מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשס״ח 28.10.2007

1,000 סטודנטים בשבת עוצמתית בקראון-הייטס ● וידאו

את שבת וירא תשס"ח לא ישכחו 1,000 סטודנטים (ממאה אוניברסיטאות שונות ברחבי ארה"ב) ששהו בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק ■ במהלך השבת, סעדו באולם 'אהלי-תורה', התוועדו, ניגנו ורקדו בהתלהבות שעות ארוכות ■ השבת הגדושה נחתמה בסעודת 'מלווה-מלכה' גדולה, במהלכה הופיעה הלהקה החב"דית "היום השמיני" בראשה עומד ר' שמואל מרקוס מקליפורניה ■ "כשהגעתי לפה, לא האמנתי שאני שייך למשפחה כה גדולה של סטודנטים שהתקרבו לחב"ד. אני גאה להיות חלק מהצבא הזה", כך סיכם אחד הסטודנטים את השבת בשיחה עם COL לסיפור המלא  ● מערכת COL בארה"ב מגישה: דיווח מלא מהשבת ומהאירוע הגדול במוצ"ש, גלריית תמונות נרחבת וקטע וידאו מיוחד מההופעה >>>
1,000 סטודנטים בשבת עוצמתית בקראון-הייטס ● וידאו
שמחה בטהרתה בקראון-הייטס. צילומים: אלי קאהן, COL ● וידאו: מנדי לואיס, COL

מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

"אני כולי נרגש. בשבילי מדובר בשבת הטהורה והמיוחדת בחיי", כך, סטודנט למדעים באוניבסיטה באריזונה, ארה"ב, סיכם את השבת הגדושה, העמוסה והמלאה בתכנים שעבר בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק, יחד עם עוד 1,000 סטודנטים ממאה אוניברסיטות ברחבי ארה"ב.

זה כבר הפך למסורת מבורכת. מידי שנה, בערב שבת וירא, מגיעים לקראון-הייטס סטודנטים מאוניברסיטות שונות מרחבי ארה"ב. כל קבוצת סטודנטים מגיעים עם השליח הפועל בתוך האוניברסיטה המקומית.

"בשנים האחרונות", סיפר אחד השלוחים ל-COL, "מתחוללת מהפכה חסרת-תקדים בעשרות אוניברסיטאות בארה"ב. עשרות שלוחים הסתערו על האוניברסיטאות והחלו לקיים שרשרת פעילויות יהודיות בקרב הסטודנטים היהודיים במקום. וישנם אלפים". בהמשך הוסיף: "כל פעילות באוניברסיטה, יכולה לספק מספר כתבות ב-COL"...

יש לציין, שהשבת כולה הוקדשה לעילוי-נשמת האישה החשובה שרה רוהר ע"ה שנפטרה בשבוע שעבר. לאורך השנים, משפחת רוהר נוטלת חלק גדול מאוד בפעילות העניפה של חב"ד בקמפוסים.

"אתם דור ההמשך"

לאחר תפילת ערבית, נערכה סעודת-שבת ענקית באולם של 'אהלי-תורה' בקראון-הייטס. במהלך הסעודה, נשאו בפניהם דברים שלוחים ומשפיעים. בין לבין, ניגנו הסטודנטים ניגוני חב"ד והתוועדו כאיש אחד בלב אחד. בתום הסעודה, פנו הסטודנטים לשינה, בבתים של מאות תושבים מקראון-הייטס שכמו תמיד, דלתם פתוחה לרווחה.

בסעודה ביום השבת, נשא נאום נלהב את הנאום המרכזי נשא יו"ר 'חב"ד בקמפוסים' וסיו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך' הרב משה קוטלרסקי. "בכל דור ודור יש הרבה נסיונות שהקב"ה מציב בפנינו. בדור זה, נדמה, כי הנסיון הגדול מכולם זה העשירות", אמר הרב קוטלרסקי וחידד את הדברים עם הסבר מאלף. בתום דבריו, הכריז בפני 1,000 הסטודנטים: "אתם דור ההמשך של העם היהודי וזה שהגעתם לכאן - מראה שעמדתם בניסיון הגדול של העשירות", אמר הרב קוטלרסקי וריגש את הקהל.

 "זה היה הנאום הכי מרתק ששמעתי בחיי", אמר אחד הסטודנטים.

בשבת, ביקרו מאות הסטודנטים בבית-חיינו - 770, בחדר הק' של הרבי ובספרייה, כשהם מודרכים על-ידי צוות מיומן. בנוסף, השתתפו הסטודנטים בתוכניות
שונות ומגוונות.

לצפייה לחצו על כפתור ההפעלה או על האופציות הנוספות:

 לא מצליחים לצפות? לחצו כאן או כאן

שיא השבת היה בסעודת ה'מלווה-מלכה' הגדול שנערך באולם 'אהלי-תורה'. 1,000 הסטודנטים נכנסים ואת פניהם מקבל הרב משה-חיים דוברסקי, תושב שכונת קראון-הייטס, האיש שפיקד על כל תוכניות השבת ומנהל "חב"ד בקמפוסים" שעל-ידי ה'מרכז-לענייני-חינוך'.

ממש בכניסה, הוקמו דוכנים של ישיבות חב"ד בארצות-הברית המזמינות סטודנטים ללמוד בישיבתם. אחד הדוכנים, היה של ישיבת 'תפארת בחורים' במוריסטאון ששמה הולך לפניה. ביקשתי מאחד ממנהלי הישיבה שעמד על-יד הדוכן שיספר קצת על הישיבה, ממנה הגיעו סטודנטים רבים לשבת. "כל סטודנט שמגיע לישיבה שלנו, הוא סיפור מרתק בפני עצמו", הוא אומר, "אני לפעמים שומע מסטודנט כיצד הגיע לישיבה ואני עומד המום מדרכי ההשגחה".

צמוד לדוכן, מוצב מתקן עליו מודבקות מאות תמונות של סטודנטים שלמדו ולומדים בישיבה. "אתה רואה", הוא מצביע על אחד מהם, "הוא הגיע משבט מרוחק באלסקה וזה", הוא מצביע על תמונה אחרת, "הגיע מתיכון נידח, שם היה היהודי היחיד". וכהנה וכהנה.

בדוכן נוסף, כתבו הסטודנטים אות בספר-התורה, כשהם נעזרים בסופר הנודע הרב משה קליין.

מאות רקדו עם ניגוני חב"ד

בחלק הראשון של הערב, התקיימה סעודת 'מלווה מלכה' חגיגית. בכל שולחן ושולחן, ישבו קבוצת סטודנטים עם השליח. זה היה מחזה מפעים לראות את העוצמה האדירה של חב"ד בקמפוסים. כך גם בקרב הסטודנטיות, להם התקיימה פעילות נפרדת.

בשנים האחרונות, מתחוללת מהפכה חסרת-תקדים בעשרות אוניברסיטאות בארצות-הברית. עשרות שלוחים הסתערו על האוניברסיטאות והחלו לקיים שרשרת פעילויות יהודיות" (אחד מהשלוחים באוניברסיטה בארצות-הברית).

במהלך הערב, הופיעו בפני הסטודנטים הלהקה החב"דית "היום השמיני" בראשה עומד ר' שמואל מרקוס מקליפורניה. כזכור, לפני מספר חודשים הוציאה-לאור הלהקה את האלבום "ברוקלין" הייחודי. לרגל השקת האלבום, שוחחנו קצרות עם מרקוס, ואף פרסמנו בלעדית ב-COL טעימות מהשירים השונים ו-2 קליפים של וידאו.

במשך שלוש שעות רקדו הסטודנטים לקול צלילי הלהקה החב"דית שניגנה את ניגוני חב"ד בסיגנונה המיוחד.

"זלמי", פנה סטודנט צעיר לשליח הרב זלמי טייכטל מקנזס, "כשהגעתי לפה, לא האמנתי שאני שייך למשפחה כה רחבה של סטודנטים שהתקרבו לחב"ד. אני גאה להיות חלק מהצבא הזה". זלמי חייך, והבין כי השבת פעלה את פעולתה בצורה המוצלחת ביותר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.