מערכת COL | יום ז' חשוון ה׳תשס״ח 19.10.2007

כיצד עושים סיום על "מסכת גיטין"?

עורך העיתון "אלגעמיינער זשורנאל" (היוצא-לאור בארה"ב) והמרצה המפורסם הרב יוסף-יצחק יעקבסאן, יצא השבוע במאמר נוקב על העדר ההקפדה בהוראות ה'שולחן-ערוך' בקרב משפחות רבות בענייני צניעות ■ במאמרו החריף, מתאר העורך מקרים רבים של זוגות צעירים שחושבים שאי-קיום ההוראות בשו"ע יעניק להם חיים חופשיים ושמחים ■ "לפעמים זקוקים לראות איך שאנשים גדולים נופלים בפח עד שרואים שאי -אפשר לשחק עם ה'שולחן-ערוך'. אבל מדוע להמתין?", הוא שואל לסיפור המלא
כיצד עושים סיום על
נישואין ע"פ ההלכה - מתכון לחיים מאושרים. הרב יעקבסון ● צילום: מאיר דהן, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

עורך העיתון "אלגעמיינער זשורנאל" (היוצא-לאור בארה"ב) והמרצה המפורסם הרב יוסף-יצחק יעקבסאן, יצא השבוע במאמר נוקב על העדר ההקפדה בהוראות ה'שולחן-ערוך' בקרב משפחות רבות בענייני תערובת, צניעות וכדומה.

במאמרו החריף, מתאר העורך מקרים רבים של זוגות צעירים שחושבים שאי-קיום ההוראות בשו"ע יעניק להם חיים חופשיים ושמחים. "המציאות היא בדיוק להיפך", הוא כותב, "אף-פעם לא ראינו צרות רבות כל-כך בשלום-בית מבזמננו זה, כאשר רבים וטובים הלכו שבי אחרי היצה"ר הפרטי והיצה"ר הציבורי והזניחו את דרך חיי הנישואין המתועדת בתורתנו הקדושה".

בהמשך המאמר, מספר הרב יעקבסהן על זוגות בכלל, שהחריבו את חייהם המשפחתיים, כדי להשביע תאוות שונות ומשונות. "הרבה מהאברכים טועים מרה כאשר חושבים שכל ההלכות וגדרי הצניעות, משעבדים ושוללים חירות ושלווה. ההיפך הוא הנכון: חיי נישואין לפי התורה וההלכה מעניקה הזדמנות לחיים הכי מאושרים לא רק ברוחניות אלא גם בגשמיות".

הרב יעקבסהן מצטט את דברי המדרש, שהאות יו"ד של הפסוק "לא ירבה לו נשים" באה בטענה אל הקב"ה על זה ששלמה המלך עבר על הפסוק, ואמר הקב"ה "יבטלו שלמה ואלף כמותו ואל תבטל אות אחת מהתורה".

לכאורה, מדוע הוצרך הקב"ה להתבטאות בלשון שלילי כזה, "יבטלו שלמה ואלף כמותו"?! מדוע לא היה יכול להגיד רק שבשום אופן לא "תבטל אות אחת מהתורה".

"אולי הכוונה בזה", כותב הרב יעקבסאן, "שלפעמים צריכים שאלף אנשים, כמו שלמה המלך, יבטלו, חלילה, עד שכולם רואים בחוש שאי-אפשר לבטל אפילו אות אחת מהתורה. לפעמים זקוקים לראות איך שאלף אנשים גדולים נופלים בפח עד שמתווכחים שאי -אפשר לשחק עם ה'שולחן-ערוך'. אבל מדוע להמתין"?

לקריאת המאמר המלא באידיש - לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.