מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשס״ח 31.10.2007

הרפורמים מקנאים וכועסים על "שליחי הרבי המסורים"

הראביי הרפורמי אריק יופה בחר להתייחס שוב להצלחותיהם של שלוחי חב"ד "הסברת-פנים שלהם ראוייה להערצה" ועושה זאת ברגשות מעורבים ■ "אין עוד תנועה יהודית שיצרה חיל דומה של אנשים ונשים מסורים שמוכנים לשרת את העם היהודי עם מסירות-נפש שכזו", הוא כתב מצד אחד ■ הוא איזן את השבחים במתיחת ביקורת על הנוהג בבתי-חב"ד לערוך טקסי בר-מצווה לכל המבקש - וללא תשלום. "אנחנו צריכים למחות נגד חב"ד שלא דורשים חברות בבית-כנסת או מחוייבות מהמשפחות" ■ שליח וותיק בארה"ב פרץ בצחוק לשמע הדברים. "זו תמיד הייתה הפטנט שלהם להבטיח 'מעמברס' - הם לא יערכו בר-מצווה ליהודים שלא משלמים", אמר ל-COL  לסיפור המלאלפני 3 שנים הרפורמים הודו: "חב"ד הם המומחים"
הרפורמים מקנאים וכועסים על
הראביי הרפורמי אריק יופה ומגזין תנועתו בו פרסם את הדברים ● צילומים: COL

מאת בנימין וייס, כתב COL בארה"ב

ראביי אריק יופה, נשיא 'האגודה ליהדות רפורמית', מתייחס שוב להצלחותיה של תנועת חב"ד במאמר שפרסם במגזין הרישמי של ארגונו. תחת הכותרת "הטוב והרע בחב"ד", הוא מתייחס לפעולות השלוחים ברגשות מעורבים.

"בטורי בחורף האחרון, עסקתי בהסברת-פנים הראוייה להערצה של חב"ד. אכן, ברחבי העולם, בכל עיר למעשה בו יש קהילה יהודית אפילו בגודל קטן אפשר למצוא את שליחי חב"ד עורכים טקסים דתיים, מבקרים בבתי-רפואה, מלמדים ילדים, מארגנים מסיבות לחגים יהודיים ומציעים ארוחות שבת לסטודנטים יהודים בודדים או מטיילים.

"אין עוד תנועה יהודית - אורתודוקסית, קונסרבטיבית או רפורמית - שהייתה יכולה לייצר חיל דומה של אנשים ונשים מסורים שמוכנים לשרת את העם היהודי עם מסירות-נפש שכזו".

יפה כמובן לא יכל להמשיך עם הסוכר ועבר לזרות מלח. "לדאבוני, נהגים אחרים של חב"ד הם פחות ראויים להערצה", הוא כתב.

"בצפון אמריקה, משפחות הרוצות שילדיהם יעשה בר/בת מצווה פוגשים מספר דרישות מבית-הכנסת - הבן או הבת צריך ללכת לבית-ספר דתי לפחות שנה או יותר, ההורים צריכים להתחייב ללמוד או לבוא לתפילות. הסיבה ברורה: בהיעדר לימוד תורה ומעורבות משפחתית, הבר-מצווה יהיה ללא משמעות, סיבה למסיבה.

"מרכזי חב"ד, מצד שני, בדרך כלל מציעים שירות בר-מצווה עם מעט, אם בכלל, דרישות. חב"ד אומרת שאין לגרוע בר-מצווה משום ילד יהודי. ושהמשפחה - לרוב ללא חברות בבית-כנסת - תימשך בהמשך לחיים יהודיים.

"רוב הסיכויים, מה שנלמד מכך הוא שיהדות אינה עניין רציני שאפילו אחת מאבני הדרך החשובים דורשים רק מחוייבות בינונית. אנחנו צריכים למחות כשחב"ד, או אחרים, נעשה ספק של מינימליזם יהודי".

לא לתת גושפנקה

אחד משלוחי הרבי הוותיקים בארה"ב פרץ בצחוק לשמע הדברים. "אנחנו מואשמים במיעוט של איכות? המאמר הזה הוא יותר הומוריסטי מאשר עובדתי", אמר.

בשיחה אקראית שקיים שלשום (שני) עם כתב COL, השליח אמר: "הבעיה שלהם שקופה. להם איכפת מה'ממבערס' - יהודים המשלמים טבין ותקילין להיות חברים בבית-כנסת. זו תמיד הייתה הפטנט שלהם להבטיח חברות קבועה - הם לא יערכו בר-מצווה ליהודים שלא משלמים".

שליח אחר ביקש שלא להתייחס לדברים שכן לדבריו, הרבי סבר שדיבור על נושא או רעיון נותנים לו לגיטימציה. "אנחנו לא רוצים לתת בכך גושפנקה לרפורמים", אמר.

לפני שלוש שנים, יפה אמר בתנועה הארצית של הרפורמים כי יש המון מה ללמוד ממערכת השליחות של חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.