מערכת COL | יום כ"ב חשוון ה׳תשס״ח 03.11.2007

"נשארתי ברבנות בגלל הרבי"

רבה הראשי של חיפה הרב שאר ישוב הכהן החליט להשאר במשרתו בהתנדבות במשך חמש נוספות, הרב כהן הסביר לעיתון 'משפחה' כי את ההחלטה קיבל בשל דברי הרבי שאמר לו ביחידות בעת שביקר ב-770 שרב צריך להמשיך בתפקידו כל זמן שהוא יכול, ורק הקב"ה מחליט על סיום תפקידו ■ "פעם ב'יחידות' אמר הרב הכהן לרבי בעניין "מיהו יהודי" שחז"ל כבר אמרו "כשם שמצווה לומר דבר הנשמע, כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע" והיות והמדינה מקבלת כספים מאותם אירגונים שדוחפים לקבל אותם שאינם יהודים כיהודים רח"ל, הרי שלכאורה אין הרבה מה לעשות בעניין... לידיעה בהרחבה
רבה של חיפה הרב שאר ישוב כהן עם הרב שלמה חיים ליסון מנהל בית חב"ד בשכונת כרמל בחיפה
רבה הראשי של חיפה הרב שאר ישוב כהן החליט להשאר במשרתו בהתנדבות במשך חמש נוספות, על אף שהוא מכהן ללא תמורה, ניתנו בידו סמכויות מלאות בדומה לרב עיר בשכר. על פי החוק בישראל על רב להתפטר בגיל 75. הרב כהן הסביר לעיתון 'משפחה' כי את ההחלטה קיבל בשל דברי הרבי שאמר לו ביחידות בעת שביקר ב-770 שרב צריך להמשיך בתפקידו כל זמן שהוא יכול, ורק הקב"ה מחליט על סיום תפקידו.

הרב שלמה חיים ליסון מנהל בית חב"ד בשכונת כרמל בחיפה מספר ל-COL עוד על הרב שאר ישוב הכהן: 
 
"באחת מהיחידויות המיוחדות שהיו לו אצל הרבי, דיבר הרבי שהרבנים צריכים לפעול בענין "מיהו יהודי", ולא להרפות מהממשלה. הרב הכהן אמר לרבי כי חז"ל כבר אמרו "כשם שמצווה לומר דבר הנשמע, כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע" והיות והמדימה מקבלת כספים מאותם אירגונים שדוחפים לקבל אותם שאינם יהודים כיהודים רח"ל, הרי שלכאורה אין הרבה מה לעשות בעניין. הרבי השיב לו שענין מיהו יהודי זה ממש דאורייתא "ולא לומר דבר שאינו נשמע" זה מדברי סופרים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.