מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תשס״ח 30.10.2007

בשורה מפתיעה לאנ"ש: פרויקט שמיטה ארצי ענק

חשיפה: פניות רבות הגיעו אל המוקד הטלפוני של לשכת אגודת חסידי חב"ד באה"ק בבקשה להביא לפתרון בעיית עליית מחירי הירקות ופירות בשנת השמיטה ■ מאות משפחות אנ"ש נאלצות לנסוע מספר פעמים בשבוע מרחק רב בכדי להשיג סחורה בהכשר ראוי ומשלמים מחירים מופקעים דבר שפוגע באופן קשה בכלכלת ביתם ■ ביוזמת לשכת אגודת חסידי חב"ד הוחלט כי יוספקו ירקות מהמחסן המרכזי של הרב לנדא לבתי אנ"ש, וצוות משגיחים יעטוף כל הזמנה בחותמת ההכשר המהודרת, וכך היא תגיע עד בית הלקוח בכדי להיערך כראוי ■ לקראת פתיחת המיזם הענק על כל אחד מאנ"ש שרוצה ליהנות מהמיזם למהר ולהתקשר לטלפון מספר 054-77-18-770 ולהבטיח את מקומו  לסיפור המלא
בשורה מפתיעה לאנ
פרויקט שמיטה ארצי ענק
מערכת COL

על המחירים מרקיעי השחקים טיב הסחורה ורמת הכשרות של ירקות ופירות בשנת השמיטה נכתב כבר רבות, הנפגעים העיקריים ביותר השנה הם ללא ספק שלוחי הרבי ומשפחות רבות בקהילות אנ"ש הקטנות הפזורות ברחבי הארץ הנאלצות ליסוע למרחקים, ולבזבז את זמנם בכדי לקנות סחורה בהכשר מתאים, דבר שכרוך בהוצאות גדולות ולעיתים קרובות אף בעוגמת נפש רבה.

פניות רבות הגיעו אל המוקד הטלפוני של לשכת אגודת חסידי חב"ד באה"ק בבקשה להביא לפתרון הבעיה הלא פשוטה הזו. כאמור מדובר בבעיה קשה ומורכבת של מאות רבות של משפחות אנ"ש הנוסעות מספר פעמים בשבוע מרחק רב בכדי להשיג סחורה בהכשר ראוי ומשלמים מחירים מופקעים דבר שפוגע באופן קשה בכלכלת ביתם.

לאחר אסיפה של אגו"ח בנושא זה שכללה בדיקה מעמיקה של הבעיה מול כל הגופים המתעסקים בנושא זה ודיונים שונים שהביאו לרעיונות שיובילו לפתירת הבעיה הוחלט לשגר את מזכיר אגו"ח הרב אריאל למברג להפגש עם מספר אישים ולנסות להביא לפתרון.

בפגישה לילית שנערכה בליל יום שני האחרון בין מזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג לבין הרב אליהו לנדא וצוות המשגיחים הבכיר במחסן השמיטה הראשי של הרב לנדא במושב צפריה, נערך סיעור מוחות מהם הדרכים בהם יהיה ניתן לקבל את המשלוח באופן שלא ייקר את הסחורה, מי האנשים שעליהם יהיה ניתן לסמוך לנהל פרוייקט שכזה, מה מספר המשגיחים שיצטרכו לפקח על הפרויקט.

לאחר הדיון הגיעו להסדר, כי אחד מאברכי אנ"ש אשר כבר נסיון לו בהובלת משלוחים לבתים, יוכל לספק ישירות מהמחסן המרכזי לבתי אנ"ש באה"ק, ירקות בהכשר הרב לנדא.

הרב למברג ביקש כי הרב לנדא ייתן את אחריותו באופן חריג גם על ההובלה עד בית הלקוח, הרב אליהו לנדא אמר כי דבר חריג זה מצריך אישור מיוחד ע"י אחיו רבה הראשי של העיר בני ברק הרב משה לנדא, והוחלט לבדוק את הנושא מחדש ולשם כך הועלה הרב לנדא על קו הטלפון להשתתף בדיון.

אפשרויות שונות הועלו ונפסלו מסיבות שונות, עד שהוחלט שמפאת חשיבותו הרבה של הפרוייקט באופן חריג וחד פעמי צוות משגיחים של הרב לנדא יעטוף כל הזמנה והזמנה ב'בנדרולה' מיוחדת עם חותמת ההכשר המהודרת של הרב לנדא וכך תעשה החבילה את דרכה כשהיא עטופה הרמטית וחתומה עד בית הלקוח.

ממשרדי אגו"ח נמסר כי ההסדר לא הגיע לסיומו עד שהובטח כי הסחורה לא תימכר במחיר גבוה יותר מאשר נמכר לצרכן בעיר בני ברק, כך שבתי אנ"ש בכל מקום בארץ יוכלו להזמין סחורה לביתם בהכשר המהודר ביותר ובמחיר סביר ואחראי, דבר שיחסוך לכל משפחה מאנ"ש מאות שקלים כל חודש ואלפי שקלים בשנה.

בכדי להיערך כראוי לקראת פתיחת המיזם הענק על כל אחד מאנ"ש שרוצה ליהנות מהמיזם למהר ולהתקשר לטלפון מספר 054-77-18-770 ולהבטיח את מקומו.

יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב אומר כי יוזמות מעין אלו מתבצעות ע"פ הוראת הרבי באגרותיו לאגודת חסידי חב"ד, לדאוג להסתדרותם הגשמית והרוחנית של אנ"ש באה"ק (ראה אגרות קודש ב'תק"ס, ב'תשל"ט, א'שתנ"ו ועוד).
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.