מערכת COL | יום י"ד חשוון ה׳תשס״ח 26.10.2007

לאחר 20 שנות תרומות, לאודר חזר לוינה לקטוף פירות

הפילנתרופ רונלד לאודר סגר מעגל כשערך ביום רביעי ביקור מרגש בוינה בה כיהן כשגריר ארה"ב ועבר מהפך רוחני בחייו בעקבות פגישה עם שליח חב"ד הרב יעקב בידרמן. כשהשניים ביקרו השבוע בארמון הופבורג, נשיא אוסטריה היינץ פישר גילה להם כי אביו יהודי ■ לאודר, המכהן כנשיא הקונגרס היהודי העולמי, חנך את האוניברסיטה היהודית למינהל עסקים וקבע מזוזה בקומה החדשה במוסד החינוך הראשון שהוא מימן: קמפוס לאודר חב"ד בוינה ■ בדינר חגיגי שאירחה עיריית וינה, לאודר אמר לתומכי חב"ד: "לולא פגשתי בשליח הרבי לפני עשרים שנה כאן בעיר הזאת, כל זה לא היה קורה" לדיווח מלא וגלריית תמונות
לאחר 20 שנות תרומות, לאודר חזר לוינה לקטוף פירות
לאודר מבקר בבית-הספר, מקבל ספר-תורה ופוגש את נשיא אוסטריה

רונלד לאודר, יורש ענקית הקוסמטיקה שכיהן כשגריר ארה"ב לאוסטריה, חזר בשבוע שעבר למדינה האירופאית בה התקרב לשורשיו היהודים והחליט לתרום מזמנו וכספו לחינוך יהודי במזרח אירופה.

בנה של אסתי לאודר ע"ה, רונלד עבר מהפך אישי בחייו כשפגש את שליח חב"ד בוינה הרב יעקב בידרמן והתוודע לפעולותיו. בהמשך הוא זכה לפגוש את הרבי בניו-יורק. תחת השפעה חיובית זו הוא החליט לפני 20 שנה להקים את קרן לאודר לחינוך בשנת תשמ"ז. ביום רביעי האחרון הוא חזר לבקר במוסד הראשון שהוא מימן: בית-ספר לאודר חב"ד בוינה.

הגעתו לעיר, בראש משלחת של 30 אישים מארה"ב ובעולם, הייתה לחנוכת אוניברסיטת לאודר למינהל עסקים - קולג' יהודי בו לומדים יותר ממאתיים סטודנטים יהודים המנוהלת על-ידי שלוחי חב"ד. רב האוניברסיטה השליח הרב שעיה בועז מקיים במקום תוכנית לימודים אינטנסיבית במקצועות היהדות ומכניס אווירה יהודית וחסידית בקמפוס שמבניו שימשו כארמון.

300 אורחים בהם נציגי הממשל האוסטרי, ראשי בנקים והקהילייה העסקית לצד חברי הקהילה היהודית ועשרות אנשי תקשורת השתתפו בטקס המכובד.

שעות לפני כן, נציגות של ארגונים יהודיים התקבלה לפגישה עם נשיא אוסטריה היינץ פישר במשכנו בארמון הופבורג. בראש המשלחת, שכללה עשרה איש, עמדו לאודר המכהן כנשיא החדש של הקונגרס היהודי העולמי, הרב בידרמן ומלקולם הונליין, מזכ"ל ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב.

הם דנו על תפקידה של אוסטריה החברה באיחוד האירופי מול סכנת התחמשות גרעינית של איראן. הנשיא פישר הפתיע את משתתפי הפגישה כשגילה להם כי אביו הינו יהודי.

בהמשכה של היום החגיגי נחנכה קומה חדשה בקמפוס לאודר חב"ד השוכן ליד "כיכר שניאורסון". הקמפוס כולל גני ילדים, בית-ספר יסודי ותיכון, חדר חב"ד וסמינר למורות מעבר לרחוב. האורחים התקבלו על-ידי מאות התלמידים והתלמידות בשירה מרגשת. מנהל בית-ספר השליח הרב דב גרוזמן הוביל את לאודר לקביעת מזוזה חדשה.

בשעות הערב, עיריית וינה אירחה דינר חגיגי באולם הארועים הנוצץ, בו נטלו חלק מסלתה ושמנה של העיר ואף אורחים שהגיעו מחוץ למדינה.

בנאומו סיפר לאודר בהתרגשות כי כל הישגי הקרן בתרומתה לחינוך יהודי ואת היותו מודע ליהדותו הוא חייב לרבי מליובאוויטש. "לולא פגשתי בשליחו הרב בידרמן לפני עשרים שנה כאן בעיר הזאת, כל זה לא היה קורה", הוא אמר בפאתוס.

בסיום הערב העניק הרב בידרמן למר לאודר בשם כל המוסדות והתלמידים הנתמכים על ידי הקרן ספר תורה שהוקדש על שמו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.