מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תשס״ח 30.10.2007

יום עיון לנציגות 'שפרה ופועה' ולפעילות מחוגים נוספים

יום עיון מיוחד במינו, מלא וגדוש ומקרב לבבות, נערך ביום ראשון ט"ז בחשוון באולמי 'נאות ירושלים', לפעילות 'שפרה ופועה' ולפעילות עזר ליולדת מחוגים שונים בכל רחבי הארץ ■ היום נערך על ידי ארגון הגג הארצי של 'שפרה ופועה' שעל יד ארגון נשי ובנות חב"ד, בשיתוף פעולה של חברת מזון התינוקות המומחית והגדולה בישראל – 'מטרנה'  לידיעה בהרחבה
יום עיון לנציגות 'שפרה ופועה' ולפעילות מחוגים נוספים
יום עיון מיוחד במינו, מלא וגדוש ומקרב לבבות, נערך ביום ראשון ט"ז בחשוון באולמי 'נאות ירושלים', לפעילות 'שפרה ופועה' ולפעילות עזר ליולדת מחוגים שונים בכל רחבי הארץ. היום נערך על ידי ארגון הגג הארצי של 'שפרה ופועה' שעל יד ארגון נשי ובנות חב"ד, בשיתוף פעולה של חברת מזון התינוקות המומחית והגדולה בישראל – 'מטרנה'.

מאות נציגות חב"דיות ושאינן, הגיעו לשמוע, ללמוד ולרכוש כלים על מנת להמשיך ולהתייעל. דברי הרבי, מייסד ארגון 'שפרה ופועה', הובאו כאבן יסוד ואור לכל נושא ועניין, נשות חב"ד ונציגות 'שפרה ופועה' היוו מודל. מתוך גאוות יחידה ושמחה בחלקן שתפו את עמיתותיהן בניסיונן.

את היום הנחתה הגב' שרה זילברשטרום מארגון נשי ובנות חב"ד, מי שהובילה את מהלך הקמת ארגון הגג הארצי של 'שפרה ופועה'.

הרבנית אסתר פיקרסקי, שליחת הרבי, פתחה את היום בלימוד שיחה של הרבי. בזיקה לי"א בחשוון, יום פטירתה של רחל אימנו, עמדה על ההבדל בין אופייה ואימהותה של לאה אימנו לאלו של רחל אימנו והלימוד שיכולה כל אישה להפיק מכך בחייה האישיים. הגב' פיקרסקי עודדה את הנשים להשקיע בביתן, במשפחתן, להיות רעיות ואימהות מסורות, בנות טובות להוריהן ולהמשיך בפעילות החסד להגדלת עם ישראל.

על המרקע נראה הרבי משוחח אודות תפקיד הנשים בהגדלת העם, תוך התייחסות לאמתלאות שונות שעלולות לעלות, לקשיים הרבים שבלידת הילדים וגידולם, ונתינת מענה לכל אלו. נראו גם קטעי ראיון מרגשים עם נשות חיל, אימהות למשפחות ברוכות ילדים, על האתגר, הקושי, השמחה והסיפוק שבגידול משפחה ברוכה.

המשא העיקרי של היום עסק בגיוס משאבים להרחבת הפעילות. הרב ישראל ברוד, מנהל מכון מחי"ה אשר במסגרת תפקידיו צבר ניסיון רב בגיוס משאבים למטרות מגוונות, בנה הרצאה מיוחדת עבור פעילות 'שפרה ופועה' וארגוני העזרה ליולדות. במשך 45 דקות, התווה הרב ברוד בפני המאזינות, דרך בהירה, הגיונית ואפשרית לגיוס כספים לפעילות.

את חלקה של 'מטרנה' הביאה המנהלת המדעית של החברה, הגב' אורלי פיינה. בהרצאה מפורטת בנושא תזונה, הביאה את יתרונות ההנקה. במקביל הסבירה כיצד מתממשים יתרונות אלו בפורמולת מטרנה, שהיא הכי קרובה לאימא, במקרה בו ההנקה אינה אפשרית.

החברה הועלתה על נס הודות לנחשוניותה בשיתוף הפעולה עם נחשונית העזרה ליולדות – 'שפרה ופועה'. הגב' מירב אמיד, מנהלת תחום במטרנה, אשר מובילה כבר קרוב לשנתיים את שיתוף הפעולה, הודתה בשם החברה ובשם סמנכ"לית השיווק הגב' גלי ניר, שנכחה אף היא באירוע, לקהל המתנדבות, על עשייתן למען הקהילה. תודה מיוחדת ניתנה לגב' רחל בולטון, הבעלים של משרד הפרסום 'בולטון-פוטנציאל', יוזמת שיתוף הפעולה המבורך ולעובדות המשרד אורלי והילה, אשר מטפלות בכל הנדרש. כידוע במסגרת שיתוף הפעולה חולקו בשנה האחרונה כ-2000 ערכות מתנה של מטרנה ו'שפרה ופועה', ליולדות מכלל האוכלוסייה החרדית בכל רחבי הארץ.

קהל הנשים היה מרותק להרצאות, והשתתף בשאלות ובהערות. נראה היה במוחש כי הנשים נהנות ולומדות בכל רגע. בין לבין הוגשה ארוחת צהרים חגיגית, מנת פתיחה, מנה ראשונה, מנה עיקרית, כיד המלך ובטעם טוב. קטעי מוסיקה נוגנו ושירי 'שפרה ופועה' בוצעו על ידי ילדות חמד, בהפקתה של אילנה נוי.

שעת השיא הייתה בעת הסדנאות. הקהל התפצל לשלוש. כל קבוצה התרכזה בפינה אחרת של האולם. הנשים עסקו בשאלות מעשיות של בניית אירוע מוצלח להוקרה לארגון וגיוס משאבים לטובתו. שאלות כגון: מדוע חשוב לערוך ערב לטובת ארגון? מהן ציפיות הקהל מערב כזה? מהם הקשיים המרכזיים בארגון ערב כזה? מהם קווי היסוד למבנה הערב? כיצד נרגש את הקהל? – כל אלה קיבלו מענה קונקרטי מנשים מנוסות. בסיום הסדנא קיבלה כל אישה עלון סיכום נאה - 'אבני דרך לבניית אירוע מוצלח'. בגב העלון שובר מתנה לתינוק, למימוש ברשת 'קידישיק' - המובילה באופנת ילדים.

היום ננעל במנה מתוקה ובדובדבן שבקצפת: ההצגה הנהדרת בבימויה של אילנה נוי – 'אותות הזמן'. תודה ניתנה לנשים שבאו מקרוב ומרחוק להשתתף בלמידת העמיתים, תודה לצוות ארגון נשי ובנות חב"ד שהפיק את היום, ובראשו הגברות צילה יהודה, ברכה שילת ורבקה קנלסקי, שהיא גם רכזת המוקד הארצי של 'שפרה ופועה'.
כל אישה יצאה מן האולם עם שי קטן – שקית ובה חיתול בד מודפס, עט ומדבקה, מתנת מטרנה, ועם כוחות חדשים במותניה, למלא את רצון הרבי בהקימו את 'שפרה ופועה' בכפר חב"ד לפני למעלה מ-30 שנה: "על המוסד לקום אמנם בכפר חב"ד, אך בהמשך יש לדאוג שמשם הוא יתפשט למקומות נוספים בכל רחבי העולם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.