מערכת COL | יום ג' כסלו ה׳תשס״ח 13.11.2007

שליח נעצר בשדה-התעופה, COL הפעיל קשרים

אמש (שני) נחתם כינוס השלוחים העולמי, ואלפי השלוחים חזרו לבתיהם. כעת, אנחנו יכולים לספר לכם על שליח שהיה עצור שעות ארוכות ומתישות בדרכו ל"אהלי תורה" ■ במשך שעות ארוכות הוא היה עצור בחדר צדדי ומאובטח. הפקידים הקשוחים, המתעסקים מידי יום עם טרוריסטים, עובדים זרים ומובטלים, אמרו לו שיש לו "בעיות בויזה" ■ וגם: מה הקשר בין הסיפור ולבין כתב COL בארה"ב ■ כל הפרטים בכתבה המלאה לסיפור המלא
שליח נעצר בשדה-התעופה, COL הפעיל קשרים
וושינגטון התערבה, והשליח שוחרר לביתו. שדה 'קנדי' ● צילום: אלי קאהן, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

אמש (שני) נחתם כינוס השלוחים העולמי, ואלפי השלוחים חזרו לבתיהם. כעת, אנחנו יכולים לספר לכם על שליח שהיה עצור שעות ארוכות ומתישות בדרכו ל"אהלי תורה".

השליח, ישראלי שהיה בעבר בשליחות באירופה וכיום פועל בישראל, נסע עם עמיתיו לניו-יורק לרגל הכינוס השנתי. כשנחת ביום חמישי בשבוע שעבר בנמל התעופה "קנדי", פקיד ההגירה סימן אותו והפריד אותו מחבריו.

במשך שעות ארוכות הוא היה עצור בחדר צדדי ומאובטח. הפקידים הקשוחים, המתעסקים מידי יום עם טרוריסטים, עובדים זרים ומובטלים, אמרו לו שיש לו "בעיות בויזה". זאת אף שהייתה לו חותמת ויזה תקפה בדרכונו והוא בפירוש בדק זאת מראש.

"הם התייחסו אליי בצורה לא ידידותית ואפילו בצורה קצת די משפילה", השליח צוטט כאומר מאוחר יותר.

אחיו, שליח במדינה אירופאית, הספיק בינתיים להגיע לשכונת קראון-הייטס בניו-יורק, שם נערך הכינוס. הוא נכנס לעמדת הקבלה במוסד החינוך "אהלי תורה" על שדרת איסטרן-פארקוויי, לא הרחק ממרכז חב"ד העולמי 770.

אובד עצות, הוא ניגש לכתב COL בארה"ב 'בנימין ווייס' המיודד עימו וביקש עזרה. הלה קישר אותו עם פרטי קשר ומספרי טלפון סלולרים של עסקנים ואנשי מפתח - היו שמיהרו לסייע והיו שהתעכבו. אחד שהיה לתושיה, הוא ר' אלי סלאווין, עסקן מוכר בשכונה המשמש כיועצה של חברת הקונגרס האמריקאי יוועט קלארק. אדם נוסף שהתגייס לעזרה, היה הרב ישראל שם-טוב.

אם עד עכשיו (אחרי השעה 1 לפנות בוקר) הפקידים ב'קנדי' התייחסו לשליח כאל עוד נדחף לארץ הזהב, אחרי הטלפונים שהגיעו מוושינגטון המנגינה השתנתה. "לפתע הם שינו את כל יחסם אליי וכעבור מספר דקות שחררו אותי לדרכי", סיפר השליח.

ביום חמישי, במושב המרכזי, כבר ראינו אותו מתחבק ומחוייך עם חברים ושלוחים. 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.