מערכת COL | יום ט' חשוון ה׳תשס״ח 21.10.2007

"הטעות הגדולה היא שלא קיבלו את הנחיית הרבי"

הממשלה נכנסה למשא ומתן מואץ עם ראשי התנועות הדתיות הלא אורתודוכסיות, הרפורמים והקונסרבטיבים, במטרה להגיע לפשרה היסטורית שתאפשר להן להקים בארץ בתי דין מיוחדים לגיור, כך מדווח הבוקר העיתון 'מעריב' ■ עו"ד מרדכי איזנברג, העומד בראש התנועה להגינות שלטונית: "אין בנמצא חיה כזו ששמה גיור רפורמי, שכן כל קהילה רפורמית בעולם קובעת לעצמה כללי גיור משלה" ■ עו"ד נחמה ציבין, פעילת ציבור ידועה בנושא הגיור ובעניני דת ומדינה בכלל, אומרת בתגובה כי הממסד בדתי החרדי הוא שאחראי למחדל שיביא בסופו של דבר להכרה בגיור הרפורמי בישראל ■ לדבריה, הטעות הגדולה היא שלא קיבלו את הנחייתו של הרבי מילובביץ עוד בשנות ה-70'. אם היה מתוקן חוק השבות באופן שבו רק גיור כהלכה היה מוכר בתור חוק זה לא היתה הבעיה הזו מעולם" לידיעה בהרחבה
הפגנה בעד תיקון חוק 'מיהו יהודי' (ארכיון: COL)

מערכת COL

הממשלה נכנסה למשא ומתן מואץ עם ראשי התנועות הדתיות הלא אורתודוכסיות – הרפורמים והקונסרבטיבים – במטרה להגיע לפשרה היסטורית שתאפשר להן להקים בארץ בתי דין מיוחדים לגיור, כך מדווח הבוקר העיתון 'מעריב'.

על-פי הסיכום שהושג בישיבה, הממשלה תעשה כל שביכולתה למצוא פתרון לסוגיית הגיור, ובמסגרת זאת יוכנסו שינויים במתכונת פעילותה של ועדת נאמן.

המטרה היא לפתוח חלון זמן שבמסגרתו יגיעו הצדדים לפשרה מוסכמת. לדברי גורם מדיני בכיר, "עדיף שהנושא הרגיש הזה יוכרע בהסכמה ולא על ידי בג"ץ, שיפסוק בנושא הלכה שתחייב את כולנו. גם החרדים צריכים להבין שזה עדיף ולכן המאמץ הזה כדאי, למרות התנגדות שעלולה להיות להם".

המחאה החרדית לא איחרה להגיע. עו"ד מרדכי איזנברג, העומד בראש התנועה להגינות שלטונית שפועלת למען שמירת מעמד היהדות האורתודוכסית, אמר אמש בתגובה: "אין בנמצא חיה כזו ששמה גיור רפורמי, שכן כל קהילה רפורמית בעולם קובעת לעצמה כללי גיור משלה".

עו"ד נחמה ציבין, פעילת ציבור ידועה בנושא הגיור ובעניני דת ומדינה בכלל, אמרה בתגובה ל-NRG כי הממסד בדתי החרדי הוא שאחראי למחדל שיביא בסופו של דבר להכרה בגיור הרפורמי בישראל. "אם הממסד הדתי חרדי היה עוסק בסוגיית הגיור' שהיא אחד הדברים המרכזיים והחשובים ביותר בעם היהודי ובעם ישראל, באותו הלהט שבו הוא עוסק בהיתר מכירה, אספקת פירות וירקות, מינוי דיינים ורבנים וכן כשם שהוא מתעסק בבחירת מועצה לישוב בית"ר, הבעיה היתה נפתרת מזמן".

לדבריה, הטעות הגדולה היא שלא קיבלו את הנחייתו של הרבי מילובביץ עוד בשנות ה-70'. אם היה מתוקן חוק השבות באופן שבו רק גיור כהלכה היה מוכר בתור חוק זה לא היתה הבעיה הזו מעולם".  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.