מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשס״ח 28.10.2007

חשיפה: השלוחים יתכנסו במקום בואו של הריי"צ לארה"ב

כשחברי 'ועד כינוס השלוחים העולמי' החליטו על מיקום הכינוס במזח 94 במנהטן, הם לא העלו בדעתם, כי בדיוק שם, לפני 68 שנה, ירד האדמו"ר הריי"צ נ"ע מהספינה שהביאה אותו לארה"ב ■ ל-COL נודע, כי מאחורי הגילוי עומד מנהל חברת JEM, הרב אלקנה שמוטקין שמשיק בשבוע זה את "ימים ראשונים - 3" ■ "כשהאדמו"ר הריי"צ הגיע לארה"ב, הוא אמר את המשפט המפורסם 'אמריקה אינה שונה'. בעוד 10 ימים, כשיתייצבו באותו מקום 3,500 שלוחים מרחבי העולם - זה יהיה המימוש הכי מוכח לדרישה", אמר גורם ב'מרכז-לענייני-חינוך' ל-COL לאחר הגילוי  לסיפור המלא10 ימים לפתיחת אירועי כינוס השלוחים תשס"ח: כל העדכונים >>>
חשיפה: השלוחים יתכנסו במקום בואו של הריי
אדמו"ר הריי"צ ברדתו מהאונייה. למטה: ה'בענקט' ● צילומים: מאיר דהן, COL וארכיון
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

כשחברי 'ועד כינוס השלוחים העולמי' החליטו על מיקום הכינוס במזח 94 במנהטן, הם לא העלו בדעתם, כי בדיוק שם, לפני 68 שנה, ירד האדמו"ר הריי"צ נ"ע מהספינה שהביאה אותו היישר לארה"ב. כידוע, ביום כ"ד אדר ת"ש טס האדמו"ר הריי"צ מריגא לסטוקהולם (שבדיה) ובכ"ה אדר ת"ש נסע ברכבת לעיר גוטבורג, משם הפליג לארה"ב.

כפי שפורסם לראשונה ב-COL, הכינוס השנה חוזר למנהטן והוא ייערך באולם מפואר. על מיקום הכינוס הוחלט באסיפה ראשונה שנערכה ביום ההילולא של הרבי, ג' בתמוז, בה השתתפו חברי 'ועד כינוס-השלוחים העולמי', המונים כשלושים שלוחים מכל רחבי העולם.

לאחר האסיפה, אמר אחד מהשלוחים שהשתתף באסיפה ל-COL: "אחד הייתרונות הגדולים במיקום ה'בענקט' במנהטן - זה עניין התחבורה המהירה". הוא לא שיער כי טמונה פה גם השגחה-פרטית מופלאה.

ל-COL נודע, כי מאחורי הגילוי עומד מנהל חברת המדיה החב"דית - JEM, הרב אלקנה שמוטקין, שמשיק בשבוע זה את "ימים ראשונים - 3", המתעד את חיי הרבי בשנים הראשונות.

"בפעם השניה שביקרנו במקום לפני מספר חודשים, הרב שמוטקין אמר שהוא סבור שהמקום בו ייערך הכינוס, עומד ממש בסמוך למקום בו ירד האדמו"ר הריי"צ", סיפר גורם ב'מרכז-לענייני-חינוך' בשיחה עם COL. "לאחר מספר בירורים, התברר כי הרב שמוטקין צודק במאת האחוזים".

אותו גורם מוסיף ואומר: "כשהאדמו"ר הריי"צ הגיע לניו-יורק, הוא אמר את המשפט המפורסם 'אמריקה אינה שונה'. בעוד שבועיים ימים, כשיתייצבו בדיוק באותו מקום 3,500 שלוחים מכל רחבי העולם - זה יהיה המימוש הכי מוכח לדרישה".

רק ב-COL: כל עדכונים לקראת כינוס השלוחים תשס"ח:

הקרדיולוג של הרבי ינאם בכינוס השלוחים
"אוצר השיחות" יוענק חינם לשלוחים
לראשונה בכינוס: השלוחים יוכלו להיוועץ באופן אישי
השלוחים אוספים פ"נים מתושבי הערים
כינוס השלוחים העולמי: התוכניה
השיבוץ מחדש הושלם, ניתן להזמין מקומות
אילוצים שונים גרמו לשינוי מפת אולם ה'בנקאט'
גם השנה: "כינוס שלוחים" מיוחד לילדי השלוחים
עדכונים מכינוס השלוחים העולמי; נפתחה ההרשמה
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.