מערכת COL | יום ז' חשוון ה׳תשס״ח 19.10.2007

השלוחים מגינים על הטייס הקזחי: "הוא הוטעה"

אי הבנה בין טייס מטוס מקזחסטן, שהיה בדרכו לישראל לבין מגדל הפיקוח בנתב"ג הקפיצה את חיל האוויר - וגרמה לכך שהמטוס נחת בסופו של דבר בלרנקה שבקפריסין, לא מבלי שעבר בדיקה ביטחונית מדוקדקת ■ בניגוד לפירסומים בכלי התקשורת שהטעות אירעה עקב אי שליטתו של הטייס באנגלית, מסבירים השלוחים את גירסתם של נציגי החברה שטוענים שהטייס כבר הנחית את המטוס בישראל מספר פעמים, ויודע טוב את הנהלים, וקובעים: "הטייס הוטעה" ■ השלוחים מקווים שהתקלה לא תפריע לתיפעול הקו הישיר בין אלמא-אטא לתל-אביב, המסייע רבות לשלוחים לידיעה בהרחבה
השלוחים מגינים על הטייס הקזחי:
יוזם הטיסה הישירה מר חנני בן משה
אי הבנה בין טייס מטוס מקזחסטן, שהיה בדרכו לישראל לבין מגדל הפיקוח בנתב"ג הקפיצה את חיל האוויר - וגרמה לכך שהמטוס נחת בסופו של דבר בלרנקה שבקפריסין, לא מבלי שעבר בדיקה ביטחונית מדוקדקת.

בניגוד לפירסומים בכלי התקשורת שהטעות אירעה עקב אי שליטתו של הטייס באנגלית, קיבל הרב משה דוד הכהן מנהל קרן סיוע ליהודי קזחסטאן בישראל את גירסתם של נציגי החברה שטוענים שהטייס כבר הנחית את המטוס בישראל מספר פעמים, ויודע טוב את הנהלים, והם מסבירים את התקלה:

"אירעה טעות מהעובדה הפשוטה שיש שתי קודים: אחד לפיקוח האזרחי בנתב"ג והאחד לכוחות הביטחון. כאשר כוחות הביטחון ביקשו ממנו את קוד הטיסה, הוא נתן את הקוד של האזרחי כי הבין שהם אלו ששואלים אותו. וכשענו לו שזה לא קוד נכון הוא חשב שהם לא שומעים ברור, וחזר שוב על אותו קוד כמה פעמים. אז הוחלט על-ידי פקיד לשלוח מטוסי קרב ולהיצמד למטוס כדי להיות בטוחים שאין שום בעיה בטחונית.

כשהטייס ראה את הנעשה הוא נבהל והתחיל לגמגם, ואז אילצו להנחית אותו בקפריסין, שם לאחר תחקיר קצר הוברר הטעות.

יצויין, כי הטיסה הגיעה באיחור של כחמש שעות מהזמן המיועד לנחיתה, ומאוחר יותר נערך שימוע לטייס בישראל, ולאחר שלא ניתן לאפשר טיסה חזרה לקזחסטאן על ידי אותו טייס, הזקוק למינימום שעות מנוחה - עוכבה הטיסה בחזור במספר שעות.

עוד נמסר, כי בטיסה לקזחסטאן טסה גננת חדשה ללמד את בנות השלוחים, ולאור האיחור הרב הטיסה נחתה באלמא אטא כשעתיים לפני כניסת השבת. השלוחים מקווים שהתקלה לא תפריע לתיפעול הקו הישיר בין אלמא-אטא לתל-אביב, המסייע רבות לשלוחים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.