מערכת COL | יום י"א כסלו ה׳תשס״ח 21.11.2007

דוח חדש: 80 אחוז מצפת תיחרב ברעידת אדמה חזקה

היום יציינו בצפת 170 שנה לרעידת האדמה הגדולה שהחריבה את העיר, ובמקביל חושפים בעירייה דוח מדאיג שצופה כי כ־80 אחוז ממנה יהרסו ברעידת האדמה הגדולה הבאה: מחצית מתושבי העיר יישארו ללא קורת גג, וצפויים מאות הרוגים ואלפי פצועים ■ עיריית צפת הגישה את הממצאים למשרדי הממשלה השונים ובמקביל מחזקת ומטפלת בבעיות הקיימות  לסיפור המלא
דוח חדש: 80 אחוז מצפת תיחרב ברעידת אדמה חזקה
צפת. מחצית מתושבי העיר יישארו ללא קורת גג
אושרת נגר־לויט, 'מעריב' 

היום יציינו בצפת 170 שנה לרעידת האדמה הגדולה שהחריבה את העיר, ובמקביל חושפים בעירייה דוח מדאיג שצופה כי כ־80 אחוז ממנה יהרסו ברעידת האדמה הגדולה הבאה.

ברעידת האדמה שפקדה את העיר בשנת 1837 נספו כ־‭1,800‬ איש. הדוח החדש חושף שברעידה של מעל שבע בסולם ריכטר, תיחרב מרבית העיר, מחצית מתושבי העיר יישארו ללא קורת גג, וצפויים מאות הרוגים ואלפי פצועים. "כל העיר העתיקה נבנתה ללא יסודות וללא חיזוקים" הסבירו בעירייה.

כמו כן, בחלק אחר של העיר במקום שבו נבנו שכונות לפני כ־40 שנה, נבנו הבתים בצורה שהיום אינה עומדת בתקנים. במקרה של רעידת אדמה הבתים שנמצאים בתחתית ההר צפויים להיחרב כתוצאה מהאדמה שתגלוש ותסחוף אותם תחתיה.

עיריית צפת הגישה את הממצאים למשרדי הממשלה השונים ובמקביל מחזקת ומטפלת בבעיות הקיימות. "זו המלחמה שגובה הכי הרבה קורבנות, ואי אפשר להיערך אליה", ‬אמר קצין הביטחון של צפת, אליעזר מוטעי. "במלחמת לבנון נפלו בצפת 500 טילים והנזק היה באופן יחסי מזערי, לעומת זאת רעידת אדמה תהרוס בניינים שלמים וייקח שנים רבות לשקם את העיר". 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.