מערכת COL | יום י"ז כסלו ה׳תשס״ח 27.11.2007

ההוראות מלוח אגו"ח לקראת י"ט כסלו

COL מגיש ההוראות למעשה בפועל מלוח אגודת-חסידי-חב"ד לקראת חג הגאולה י"ט כסלו: ההתוועדויות: בכל מקום, זמן עריכת ההתוועדות, תוכן ההתוועדיות, התחזקות בלימוד תורת החסידות והפצת המעיינות חוצה, וכמובן: חלוקת הש"ס, וגם: הכנה לימי החנוכה  להוראות מלוח אגו"ח
ההוראות מלוח אגו
חגיגת י"ט כסלו בבית הכנסת המרכזי בשנות הכ"פים. ארכיון - col
י"ט–כ' כסלו – ראש השנה לחסידות

בי"ט כסלו יש לברך, כדיוק לשון הרב, בלשון יחיד "לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תכתב ותחתם", כי כל יחיד מברך ומתברך מחברו. (ליל י"ט כסלו תשמ"ט)

יש לערוך התוועדויות חסידותיות בכל מקום ומקום, לא רק התוועדויות במקומות מרכזים ועיקריים, אלא בכל מקום ומקום כפשוטו. (ש"פ וישלח תשנ"ב)

זמן העיקרי להתוועדות הוא בלילה שבין י"ט וכ' כסלו, ויש אומרים שהטעם בזה הוא מפני שאדמו"ר הזקן התעכב ג' שעות נוספות (בשל טעות בכתובת), כך שהגאולה בפועל הייתה רק בלילה שלאחרי זה (אף על פי שבשנים קדמוניות עיקר ההתוועדות היה בי"ט לאחר חצות כיון שעיקר הגאולה הייתה באותו זמן). (מוצאי י"ט כסלו תשמ"ט)

בשנה זו חל י"ט כסלו ביום החמישי בשבוע, וזה מהווה הזדמנות קלה יותר לערוך (עכ"פ) שלוש התוועדויות בג' ימים רצופים: בליל (ויום) חמישי – י"ט כסלו, בליל (ויום) שישי – כ' כסלו, ובליל ויום שבת קודש – כ"א כסלו, כך שיש חזקה של שלושה ימים. (ש"פ וישלח תנש"א)

בהתוועדויות יעוררו להוסיף בג' הקוין דתורה עבודה וגמ"ח (הקשורים ל"פדה בשלום נפשי" כדרשת רז"ל). ומובן ופשוט שבהתוועדות גופא צריך שיהיו ג' הקוין: תורה – לחזור מתורת רבותינו נשיאנו. עבודה, תפלה – באמירת "לחיים" כאשר איש מברך את רעהו. גמ"ח – לתת לצדקה, ולעודד איש את רעהו. (ש"פ וישלח תשנ"ב. מוצאי י"ט כסלו תשמ"ט)

יש להתחזק ולהוסיף בלימוד תורת החסידות והפצת המעיינות חוצה, החל מהחוצה שבעצמו, היינו, שלימוד החסידות, בחינת היחידה שבתורה הקשורה עם היחידה שבנפש, חודר בכל מציאותו וכוחות נפשו. (ש"פ וישלח תש"נ)

חלוקת הש"ס

נוהגין לחלק "כל הש"ס כולו", גם המסכתות שאין בהן גמרא (כמו זרעים וטהרות), וגם תמיד ומדות (אף שאינן אלא סיפור). כל אחד ישתתף בזה על ידי לקיחת מסכת אחת, ומה טוב באם זה ביכולתו, ליקח ב' מסכתות או יותר. (קונטרס ע"ד חלוקת הש"ס בי"ט כסלו תשנ"ב)

כדאי וראוי שההתחייבות על לימוד המסכת תבוא בכתב, וליתן הכתב ביד אחר, שהרי רואים שזה פועל תוספת כוח וזירוז גם אם יהיו קשיים בדבר, בידעו שיכול לשאול ולברר אצלו האם אומנם קיים הבטחתו! (קונטרס ע"ד חלוקת הש"ס בי"ט כסלו תשנ"ב)

הכנה לחנוכה

בימים אלו מתחילה ההכנה לעבודה דימי חנוכה, החל מלימוד הלכות חנוכה הן בנוגע לעצמו והן בהנוגע להזולת (יחידות כללית מוצאי י"ט-כ' כסלו תשנ"ב)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.