מערכת COL | יום י"ז חשוון ה׳תשס״ח 29.10.2007

דינר בקונטיקט הפך לערב הצדעה לשלוחים בעולם

מאות בעלי-עסקים פינו מספר שעות מזמנם היקר לטובת ערב הצדעה לבית-חב"ד ווסט-הארטפארד בקונטיקט בראשות הרב יוסף-יצחק גופין ■ במהלך האירוע, נשאו דברים אישים בכירים ששיבחו את הפעילות העניפה של בית-חב"ד והביעו את התפעלותם מעוצמת השלוחים ברחבי העולם ■ בין הנואמים, הייתה אשת השליח הרבנית מרים גופין. "ללא חוזק פנימי אי-אפשר לעמוד בקשיים הניצבים בדרך כל העת", אמרה השליחה וסחטה דמעות בעיני רבים  וגם: על מעורבתו העמוקה של מר דוד צ'ייס בהכנת הדינר ■ צוות COL בניו-יורק היה בדינר ומביא דיווח מלא וגלריית תמונות נרחבת  לסיפור המלא
דינר בקונטיקט הפך לערב הצדעה לשלוחים בעולם
הקהל בעת נאום הרב גופין והענקת תעודות לתומכים, אמש ● צילומים: אלי קאהן, COL

מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

מאות בעלי-עסקים פינו מספר שעות מזמנם היקר לטובת ערב הצדעה מיוחד לבית-חב"ד ווסט-הארטפארד בקונטיקט בראשות הרב יוסף-יצחק גופין. ערב הצדעה זה, נערך כבר בפעם העשירית ומהווה תנופה רבתי לפעילות הברוכה והאדירה של בית-חב"ד התומך בבתי-חב"ד הסמוכים.

הרב גופין הגיע למקום לפני 31 שנה ומאז חולל מהפכה יהודית חסרת-תקדים בעיר. בכשרונו המיוחד והנדיר, הצליח להגיע לליבם של אנשי עסקים בכירים שאף תרמו מהונם לפריחת הפעילות.

כך, למשל, הנגיד הנודע מר דוד צ'ייס, המתגורר בעיר, היה מעורב בכל שלבי הכנת הדינר: החל מעיצוב הפרחים ועד לניסוח בתעודות-הכבוד שהוענקו לקבוצת אנשי-עסקים המסייעים לאורך השנה בפעילות של בית-חב"ד.

את הדינר פתח נשיא בית-חב"ד, מר אהרן לאזווסקי. תחילה, קידם את פני הבאים שהקדישו מזמנם לבוא ולהוקיר את פעילות בית-חב"ד ואת הרב גופין. בדבריו, סיפר על הפעילות שהתרחבה מאז נחנך המבנה החדש של בית-חב"ד.

בתום דבריו הזמין לשאת דברים את מר מיסטר הופמן ששימש בעבר נשיא הפרדציה האיזורית. מר הופמן העריף שבחים רבים על הרב גופין ופועלו המבורך. "כשהכנתי בארגון תכנים יהודיים, הכל היה דרך חב"ד", סיפר הופמן. "אני משתתף קבוע בשיעורים שמקיים הרב גופין וזה חולל אצלי מהפכה". הופמן סיפר בהמשך, כי הוא תומך קבוע בפעילות.

לאחריו הוזמן לדבר בפני הקהל, מר יצחק גלס. גלס, יהודי מבוגר ומסורתי, תומך מזה שנים רבות בבית-חב"ד. את דבריו קישר לפרשת השבוע 'חיי-שרה'. "אנחנו לעיתים מפספסים את השלוחות, ה'עזר כנגדו' של השלוחים", אמר גלס ושיבח את אשת השליח, הרבנית גופין.

כהמשך לדבריו, הוזמנה לשאת דברים הרבנית מרים גופין. בנאום מרטיט וסוחף, היא סיפרה לקהל על הצד של נשות השלוחים בפעילות היום-יומית. "ההקרבה מתבטאת לאורך כל היום. ללא חוזק פנימי אי-אפשר לימוד בקשיים הניצבים בדרך כל העת. חיי השלוחות מקורבים למען השליחות הרצופה", אמרה הרבנית גופין וסחטה דמעות בעיני רבים שמחאו כפיים דקה ארוכה.

הנאום הבא היה של נשיא הפרדציה הכללית מר דן קאסטיע. בדבריו, סקר את ההיסטוריה של חב"ד מאז תש"י וסיפר על הקמת מוסד השליחות שהחל משלוחים בודדים בלבד. "הייתי לא-מעבר בשנחאי, סין, שם פגשתי בשליח של חב"ד הרב גרינברג. סיפרתי לו שאני בקשר עם הרב גופין מקונטיקט והוא אמר לי שהוא מכירו היטב. זו הייתה הרגשה של משפחה גדולה. משפחת השלוחים".

בשלב זה הוגשה מנה שניה למשתתפים. מנה גדושה ועמוסה בכל-טוב כיד-המלך. במהלך הארוחה, הוקרן סרט על פעילות בית-חב"ד, במהלכו נראה מר צ'ייס מציג את מר מאפעי (מהתומכים הוותיקים של בית-חב"ד) בפני הרבי. "זה בנה את בית-חב"ד אצלנו", אמר צ'ייט לרבי. "יהי רצון שיבנה בית-חב"ד השני והשלישי", אמר הרבי. כיום יש במקום מספר מבנים של חב"ד.

לאחר הוידאו המרגש, שהמחיש יותר מכל את נבואותו של הרבי, "כוכב הוידאו", מר מאפעי הוזמן לשאת דברים. מאפעי הציג את בעלי-העסקים התומכים בבית-חב"ד ושיבח אחד-אחד על תמיכתו.

נאום מרגש במיוחד היה של בעלת-תשובה הנשואה לאיש-עסקים בכיר בעיר. "חב"ד הפכה לי את החיים. מן הקצה אל הקצה", אמרה בהתרגשות וסיפרה את סיפור חייה רב-התהפוכות עד שמצאה את היהדות אצל חב"ד.

חתם את מסכם הנאומים השליח רב-הפעלים הרב גופין. בנאומו המרתק, סיפר הרב גופין כיצד התחיל את פעילותו, כיצד נשלח על-ידי הרבי ועד לפעילות העניפה המתחוללת כיום.

"דינר זה היה ערב הצדעה לבית-חב"ד, אולם בראש ובראשונה הצדעה לחב"ד בעולם", אמר הרב גופין ל-COL בסיום באירוע.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.