מערכת COL | יום י"ב חשוון ה׳תשס״ח 24.10.2007

השלוחים בקנדה מודאגים מהתנכרות לישראל

תוצאות מחקר שנעשה בעת האחרונה גילו שצעירים יהודים אמריקנים מגלים מידה הולכת ולגדלה של התנכרות מישראל במשך השנים, ומתוך דאגה לתופעה זו השיקו מנהלי ה JLI (מוסד ללימודי יהדות) של חב"ד קורס בן 6 שבועות על ישראל שמתנהל בו זמנית ב-750 מקומות במעל 250 ערים בעולם ■ הקורס ייוצע לקהל הרחב בוויקטוריה, וונקובר, ריצ'מונג, קלגרי, לונדון, טורונטו, אוטווה, מונטריאול ובעוד ערים ■ בכל שיעור יילמדו על השפעתן של הערים באר שבע, חברון, טבריה, שכם, צפת וירושלים שהיוו מרכזים בנקודות שונות בהיסטוריה היהודית  לידיעה בהרחבה
השלוחים בקנדה מודאגים מהתנכרות לישראל
תוצאות מחקר שנעשה בעת האחרונה גילו שצעירים יהודים אמריקנים מגלים מידה הולכת וגדלה של התנכרות מישראל במשך השנים.

מתוך דאגה לתופעה זו השיקו מנהלי ה JLI (מוסד ללימודי יהדות) של חב"ד קורס בן 6 שבועות על ישראל שמתנהל בו זמנית ב-750 מקומות במעל 250 ערים בעולם.

הקורס שנקרא בשם, "ישראל, הארץ והרוח" יוצע לקהל הרחב בוויקטוריה, וונקובר, ריצ'מונג, קלגרי, לונדון, טורונטו, אוטווה, מונטריאול ובעוד ערים.

את הקורס הכינו צוות הפיתוח של ה JLI במשך שנתיים אך לדברי הרב מנחם גאנזבורג שמסייע לאביו, הרב יוסי גאנזבורג, מנהל ה JLI בטורונטו לארגן את הקורס בעיר, עדיין לא נקבע יום לפתיחתו.

המחקר שהתפרסם בחודש האחרון מראה על 48% מקרב הנשאלים מתחת לגיל 35 שאמרו שהשמדת ישראל תהווה טרגדיה אישית, לעומת 78% מקרב בני גיל 65 ומעלה. רק 54% מהנשאלים הצעירים אמרו שהם שביעי רצון עם מדינה יהודית, וזאת לעומת 81% שענו בחיוב לאותה שאלה בקרב בני ה-65 ומעלה ו-74% בקרב בני 50-64, ו-64% בקרב בני 35-49. 

למרות שעל פי הסקר יוצא שמעל 60% מהנשאלים מתחת לגיל 35 מגלים קשר כלשהוא לישראל, הביע הרב גאנזבורג דאגה רבה למידה הולכת ונעלמת של הדאגה לישראל בקרב יהודי התפוצות וטען כי מרכז המאחד את היהודים יוצר בסיס הרבה יותר חזק לאומה. בכל שיעור יילמדו על השפעתן של הערים באר שבע, חברון, טבריה, שכם, צפת וירושלים שהיוו מרכזים בנקודות שונות בהיסטוריה היהודית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.