מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשס״ח 25.11.2007

אירופה: האסירים יחגגו את חנוכה בעזרת חב"ד

ארגון הגג היהודי האירופאי "אלף", שהוא סוג של משרד דתות ורווחה באירופה, המספק יהדות וצרכי יהדות לאסירים השוהים בבתי סוהר ברחבי אירופה, מציע סיוע במימון פעילויות לחנוכה ■ האסירים יקבלו גם דמי חנוכה לאסירים היהודיים – כיפה או הפקדה של ח"י יורו לחשבון האסיר בקנטינה המקומית, סופגניות, עלון על מהות החג בשפה המתאימה, כרטיסי חיוג לאסירים לצורך שיגור איחולים לחג ושיחות עם בני המשפחה ועוד לסיפור המלא
אירופה: האסירים יחגגו את חנוכה בעזרת חב
מערכת COL

ארגון הגג היהודי האירופאי "אלף", שהוא סוג של משרד דתות ורווחה באירופה, המספק יהדות וצרכי יהדות לאסירים השוהים בבתי סוהר ברחבי אירופה, מציע סיוע במימון פעילויות לחנוכה.

במכתב ששוגר אל רבני בתי הסוהר ורבני קהילות אשר בתחומם קיימים בתי כלא, מציע מנכ"ל הארגון, הרב לוי קנלסקי, סיוע כספי וערכי עבור פעילות פרסום הנס בין כתלי הכלא.

"חושך, כידוע מגרשים באור", נכתב בפנייה אל הרבנים. "שומא עלינו לנסות ולהאיר גם את המקומות החשוכים ביותר, כמו ליבותיהם של האסירים היהודיים באירופה". ארגון "אלף" המספק מזון כשר ותשמישי קדושה לאסירים, מציע לרבנים להכין תוכניות מיוחדות לחנוכה, לחלק חנוכיות ומוצרים שישמחו וידליקו את הניצוץ של הנשמה היהודית.

ההחלטה על אופי הפעילות התקבלה לאחר התייעצות עם מועצת רבני "אלף" ובראשם רבה הראשי של ישראל הרב יונה מצגר, נשיא מועצת הרבנים של הארגון. בדיון השתתפו מנכ"ל "כל ענייני הדת" באנגליה ובווילס – הרב מיכאל בינשטוק, והרבנים הראשיים לבתי הסוהר בצרפת ובהולנד בואר והייסמן, הרב דיסקין מגרמניה והרב אוברלנדר מהונגריה, שם הוחלט על מימון לחלוקת חנוכיות ונרות חנוכה עבור כל אסיר, או מימון הדלקות מרכזיות בבתי הסוהר בהם זה אפשרי, כמו-כן מתן דמי חנוכה לאסירים היהודיים – כיפה או הפקדה של ח"י יורו לחשבון האסיר בקנטינה המקומית, חלוקת סופגניות, הפצת עלון על מהות החג בשפה המתאימה, חלוקת כרטיסי חיוג לאסירים לצורך שיגור איחולים לחג ושיחות עם בני המשפחה ועוד.

הרבנים המקומיים התבקשו להעביר בקשה מסודרת לסיוע תקציבי וקבלת המוצרים השונים אל משרדי הארגון (סוג פעילות + כמות) ולהמתין לתשובת הארגון.

המנכ"ל, הרב קנלסקי ציין כי בכל שנה ניתן סיוע עבור פעילויות לחנוכה ואולם השנה הוחלט על הגברת מבצע פרסומי ניסא.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.