מערכת COL | יום י"א כסלו ה׳תשס״ח 21.11.2007

חגיגה מרשימה בישיבת חב"ד באלעד ● דיווח וגלריה

בישיבת 'תומכי תמימים' באלעד נערך טקס חלוקת פרסים למצטיינים בהתמדה ושקידה, בהשתתפות רבנים חשובים ונציגות חשובה של הורי התלמידים ■ החגיגה התקיימה בליל ט' כסלו יום ההולדת ויום ההילולא של כ"ק האדמו"ר האמצעי בהיכל הישיבה שהיה מלא מפה אל פה ■ ראש-הישיבה הרב אברהם-אשר בלינוב בישר שסך הדפים הכולל שנלמדו ונבחנו התלמידים במשך שנת הלימודים תשס"ז בע"פ: 4,480 דף  לסיפור המלא 
חגיגה מרשימה בישיבת חב
תלמידי הישיבה והצוות במהלך האירוע ● צילום: רז/מאיר דהן, COL

מערכת COL

כבכל שנה נחוגה בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש - אלעד חלוקת פרסים למצטיינים בהתמדה ושקידה, בהשתתפות רבנים חשובי ונציגות חשובה של הורי התלמידים שיחיו.

החגיגה התקיימה בליל ט' כסלו יום ההולדת ויום ההילולא של כ"ק האדמו"ר האמצעי  בהיכל הישיבה שהיה מלא מפה אל פה בלעה"ר.

האירוע שהיווה גם כן קבלת פנים לשלוחים שיחיו נפתח בדבר מלכות - שיחת קודש בענינא דיומא ע"י השליח הת' שד"ב קוביטשעק. לאחריו עלו לבימת הכבוד שני תמימים ממצויני הישיבה הת' שניאור לישנר שסיים מסכת גיטין והת' א"ד גורליק שסיים את מסכת ברכות, מתובלים בדברי הדרן המבוססים על שיחות קודש מהרבי.

מנחה החגיגה הרב דב הלפרין קידם בברכה את האורחים הרבנים החשובים שטרחו ובאו לכבודה של תורה ולכבודם של תלמידי הישיבה המצטיינים.

פתח את שורת המברכים הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי רבה של נחלת הר חב"ד ומזכיר בי"ד רבני חב"ד בארה"ק, שהביע סיפוק וקורת רוח ממראה עיניו ושיבח את הישיבה והעומדים בראשה על שמצליחים להחדיר בתמימים חשקת התורה ואור החסידות, וקישר את האירוע עם בעל יום ההולדת ויום ההילולא זיע"א.

אורח הכבוד של החגיגה היה הרב משה יהודה לייב לנדא רב אב"ד בני ברק, שזה לו הביקור הראשון בעיר אלעד, התייחס לדברי האדמו"ר האמצעי שגם אלו שלא ראו או לא הכירו את הרבי הרי ע"י לימוד תורתו והליכה בהוראותיו נקראים תלמידים ומקושרים, שבאופן זה כל תלמידי התמימים שעוסקים בתורת הרבי הם המקושרים האמיתיים, ועליהם גם למלא הוראותיו הק' של הרבי להיות חסיד ירא שמים באמת ולמדן באמת. 

הרב חנניה יוסף אייזנבך ראש ישיבת תומכי תמימים בני ברק דיבר על תאריך המסיבה ט' כסלו ועל השוואתו לל"ג בעומר, ועמד על היתרון המיוחד של תלמידי התמימים שזוכים ל"סייעתא דשמיא" להעמיד גרסתם ולימודם, והוא בזכות רוחו של הרבי המלווה אותם.

ראש הישיבה הרב אברהם אשר בלינוב נשא דברים נרגשים על חסדי ה' שזכתה להם הישיבה ועל רוח ההתמדה והשקידה השוררת בה, כשהיא חדורה בקבלת שמים וקבלת עול אמיתית, וביקש מהשי"ת שכה ייתן וכה יוסיף שהישיבה תלך מחיל אל חיל בכל המצטרך.

כאן הודיע ראש הישיבה שסך הדפים הכולל שנלמדו ועליהם נבחנו התלמידים במשך שנת הלימודים ה'תשס"ז בע"פ היא ארבעת אלפים ארבע מאות ושמונים דף, וכמובן שמבצע זה התאפשר הודות לתרומת הנגיד החפץ בעילום שמו לע"נ אימו הצדקנית מרת חנה בת צביה ז"ל.

רב קהילת חב"ד באלעד הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי דיבר אף הוא בחשיבותה של ישיבת תומכי תמימים בעיר ובפרט שהתלמידים יושבים ושוקדים בתורה, והביע את התפעלותו מהמעמד המכובד, וקישר את הנ"ל עם ט' ויו"ד כסלו, ואיחל לישיבה ולעומדים בראשה ברכת הצלחה.

בין הנאומים התמימים נגנו את ניגוני רבותינו נשיאנו הקשורים לימים אלו "פדה בשלום" וניגון המיוחס לאדמו"ר האמצעי ועוד. כשתם פרק הנאומים החל פרק חלוקת התעודות לתמימים המצטיינים שיחיו שעלו ובאו בזה אחר זה בהתרגשות עצומה לקבל את התעודה והמלגה המגיעה להם, תוך כדי החלוקה הודיע התורם הנ"ל שגם בשנת לימודים זו הוא מממן את כל המבצע לע"נ אימו הצדקנית ז"ל.

הערב המיוחד הסתיים בניגון ר"ח כסלו ע"י התמימים ובקבלת החלטות טובות להוסיף כהנה וכהנה בלימוד התורה נגלה וחסידות אי"ה, וכן הוכרז על פתיחת מבצע תורה חדש ומיוחד מיד בימים הקרובים אי"ה הבעל"ט.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.