מערכת COL | יום י"ג חשוון ה׳תשס״ח 25.10.2007

"האבסורד הוא שרבנים עתרו לבג"ץ נגד רבנים אחרים"

בג"ץ פסל את החלטות הרבנות שנתנו אוטונומיה לכל רב מקומי לפסוק בעצמו בנוגע להיתר המכירה, וקבע כי בכל מקום בו יסרב הרב המקומי לתת היתרי כשרות המסתמכים על היתר המכירה ■ רבה של העיר קריית מוצקין הרב דוד מאיר דרוקמן מתרעם על בעיה יסודית ומהותית. "האבסורד הוא שרבנים בישראל, רבני אירגון "צוהר", הם אלו שעמדו מאחורי העתירה לבג"ץ נגד רבנים אחרים. הם איפשרו וביקשו מבג"ץ להתערב בעבודת ובמוסד הרבנות. היום הם ביקשו לפעול לטובתם, אך מחר המצב יכול להיות הפוך, ובג"ץ יתערב בעבודתם נגדם", הוא אומר, ומגלה כיצד רב נכבד ונשוא פנים, מראשי האידיאולגיים של אירגון רבני צוהר קם ומחה בעבר נגד הפגיעה ב"מוסד הקדוש הרבנות הראשית"... לידיעה בהרחבהלהורדת פסק הדין: לחצו כאן
רבני צהר (צילום: גיל יוחנן)

מערכת COL

בג"ץ פסל את החלטות הרבנות שנתנו אוטונומיה לכל רב מקומי לפסוק בעצמו בנוגע להיתר המכירה, וקבע כי בכל מקום בו יסרב הרב המקומי לתת היתרי כשרות המסתמכים על היתר המכירה, על הרבנות הראשית למנות רב שיעניק תעודות כשרות.

רבה של העיר קריית מוצקין הרב דוד מאיר דרוקמן אומר כי ההחלטה לא משפיעה עליו בצורה ישירה, מאחר וסמכויות ה"היתרי המכירה" מצוייות בידי עמיתו הספרדי, אולם הוא מתרעם על בעיה אחרת, יסודית ומהותית יותר.

"האבסורד הוא שרבנים בישראל, רבני אירגון "צוהר", הם אלו שעמדו מאחורי העתירה לבג"ץ נגד רבנים אחרים. הם איפשרו וביקשו מבג"ץ להתערב בעבודת ובמוסד הרבנות. היום הם ביקשו לפעול לטובתם, אך מחר המצב יכול להיות הפוך, ובג"ץ יתערב בעבודתם נגדם. זהו מצב אבסורדי".

הרב דרוקמן מספר כי לפני 30 שנה, בעת שמחה משפחתית בכפר-חב"ד, קם אחד המשתתפים ומתח ביקורת מרומזת על הרבנות הראשית לישראל בעניין "מיהו יהודי". אחד המשתתפים, יהודי נכבד ונשוא פנים, מראשי האידיאולגיים של אירגון רבני צוהר קם ומחה נגד הפגיעה ב"מוסד הקדוש הרבנות הראשית". חוגו של אותו רב, מעיז היום לצאת חוצץ נגד החלטות הרבנות הראשית לישראל...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.