מערכת COL | יום י"ג חשוון ה׳תשס״ח 25.10.2007

מטבחי הישיבות ותלמודי התורה בניו-יורק יחוייבו ברשיון

מנהלי מוסדות החינוך והחסד החרדיים שבניו יורק התכנסו בימים האחרונים לדיונים מסיביים בעקבות תקנות חדשות של העירייה שעתידות להיכנס לתוקף בתחילת השנה האזרחית החדשה, כך מדווח עיתון 'משפחה' ■ לפי החוקים החדשים, על כל טבח במטבח ציבורי להציג רישיון לעסוק במזון, ולפרסם מדי יום על הקיר איזה רכיבים מכיל המזון שמגיש, מה הייתה רמת הטמפרטורה והטריות של מוצרים קפואים שרכש ושורה ארוכה של פרטים נוספים ■ העסקנים הגיעו להסדר עם שלטונות העיר שבשנה הראשונה לכינון החוקים החדשים לא ייקנסו מפעילי מטבחים מוסדיים שאין להם רישיון לסיפור המלא
מטבחי הישיבות ותלמודי התורה בניו-יורק יחוייבו ברשיון
חדר האוכל (1414) של ישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית ב-770
מנהלי מוסדות החינוך והחסד החרדיים שבניו יורק התכנסו בימים האחרונים לדיונים מסיביים בעקבות תקנות חדשות של העירייה שעתידות להיכנס לתוקף בתחילת השנה האזרחית החדשה. לפי החוקים החדשים, על כל טבח במטבח ציבורי להציג רישיון לעסוק במזון, ולפרסם מדי יום על הקיר איזה רכיבים מכיל המזון שמגיש, מה הייתה רמת הטמפרטורה והטריות של מוצרים קפואים שרכש ושורה ארוכה של פרטים נוספים.

מטרתה של ההוראה היא, שאם חלילה מדווח על מקרה של הרעלת מזון או חולי של יחיד או רבים, יפנו מיד הרשויות אל מקור המזון ויעמידו את האחראים לדין.

גורמים חרדיים בארה"ב ערכו באחרונה כינוס ראשוני, וטבחי המוסדות עברו קורס התחלתי בן שמונה שעות העוסק בכללי רכש של חומרי גלם, ובהוראות היגיינה במטבחים ציבוריים שימנעו תקלות תברואתיות.

כל טבח שיעבור את הקורסים כולם, יקבל רישיון לעסוק במלאכתו. מטבח ציבורי של מוסד, ישיבה או אפילו של חתונה המונית חד-פעמית, שייתפס ללא רישיון וללא פירוט של מקורות חומרי הגלם ורמת הטריות וההקפאה - ייקנס בסכומים גבוהים.

העסקנים הגיעו להסדר עם שלטונות העיר שבשנה הראשונה לכינון החוקים החדשים לא ייקנסו מפעילי מטבחים מוסדיים שאין להם רישיון. זאת, כדי לתת להם שהות לעבור את ההכשרה ולקבל תעודה. ביקורי הפתע שייערכו, יגררו אזהרות בלבד. החל מהשנה שתבוא אחריה, 2009, ישלם כל מוסד שיעבור על הכללים קנסות גבוהים.

בציבור החרדי בארה"ב התקבלה הידיעה על התקנות ברגשות מעורבים. מצד אחד הדבר יקשה על מוסדות רבים שבהם חדרי האוכל והמטבחים - מאולתרים, והעוסקים בבישול והגשה צמחו מתוך הקהילה והם חסרי הכשרה, אך מהצד האחר מסכימים הכל כי כללי הכשרות הקפדניים הם ערובה בדרך כלל למזון טרי, מה שיקל על שמירת התקנות והגשת הדו"חות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.