מערכת COL | יום ה' כסלו ה׳תשס״ח 15.11.2007

קונסול מרוקו הפתיע: "חב"ד עזרה למדינה שלי"

בצעד מעורר כבוד וכאות הערכה, קונסול מרוקו בניו-יורק מוחמד קארמון, הגיע הבוקר (חמישי) לנחם את משפחת מטוסוב האבלה על פטירת אביה הרב שלמה מטוסוב ע"ה ששימש כשליח הרבי במרוקו ■ "תמיד ידעתי על חב"ד במרוקו. שמעתי עליהם בין השליחויות הדיפלומטיות שלי. אני רוצה מאוד להחזיק את הקשר איתכם כי כולנו יודעים שעשיתם עבודה גדולה בחינוך והרימו אותה דרגה. חב"ד תרמה הרבה למדינה שלנו", אמר הקונסול ■ במהלך ביקורו, אף שוחח בערבית עם ר' סעדיה דהן מקראון-הייטס שהיה מתלמידיו של הרב מטוסוב ■ COL התלווה לביקור הקונסול ומגיש דיווח מלא ותמונות בלעדיות לסיפור המלא ● הרב שלמה עמאר: "זכות לרב מטוסוב שנפטר בכינוס"
קונסול מרוקו הפתיע:
הקונסול עם הבנים. בקטן: עם אשת הרב מטוסוב ● צילומים בלעדיים: אלי קאהן, COL

מאת בנימין וייס, כתב COL בארה"ב

הקונסול הכללי של מרוקו בניו-יורק מוחמד קארמון הגיע היום (חמישי) לביקור לא שגרתי בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק. מטרתת הביקור הייתה לנחם את משפחת מטוסוב האבלה על אביהם החסיד הרב שלמה מטוסוב ע"ה, שנפטר ביום ראשון השבוע.

אל קארמון (השגריר עצמו היה מחוץ למדינה) התלווה מוריס פרץ, סגן נשיא קהילת "נתיבות ישראל" בפלטבוש ונציג של הקהילה היהודית במרוקו בניו-יורק.

"חב"ד תרמה הרבה למרוקו"

כששבע בני הרב מטוסוב יושבים על כיסאות נמוכים, הנהוג, קארמון סיפר להם: "תמיד ידעתי על חב"ד במרוקו. שמעתי עליהם בין השליחויות הדיפלומטיות שלי. אני רוצה מאוד להחזיק את הקשר איתכם כי כולנו יודעים שעשיתם עבודה גדולה בחינוך והרימו אותה דרגה. חב"ד תרמה הרבה למדינה שלנו".

בני המשפחה, שהמשיכו בדרכי אביהם ועוסקים בשליחות וצרכי ציבור, הודו לו על הביקור שאורגן על-ידי הרב אליעזר אבצן והנכד הרב לוי מטוסוב מבריסל.

קארמון, נענה: "אני רוצה שתדעו שהממשלה רואה בכם לא רק חלק חשוב מהעבר אלא גם ההווה והעתיד. אתם אנשי מרוקו וחלק מהקהילה היהודית. הרב מטוסוב בנה את הקהילה היהודית ופריחה שלה כיום באיכות היא הודות לאביכם".

הוא שוחח קלות עם האלמנה הגב' פסיה מטוסוב שתחיה על השותפות שלה לפעילות של בעלה המנוח. בני המשפחה הראו למבקרים פרסומים ותמונות של חב"ד במרוקו. הקונסול אף זיהה כמה מהמשתתפים בתמונות. כשהם חיפשו תמונה של המנוח עם המלך – הקודם או הקיים – הם התקשו למצוא.

"ר' שלמה היה אדם פשוט", הסביר לקונסול הרב אליעזר אבצן, אחיין של המנוח שעשה שליחות במרוקו בשנות תשמ"ג ותשד"מ. "הוא היה חייל של הרבי והייתה לו משימה וזה מה שהוא עשה. כל חייו ברח מהכבוד, כך שאין לנו הרבה תמונות ממנו".

לבסוף, הבת הגב' בלה פלטינסקי המתגוררת כיום בניו-ג'רזי, מצאה תמונה שלה עם המלך.

התלמיד והקונסול שוחחו בערבית

הביקור שערך חצי שעה, במהלכה הקונסול ערך היכרות עם הבנים ולמד עם הקשר הקרוב של הרב מטוסוב ע"ה עם ה'בבא-סאלי' שהיה מתארח בביתו ורבני יהדות מרוקו. הקונסול עשה רושם כמעורה היטב בנעשה בקהילה היהודית המקומית בקזבלנקה.

הרב מנחם מטוסוב, בן ושליח חב"ד בקלגרי בקנדה, סיפר: "אבא הרי הקים רשת של מוסדות חינוך. שמעתי שכשהיה הולך לבקר בישיבות השונות, היו כפרים שלא הייתה אפשרות גישה אליהם ברחוב סלול. אז הוא היה הולך לוקח חמור שהיה מביא אותו מכפר אחד לשני. הוא עשה זאת בלילות ובימים רק לדאוג שלכל ילד יהודי – לא חשוב משהו מעמדו ומצב הכלכלי של המשפחה – יקבל חינוך יהודי".

בהקשר זה, העיר הרב יונה מטוסוב, בן ושליח חב"ד במדיסטון, כי היה באחרונה בישראל. במהלך הביקור הוא מצא בבית אחד התלמידים תמונה של אביו רוכב על גבי חמור באחת הנסיעות הללו.

לנחם את המשפחה הגיע גם ר' סעדיה דהן, תלמיד לשעבר המתגורר היום בקראון-הייטס. הוא שוחח עם הקונסול בערבית וסיפר על עבודתו היום כסופר סת"ם ושוחט. "גדלתי במרוקו ולמדתי אצל הרב. אני חייב את חיי לחינוך שקיבלתי מליובאוויטש", אמר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.