מערכת COL | יום כ' חשוון ה׳תשס״ח 01.11.2007

"יש שלוחים ויש שלוחים" / מהדורה שניה

המאמר "יש שלוחים ויש שלוחים" שפרסמתי לפני כשנה לקראת כינוס השלוחים העולמי, בו יצאתי נגד כל אותם "פונקציונרים" למיניהם המשתתפים בכינוס, עורר הדים רבים ורחבים. כנראה שנגעתי בנושא שהטריד רבים, שלא העזו לדון בו בפומבי ■ אני מודיע בשער בת-רבים, שאני חוזר בי (מחלק) מהדברים שכתבתי במאמרי הקודם, אבל: אנא מכם "טבחים, טכנאים ומכונאים", אתם אמנם שלוחים ושלוחים צריכים להיות בכנס השלוחים, אבל אל תדחפו להיות "ראשונים במלכות". תשאירו את המקומות הראשונים לחבריכם ה"קרביים". יש מספיק מקומות בשורות האמצעיות והאחוריות  למאמר המלא דיון פתוח: מה דעתכם?  הגולשים מוזמנים להשתתף בדיון באמצעות 'מערכת התגובות'
השלוחים אשתקד על רקע '770' (צילום: מאיר דהן, COL)

מאת חיים בן אליעזר

המאמר "יש שלוחים ויש שלוחים" שפרסמתי לפני כשנה לקראת כינוס השלוחים העולמי, בו יצאתי נגד כל אותם "פונקציונרים" למיניהם המשתתפים בכינוס, עורר הדים רבים ורחבים. כנראה שנגעתי בנושא שהטריד רבים, שלא העזו לדון בו בפומבי.

לאחר שקראתי את תגובותיהם של הגולשים, ובנוסף לכך, שמעתי דעות מגוונות מאנשים רבים, הגעתי למסקנה, שלמרות שהרוב הזדהו הזדהות מוחלטת עם הדברים שנכתבו, בכל זאת כנראה שהגזמתי בהצגת הדברים.

אשר על כן, אני מודיע בשער בת-רבים, שאני חוזר בי (מחלק) מהדברים שכתבתי במאמרי הקודם. אני הקטן סבור שכל מי שחושב שהתפקיד אותו הוא ממלא הוא תפקיד "שליחותי", למרות שהוא מתגורר באחד מריכוזי חב"ד הגדולים – הרי הוא שליחו של הרבי! ולכן מן הראוי שישתתף בכינוס השלוחים העולמי.

אבל בכל זאת יש לי הערה קטנה, שכמדומני שרבים יסכימו איתי, למרות שיש בודדים שקשה להם להפנים את הדברים. והיא:

תפקידו של הצבא בכל מדינה הוא להגן עליה ולהילחם באויביה. הצבא מורכב מיחידות קרביות, שהם חוט השדרה של הצבא, ומיחידות שתפקידם לשרת את היחידות הקרביות. בארצנו הקדושה נקראים חיילים אלו בשם "ג'ובניקים" (= תופסי ג'ובים).

כל החיילים, גם אלו המשרתים כטבחים, טכנאים, או מכונאים, לובשים את מדי הצבא, בדיוק כמו החיילים הקרביים – כולם משרתים בצבא תחת פיקודו של הרמטכ"ל.

אבל בכל זאת יש הבדל מהותי: חיילי היחידות הקרביות נדרשים לשם מילוי תפקידם למידה רבה של מסירות נפש. לעומתם ה"ג'ובניקים" משרתים בעורף, במקומות מוגנים, ואינם נזקקים למסירות נפש, כדי למלא את תפקידם.

ניקח לדוגמא טייס היוצא לטיסה מבצעית. הוא לא יוכל למלא את תפקידו אם הטכנאים לא יבדקו את המטוס ולא יטעינו אותו בפצצות. אבל לקרב יוצא הטייס לבדו, רק הוא מסכן את חייו, הטכנאים נשארים בבסיס הנמצא הרחק מאזור הקרבות. הם לא מסתכנים. באותה שעה שהטייס מסכן עצמו מעל מדינות אויב, יושבים הטכנאים ולוגמים להנאתם כוס קפה מהביל (זאל זיי זיין צוגיזונט), ומעיינים בעיתון היומי.

וכי אפשר להשוות את עבודת השליחות במקומות נידחים וקשים, לשליחות במשרדים הנמצאים בריכוזי אנ"ש. איך אפשר להשוות את מסירות נפשם של השלוחים הנמצאים בהו צ'י מין שבוויטנאם, בבלגרד שבסרביה, ביאסי שברומניה או בטומסק שבסיביר וכו' וכו', לשלוחים שמסירות נפשם מתבטאת בזה שהמקווה החמה בה הם רגילים לטבול מידי בוקר, נמצאה היום בבוקר פושרת משהו...

אז אנא מכם "טבחים, טכנאים ומכונאים", אתם אמנם שלוחים ושלוחים צריכים להיות בכנס השלוחים, אבל אל תדחפו להיות "ראשונים במלכות". תשאירו את המקומות הראשונים לחבריכם ה"קרביים". יש מספיק מקומות בשורות האמצעיות והאחוריות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.