מערכת COL | יום י"ד חשוון ה׳תשס״ח 26.10.2007

קפריסין: מאבק על כבוד המת שהצליח

מה שהיה אמור להיות טיול מקסים הסתיים בטרגדיה. בני הזוג מאיר וחדווה חי מהיישוב הר אדר היו בטיול בהונגריה כאשר במהלך טיסת אל על מבודפשט לתל אביב חש הבעל בלחצים בחזה ולאחר התייעצות הוחלט להנחית את המטוס בלרנקה שבקפריסין ■ עם נחיתת המטוס הוזעק השליח והרב הראשי לקפריסין הרב זאב רסקין שנסע עם האמבולנס לבית הרפואה החדש בלרנקה. במהלך הנסיעה נפטר מאיר ■ לאור התקריות והניסיון שצבר פנה הרב רסקין במכתבים בהולים למשרדי הממשל הממונים על העניין ובסיוע צמוד של קונסול ישראל בקפריסין מר אמנון ישראל והם פעלו בכל המישורים למנוע את הניתוח ולהעביר את הגופה לקבורה בישראל  לידיעה בהרחבה
קפריסין: מאבק על כבוד המת שהצליח
מה שהיה אמור להיות טיול מקסים הסתיים בטרגדיה. בני הזוג מאיר וחדווה חי מהיישוב הר אדר היו בטיול בהונגריה כאשר במהלך טיסת אל על מבודפשט לתל אביב חש הבעל בלחצים בחזה ולאחר התייעצות הוחלט להנחית את המטוס בלרנקה שבקפריסין.

עם נחיתת המטוס הוזעק השליח והרב הראשי לקפריסין הרב זאב רסקין שנסע עם האמבולנס לבית הרפואה החדש בלרנקה. במהלך הנסיעה נפטר מאיר.

על פי החוק הקיים בקפריסין, יש לנתח כל הרוג ללא יוצא מן הכלל כדי לבדוק את סיבת המוות. אשתו חדווה פנתה לשליח והרב הראשי לקפריסין הרב זאב רסקין שהסביר להנהלת בית החולים את חשיבות כבוד המת והתנגדות המסורת היהודית לניתוח שלאחר המוות. אנשי הצוות הרפואי טענו כי החוק מחייב את הניתוח. המשפחה כאמור התנגדה בכל תוקף לניתוח המדובר ותבעה מהמשטרה לשחרר את הגופה על מנת להביאה לקבורה בישראל.

לאור התקריות והניסיון שצבר פנה הרב רסקין במכתבים בהולים למשרדי הממשל הממונים על העניין ובסיוע צמוד של קונסול ישראל בקפריסין מר אמנון ישראל והם פעלו בכל המישורים למנוע את הניתוח ולהעביר את הגופה לקבורה בישראל.

לבסוף קראו נציגי המשטרה לאשה לזיהוי הנפטר והחתימו אותה על מסמכים שונים שבהם היא מתחייבת כי לא תתבע אותם בעתיד באם הנפטר לא ינותח.

האשה שהתה כל אותו הזמן בבית חב"ד בליווי צמוד של הגב' רסקין וכבר למחרת הצליחו במאמצים משותפים לשלוח את הארון לקבורה בישראל.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.