מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תשס״ח 23.11.2007

זה יכול לקרות גם לך ● מאמר דעה

כבר יותר משבוע ימים נמצא במעצר הרב יוסף-יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד, והוא לא מאמין שזה קורה לו ■ הוא, שחשף מעילה חמורה במוסד וטיפל בה כדת וכדין, נחקר עכשיו על חשדות דמיוניים ומופרכים, רק משום ש"מישהו" הצית את דמיונם של חוקרי המשטרה כאילו יש כאן סיפורי הלבנת הון במאות מיליונים ומי-יודע-מה-עוד ■ השבועון החרדי 'משפחה' פרסם השבוע מאמר נוקב של דובר חב"ד הרב מנחם ברוד ■ COL מגיש את המאמר במלואו בכתבה המלאה למאמר המלא
זה יכול לקרות גם לך ● מאמר דעה
הרב אהרונוב מחזיק את נכדו בחתונה בכפר-חב"ד, אמש ● צילום: COL
הרב מנחם ברוד

קראתי פעם את סיפורו של אדם שנחשד בפלילים, הושלך לכלא ועבר עינויי גוף ונפש, ורק אחרי כמה שנים התברר שזו הייתה טעות נוראה וכי לא היה לו שום קשר להאשמות. בעקבות זאת מצאתי את עצמי מהרהר אם גם לי או לך יכולה לקרות סיטואציה כזאת. האם יש אפשרות שאדם מן היישוב ייעצר פתאום, כל כלי-התקשורת יפרסמו את שמו ותמונתו כפושע חמור, ורק כעבור זמן רב תצא חפותו לאור.

היום אני יכול לומר שאין זו מחשבה תיאורטית. זה יכול לקרות לי ולך, לאדם פשוט ולאיש-ציבור, לעשיר ולעני. אתה תצבוט את עצמך פעם ופעמיים, תצעק שזה לא יכול להיות, אבל זו תהיה המציאות האכזרית.

כבר יותר משבוע ימים נמצא במעצר הרב יוסף-יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד, והוא לא מאמין שזה קורה לו. הוא, שחשף מעילה חמורה במוסד וטיפל בה כדת וכדין, נחקר עכשיו על חשדות דמיוניים ומופרכים, רק משום ש"מישהו" הצית את דמיונם של חוקרי המשטרה כאילו יש כאן סיפורי הלבנת הון במאות מיליונים ומי-יודע-מה-עוד.

למען הגילוי הנאות: אני עובד בצעירי-אגודת-חב"ד כעורך הפרסומים. אמנם אינני מעורב בהתנהלות הכספית, אבל אני מכיר את הנפשות הפועלות ואת הפרשה מבפנים. ואני יכול לומר לכם שהמעצר והחקירה הזאת נראים כחלום בלהות שלא היה אפשר להעלותו על הדעת.

אומרים לי: מניין לך שזו עלילה, אולי נעשו דברים שאינך יודע עליהם? תשובה ברורה לי: מנהל מוסד שעושה דברים חמורים כל-כך לא הולך לתבוע את מנהל הכספים שלו, איש שידע כל פרט בהתנהלות הכספית של העמותה, על מעילה. הוא סוגר איתו את העניין תחת השולחן ומשתיק את הפרשה. עצם הגשת התביעה מעיד שאין הוא חושש מפתיחת ההתנהלות הכספית של העמותה לפני הרשויות.

זאת ועוד: כבר שנה ידוע כי מתנהלת חקירה משטרתית בנושא. כמה וכמה פעמים שאלתי את הרב אהרונוב אם אין אנו אמורים להיערך לכך. אולי צריך להיוועץ בעורכי-דין או לעשות הכנות אחרות. הוא תמיד אמר: "אלה שטויות. אתם תתרכזו בעבודת הקודש. אם המשטרה תזמן אותנו, נוכל בנקל להוכיח לה שהמוסד מתנהל ללא דופי".

אוי כמה שהוא היה תמים. הוא חיכה שהמשטרה תזמן אותו לשיחות הבהרה, אבל גורם כלשהו נעל את החוקרים על כיוונים אחרים לגמרי. אותו גורם תפר תיק גדול ופנטסטי, והמשטרה לא יכלה שלא להיכנע לפיתוי. עכשיו צריך לעבור תפר תפר ולהראות שאין דובים ואין יער. עכשיו יושב הרב אהרונוב ומוכיח שכל ה'תרומות' ו'הלבנות', כביכול, אינם אלא גלגולי הלוואות שנאלץ לנהל, כדת וכדין, פשוט כדי להחזיק ראש מעל המים במצוקה הכלכלית של השנים האחרונות.

מה שמטריד בכל הפרשה, שגם היום, שמונה ימים אחרי המעצר, חוזרת המשטרה לבית-המשפט, בדיון על הארכת המעצר, כשהיא מסתתרת מאחורי "נספח סודי", שאין לך שום אפשרות להתמודד איתו. הם טוענים טענות מופרכות על חשש ל'שיבוש חקירה', בשעה שהאדם כבר יודע שנה שלמה כי מתנהלת חקירה נגדו, ואם היה רוצה לשבשה – היה עושה זאת מזמן. אבל אין לך שום דרך להתמודד עם זה, מכיוון שהכול "חסוי".

גם העובדה שביום חמישי השבוע מכניס הרב אהרונוב את בנו הצעיר לחופה – אינה משכנעת את החוקרים להרפות ממנו לפחות בימים האלה. הם מסכימים לשחררו רק לחתונה עצמה, בתנאים מגבילים, ובכך נגרם כאב אין-סופי למשפחה כולה, דווקא ביום חשוב, שמח ומרגש כל-כך.

אני מאמין ומקווה שהרב אהרונוב וחבריו יוכיחו את חפותם וינקו את שמם, שם המוסד ושמה של חב"ד כולה, מהעלילות הנוראות. זה יקבל כותרת קטנה בעמודים הפנימיים של העיתון, והם יישארו כל חייהם עם תחושת ההשפלה, הכאב והעוול שנגרם להם.

כן, זה יכול לקרות. זה קורה כאן ועכשיו.  
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.