מערכת COL | יום י"ד כסלו ה׳תשס״ח 24.11.2007

ביום אחד: שתי "שיינא בת רבקה ביילא"

ביום חמישי האחרון, התבקש המזכיר הרב בנימין קליין להעניק שם בעת תפילת שחרית בחדרו של הרבי ב-770 לשתי בנות שנולדו במזל טוב, אך מה רבה היתה הפתעתו, והפתעת כל המתפללים במניין בעת שהוכרז פעמיים: שיינא בת רבקה ביילא ■ מסתבר כי שתי בנות שנולדו לרבקה ביילא נקראו בשם "שיינא": האחת היא הגב' רבקה ביילא קפלן מצפת והשנייה היא הגב' רבקה ביילא הלפרין ממירון. האימהות הן בנות דודות, ונקראו ע"ש סבתא רבה שלהן, אשתו של ר' אברהם פריז ע"ה  לסיפור המלא
ביום אחד: שתי
שחרית בחדרו של הרבי (צילום ארכיון: מאיר דהן, COL)

בעבר נהגו חסידים להעניק שם לבנותיהם שנולדו, בעת קריאת התורה ב-770, וגם כיום ממשיכים חסידים רבים להעניק שם לבנות ב-770 ובמניין שבחדרו של הרבי בימי שני, חמישי ושבת.

ביום חמישי האחרון, התבקש המזכיר הרב בנימין קליין להעניק שם לשתי בנות שנולדו במזל טוב, אך מה רבה היתה הפתעתו, והפתעת כל המתפללים במניין בעת שהוכרז פעמיים: שיינא בת רבקה ביילא...

מסתבר כי שתי בנות שנולדו לרבקה ביילא נקראו בשם "שיינא": האחת היא הגב' רבקה ביילא קפלן, רעייתו של השליח הראשי בצפת הרב חיים קפלן, והשנייה היא הגב' רבקה ביילא הלפרין ממירון, אשת ר' מנחם הלפרין בתו של הרב מנחם (מני) וולף. שירבו שיינא בישראל.

יצויין, כי האימהות הן בנות דודות, ונקראו ע"ש סבתא רבה שלהן, אשתו של ר' אברהם פריז ע"ה. השם שיינא הוא על-שם אחות הרבנית חיה מושקא, ורעייתו של אדמו"ר האמצעי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.