהר. היו שם הרבה סיפורי ניסים, השר של רוסיה בא לבית הסוהר, הוא שאל את האדמו"ר מה זה "איכה?", שהקב"ה שואל את אדם הראשון, והאדמו"ר הזקן חידש לו שהכוונה היא היכן אתה בעולם, יש כאן מסר לכל יהודי בכל רגע ורגע, האם אתה ממלא את תפקידך".

"כשאיימו על האדמו"ר הזקן במוות, אמר לחוקר - לי יש שני עולמות, לך יש רק עולם אחד. צריך ללמוד מהיום הזה איך לא לפחד מהגויים, ואיך לא לפחד מיהודים החלשים המלשינים שגורמים צרות ואסונות לעם ישראל איך להרים את הראש ולהפיץ את מעיינות הצדק והחכמה, איך לא לפחד מאף אחד".

קירשנזפט המשיך ותיאר שהאדמו"ר נכנס בטעות לבית של אחד המתנגדים שלו, והתעכב שם עד יום כ' בכסלו וגם ביום זה חסידות חב"ד חוגגת כי אדמו"ר אמר "זה לא יום שלי פרטי אלא יום גאולה לכל העולם כולו".

"הגיעו אלינו הרבה פניות לארגון התוועדויות. עם ישראל צריך יותר מתמיד וצמא לשמוע חסידות, שזה עניין של שמחה ואושר פנימי ואנו יודעים שפנימיות התורה קשורה במיוחד לגואלה... ועל ידי כך נזכה לגאולה השלמה".

קירשנזפט הסביר שמנהגי החסידות ביום זה הם כיום חג לכל דבר, לא אומרים תחנון, לובשים בגדים לבנים ועושים סעודות חגיגיות והתוועדויות בכל מקום ומקום, "ערכנו התוועדויות גדולות לכל המגורשים והציבור כולו בא לשמוח. כמו שלאחר ראש השנה סוחבים את ההתרוממות לכל השנה כולה, כך בי"ט כסלו שהוא ראש השנה לחסידות מושכים את השמחה לכל השנה כולה במיוחד למגורשים במצבם הקשה".

להאזנה - לחצו על כפתור ההפעלה

עוד במולטימדיה של COL:
"פדה בשלום" בהתוועדות י"ט כסלו בתשמ"ט 
חזית נוספת באנאפוליס: חב"ד מול ה'נטורי קרתא' 
מסע JLI לישראל: הושק קליפ הוידאו השני 
אולמרט: "מהטקסים הגדולים יישארו עיי חורבות" 
הרב עמאר: "ראוי לכל חסיד להצטרף לחלוקת הש"ס" 
אלפים במפגן תמיכה ברב אהרונוב בחתונת בנו 
רגע לפני מותו, הרב אמר תהילים עם ההרוג 
"הלב נצבט לראות ילד מתכסה עם מגבת בלילה" 
חסיד חב"ד פיתח: טלפון ומכונת אספרסו לשבת  
מיוחד: קמפיין של JLI למסע ההמוני לישראל  
הפסנתרן החב"די הוציא תקליט ניגוני חב"ד 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.