מערכת COL | יום ח' חשוון ה׳תשס״ח 20.10.2007

ביטאון 'פנים חדשות' נסגר; דעות מעורבות

לאחר 30 שנה, ביטאון 'פנים חדשות', בעריכת ר' חיים שאולזון מניו-יורק, נסגר ■ בשער העיתון, החליט שאולזון לשים את תמונתו שפורסמה ב-COL מההכנסת ס"ת שנערכה באחרונה. לצד התמונה, נכתב: "תרי"ג 'פנים חדשות'" ■ ולפוצחים בריקוד, מודיע שאולזון: "מהחודש הקרוב יחלו להופיע ספרים וחוברות העוסקות באקטואליה חרדית. לקראת ראש-חודש שבט נפעיל אתר אינטרנט" ■ במאמר אישי, מפרט שאולזון את השתלשלות העיתון, האיומים, המסקנות, ההחלטות ועל הדרך החדשה לסיפור המלאהאם ל"פנים חדשות" יש מקום בדוכן העיתונים? בואו להגיב >>>
ביטאון 'פנים חדשות' נסגר; דעות מעורבות
שאולזון עם סה"ת שהכניס בק"ה, לצד קטע ממאמרו ● צילום השער: אלי קאהן, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

לאחר 30 שנה בהם יצא-לאור הגיליון השנוי במחלוקת 'פנים חדשות', החליט העורך ר' חיים שאולזון, לסגור את העיתון ולעבור להוצאה-לאור בשם 'דע מה שתשיב'.

בשער העיתון, החליט שאולזון לשים את תמונתו שפורסמה ב-COL מההכנסת ספר-תורה לפני חודשיים. לצד התמונה, כתב: "תרי"ג 'פנים חדשות'".

סגירת העיתון התקבלה ברגשות מעורבות בציבור החרדי והחב"די בברוקלין. היו רבים ששמחו על סגירת העיתון שעשו בעיקר ברכילות החרדית, ואולם היו גם כאלה שהצטערו. "אין אף עיתון בעולם שמספר את האמת על דברים הצריכים תיקון", הגיב חרדי, תושב ברוקלין.

"שאולזון לא חת מאיש. לאחר שנים שאף-אחד לא העיז לפרסם את מעללי אויבי חב"ד, הוא היה הראשון שעשה זאת", טען תושב אחר.

לעומתו, טען תושב אחר: "כעת, יהיה פחות כביסה מלוכלכת בחוץ".

תיכף אשוב

כך או כך, שאולזון מבטיח לא לעזוב את החומר, כאמור, השנוי במחלוקת, בו הוא עוסק מזה 30 שנה. במאמר מנומק ופרטני, תחת הכותרת: "מילאנו את תפקידנו", הוא מפרט את דרכו החדשה:

"כשיצאנו לדרך הצבנו לעצמינו מטרה ואנו יכולים היום לומר בפה מלא כי השגנו אותה, זכינו ומלאכתינו נעשה על-ידי אחרים, היהדות החרדית השתחררה מן המשתלטים על הציבור, סללנו את הדרך לעיתונות חרדית, ועתה הגיע הזמן לעשות צעד קדימה לעבור לשלב הבא והיא ההסברה לשלב את ו'דע מה שתשיב' לעסוק בחומר שיישאר אי"ה לדורות, להבטיח כי אותם מי אשר עשו את ה'שקר' ל'אמת' שלהם, לא יצליחו להרוס את המעט שעדיין נותר מן העם היהודי המבקש לחיות כמו שיהודי צריך לחיות".

במאמר, כותב שאולזון מדוע הוקם השבועון החסידי 'כפר-חב"ד': "מאז ש'המודיע' לא רצה לפרסם את עמדות חב"ד בעניין המאבק ב'חוק השבות', לא היו מוכנים לפרסם את דברי הרבי, הם קלטו והבינו כי אין להם ברירה אלא להקים עיתון משלהם".

שאולזון, גם מתייחס בקצרות לאיומים הרבים שקיבל במהלך השנים: "קוראי 'פנים חדשות' מכירים את ההיסטוריה. הייתה זו מלחמה של ממש רווית דמים תרתי משמע, לא נכנענו לטרור כלשהוא, ועד היום הזה אנו מופיעים ואי"ה כל עוד הקב"ה יתן לי כח אמשיך ואכתוב ואדאג שהחומר יגיע לאן שצריך".

וכך, הוא מתייחס למלגלגים עליו ועל החומר שמדפיס: "מבחינתנו עשינו את מה שהיינו צריכים לעשות וכל גיליון של 'פנים חדשות' שהופיע היה בבחינת מצוה במסגרת המלחמת מצוה, ואין זה פלא שאנו עוצרים בגיליון התרי"ג, אין מספר שמסמל יותר את השליחות שמילאנו במאבק שהיה הקשה מכל בתולדות העיתונות החרדית".

ולמי שפצח בריקוד שמחה, שאולזון מרגיע: "נשתדל להופיע אי"ה החל מן החודש הקרוב עם ספרים, נשתדל בכל חודש להופיע עם ספר אחד לפחות, ומה שחשוב מכל נשתדל להעלות את כל החומר כולו ל'אינטרנט', מפני שמאמינים אנו כי שם העתיד". שאולזון מבשר לקוראיו הנאמנים, כי הוא עובד כעת על בניית אתר חדש.

(צילום העמודים: m2006)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.