מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשס״ח 02.11.2007

כותרות השבוע ב-COL ● פרשת חיי-שרה

JEM
כותרות השבוע במרכז התקשורת החב"די - COL: המיקום ההיסטורי של ה'בענקט' והבמאי הבכיר מישראל שנוטל חלק בהפקת ה'בענקט' ● בית-הספר חב"ד בקייב עלה באש ● COL מתגייס למען אנ"ש בישראל ● ראש חדש לביתר-עילית ● עלטה במרכז חב"ד העולמי ● הסטודנטים ילמדו על האינטרנט החב"די ובראשם על COL ● הפולמוס החריף שעורר הדים נרחבים ● 1,000 סטונדטים בשבת עוצמתית ● ופרויקט שמיטה חסר-תקדים של אגו"ח לצפייה בכותרות
כותרות השבוע ב-COL ● פרשת חיי-שרה
בכיוון השעון: השריפה בקייב, פלד בקראון-הייטס, רובינשטיין בביתר ועלטה ב-770
מאת צוות כתבי COL בישראל ובארה"ב

(לחיצה על הכותרת - תביא אותכם אל הסיפור המלא)

עדכונים מיוחדים לקראת הכינוס

הבמאי רונן פלד משוחח עם הרב אלקנה שמוטקין בהקרנת בכורה של "ימים ראשונים". בתווך: הרב הלל-דוד קרינסקי ● צילום: מנדי לואיס, COL

בתחילת השבוע נחשף בלעדית ב-COL, כי מקום ה'בענקט' ייערך השנה בדיוק באותו מקום בו ירד האדמו"ר הריי"צ נ"ע מהאוניה בת"ש, לפני 68 שנה. כפי שדווח, מאחורי הגילוי עומד מנהל חברת המדיה החב"דית - JEM, הרב אלקנה שמוטקין, שמשיק בשבוע זה את "ימים ראשונים - 3", המתעד את חיי הרבי בשנים הראשונות. החשיפה עוררה הדים בקרב אלפי שלוחי חב"ד ברחבי הארץ. יממה לאחר החשיפה, פרסמנו וידאו מרגש מבואו של הריי"צ בפעם הראשונה לארה"ב.

ידיעה בלעדית נוספת, פורסמה לקראת סוף-השבוע: במאי מופעים ואומן רב-תחומי מישראל רונן פלד הצטרף לצוות המפיק את אירוע ה'בנקעט' החגיגי והמסכם של כינוס השלוחים העולמי שייחל בשבוע הקרוב. פלד שהגיע ל-770 בשמחת-תורה, הופגש עם חברים ב'ועד המארגן' של הכינוס. האירוע הנחשב ייערך באולם ענק במזח 94 במנהטן וייערכו בו מספר שינויים.

5 ימים לכינוס השלוחים: עדכונים שוטפים מההכנות >>>

בית-הספר חב"ד בקייב עלה באש

ביום רביעי, בשעה 15:00 בצהריים הציתו פורעים מקומיים בקייב את אחד מחדרי בית-הספר היהודי של 'צעירי-חב"ד', בקמפוס החטיבה הגבוהה, המאכלס כ- 250 תלמידים. עם התפרצות האש החלו הרב מרדכי לבנהרץ והרב גבריאל גורדון שליחי הרבי, בפעולות כיבוי, עד להגעת כוחות ההצלה והכיבוי שהוזעקו למקום. כל כלי-התקשורת בישראל דיווחו על האירוע, כשחלקם אף פרסמו תמונות מתוך הגלריה שפורסמה ב-COL.

COL למען אנ"ש

במערכת COL הוחלט להירתם לפרוייקט "אנ"ש למען אנ"ש" ולפרסם מידי שבועיים הצעות תעסוקה (ללא פרטים מזהים של המעסיק) שעדיין לא נמצא להם עובדים מקרב אנ"ש, וכמו-כן לעורר מעסיקים מקרב אנ"ש לפנות ללשכת התעסוקה של אגו"ח ולדאוג לאחיהם מאנ"ש הזקוקים לתסוקה ומתאימים לתפקיד. קרוב ל-40 הצעות עבודה פורסמו בשלב ראשון. "כל הכבוד לאתר שלכם שדואג לגולשיו בגשמיות
וכמובן לאגו"ח שיצאו בסערת עשיה", כתב אחד הגולשים בתגובה למיזם.

עלטה יזומה ב-770

ביום חמישי הוחשך בניין בית-חיינו - 770 בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק לא בגלל תקלה ברשת החשמל הכללית, אלא, הפסקה יזומה של חברת החשמל conEdison שהגיעו בליווי שוטר וניתקו את זרם החשמל. ל-COL נודע שהצעד ננקט לאחר שלא שולם חשבון החשמל מזה מספר חודשים. על תשלום החשבון (מעל 10,000 דולר) - מתנהל דיון מתמיד בין ה'מרכז-לענייני-חינוך' ולבין הנהלה הישיבה והגבאים (הטוענים שהם אחראיים על 770).

הסטודנטים ילמדו על האינטרנט החב"די

ד"ר יחיאל הררי. מעביר קורס על תפיסת התקשורת בחסידות חב"ד

השבוע חשפנו בפרסום ראשון, כי 70 סטודנטים נרשמו לקורס העוסק ב'תפיסת התקשורת בחסידות חב"ד'. הקורס מתקיים במכללת ספיר שבדרום, במסגרת החוג לתקשורת, ומועבר על-ידי ד"ר יחיאל הררי. הקורס הינו קורס רשות, וד"ר הררי הופתע מהמספר הרב של סטודנטים שנרשמו לקורס. "אתר COL הוא כלי חשוב ומרכזי כחלק מ'הפצת המעיינות', על-ידי שמירת איזון בין הפצת ידע לבין יצירת מערכת לתיאום חברתי", אמר הררי ל-COL.

הפולמוס החריף שעורר הדים

השבוע פורסם ב-COL פולמוס חריף ביותר בין הרב לוי בראקמן ולבין הרב יצחק שוחט. הפולמוס החל בעקבות ההתקפות הקבועות של הרב שוחט על ה'קבלה סנטר'. הרב בראקמן פרסם מאמר בו כתב כי המרכז מקרב יהודים ושהאנגלים מפחדים מארגונים חדשים ועצמאיים. הרב שוחט אמר בתגובה ל-COL: "יש טרנד גובר בליובאוויטש של 'משכילים' כביכול. הם יזרקו תגובות שטותיות, אפילו שסותרות מנהגים יהודים ולוגיקה פשוטה". 60 מגיבים דנו בנושא בהרחבה.

1,000 סטודנטים בשבת עוצמתית

את תחילת השבוע פתחנו בדיווח נרחב ומיוחד על השבת הגדושה שחוו 1,000 סטודנטים מכל רחבי העולם בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק. הסטודנטים לנו אצל משפחות אנ"ש בקראון-הייטס וחלקם הגדול ראה לראשונה מהי שבת יהודית כהלכה. שיא ההתכנסות - היה במוצאי-שבת, בסעודת 'מלווה-מלכה' מרכזית שנערכה באולם 'אהלי-תורה', שם הופיעה להקת 'היום השמיני'. ב-COL פורסם דיווח נרחב, וידאו בלעדי וגלריית תמונות.

חשיפה: פרויקט שמיטה ענק

באמצע השבוע פרסמנו לראשונה על מיזם מיוחד של 'אגודת-חסידי-חב"ד', עליו הוחלט בעקבות פניות רבות שהגיעו אל המוקד הטלפוני של לשכת אגו"ח בבקשה להביא לפתרון בעיית עליית מחירי הירקות ופירות בשנת השמיטה: ירקות יסופקו מהמחסן המרכזי של הרב משה לנדא לבתי אנ"ש, וצוות משגיחים יעטוף כל הזמנה בחותמת ההכשר המהודרת, וכך היא תגיע עד בית הלקוח בכדי להיערך כראוי. בעקבות הכתבה, התפתח דיון מרתק בקרב הגולשים על מחירי הירקות ועוד.

ראש חדש לביתר-עילית

ביום שלישי בלילה, נבחר ראש-עיר חדש לביתר-עלית: ר' מאיר רובינשטיין, שהביס את קודמו בתפקיד ר' יצחק פינדרוס. ברשימת החסידית המאוחדת שסימנה 'ש"ח', הוצב במקום השמיני נציג מוסדות חב"ד ר' אורי הולצמן. "נבחרתי כנציג המוסדות כולם, כפי שחתמתי בהסכם עם העסקנים החב"דיים ששלחו אותי למועצת העיר, ואכן כך אנהג לשביעות רצון מנהלי המוסדות והעסקנים השונים", אמר ר' אורי ל-COL. לאורך השבועות האחרונים, פרסמנו עדכונים שוטפים מההתפתחויות בבחירות לראשות העיר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.