מערכת COL | יום ז' חשוון ה׳תשס״ח 19.10.2007

דובר ש"ס ל-COL: נתמוך בהעברת תקציבים לבתי-חב"ד

בעוד החרדים נאבקים על תקציבי הישיבות, ובעוד סיעת ש"ס מושמצת בעיתונים המפלגתיים של 'יהדות התורה', פורסם אמש (חמישי) כי בין ש"ס לקדימה הוסכם בשקט כי תקציבי הישיבות לא יקוצצו ■ בראיון ל-COL משיב דובר ש"ס רועי לחמנוביץ' על ההתקפות והקריקטורות ("מדובר בשנאת ספרדים נטו"), הכחיש טענה כאילו ש"ס התחייבה בתמורה להעניק לאולמרט תמיכה במהלכיו המדיניים ("אם יסכים על חלוקת י-ם - נצא מהממשלה") והתחייב כי ש"ס תתמוך בהעברת חלק מהתקציבים שמיועדים לחו"ל - לבתי-חב"ד בעולם ("הם קונסוליה לכל דבר")  לראיון המלא
דובר ש
ישאר בממשלה? ראש-הממשלה ואלי ישי בדרך לישיבת ממשלה ● צילום: רויטרס

מאת כתב COL

בעוד החרדים נאבקים על תקציבי הישיבות, ובעוד סיעת ש"ס מושמצת בצורה חסרת-תקדים מעל-גבי עיתון "המודיע" ו"יתד נאמן" (עיתוני הבית של "יהדות התורה" ו"דגל התורה") פורסם אמש (חמישי) כי בין ש"ס לקדימה הוסכם בשקט על השלמת התקציב בסכום של 440 מיליון שקל שיתווספו לתקציב הקיים במנות חודשיות.

"המלחמה על התקציב - הן על הישיבות והן על נושאים הרווחה - תמיד הייתה בין הקריאה השניה והשלישית", אמר אמש דובר ש"ס רועי לחמנוביץ' בשיחה עם COL. "ש"ס תיאבק ונאבקת כבר על תקציב הישיבות וגם על הנושאים הרווחיים".

לחמנוביץ' הכחיש טענה (שלדברי גורם בש"ס מפיצים אותה אנשי 'יהדות התורה'), כאילו ש"ס התחייבה בתמורה להעניק לראש-הממשלה אהוד אולמרט תמיכה גורפת בכל מהלכיו המדיניים למעט בחלוקת ירושלים.

"אין קשר בין המהלך המדיניים ולתקציב הישיבות. עמדותיה של ש"ס על וויתור, או פגיעה בריבונות ישראלית בירושלים - ידועה", אמר לחמנוביץ'.

לפני מספר ימים נערכה פגישה בין שר התמ"ת ר' אלי ישי לשרת החוץ האמריקנית קונדליסה רייס. "אצלנו חתן מתחת לחופתו אומר אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני. אני אומר לך חד משמעית, אין מה לדבר על ירושלים. ירושלים לא על שולחן הדיונים", אמר ישי לרייס.

באיזה שלב אתם תמצאו את עצמכם מחוץ לממשלה?

"לראש-הממשלה מותר וזכותו לדבר. אולם, אם ראש הממשלה יחזור מוועידת אנאפוליס (הצפויה להיערך בעוד חודש) עם הסכמות על וויתור ירושלים, הדבר יובא לשולחן הדיונים של מועצת חכמי התורה ואין לי ספק שהם יורו לפרוש מהממשלה". 
 
בתוך-כך נמסר, כי 61 חברי-כנסת אמש (חמישי) על עצומה נגד חלוקת ירושלים. עם החותמים על העצומה שיזם ח"כ ישראל כץ (ליכוד) נמנים: שרי קדימה זאב בוים ויעקב אדרי, שיהוו אופוזיציה לראש הממשלה באם יחליט לוותר על שכונות בירושלים.
מדוע הח"כים האשכנזים ועיתוני המפלגות מתייחסים אליכם באכזריות כה-רבה?

"מדובר בשנאת ספרדים נטו", מאשים דובר ש"ס. "ביטואני הבית שלהם מפרסמים קריקטורות ומאמרים שהם על גבול האנטישמיות. אם לא היינו היום בתשס"ח, היה אפשר לחשוב שמדובר בקריקטורה שנלקחה מתקופות אפילות.

"אנחנו לא נרד לרמה שלהם", מצהיר לחמנוביץ'. "בתחילת השבוע פרשנו מהלובי הדותי והקמנו משרד משלנו. אנחנו נכניס לשם כל חבר-כנסת דתי שלא חרת על דגלו שנאת ספרדים, כמו חבר-הכנסת אברהם רביץ ('דגל-התורה')".

השבוע דווח ב-COL, כי 4.6 מליון שקל נמצאים בתקציב משרד החינוך מידי שנה תחת הסעיף "פעולות בחו"ל" - תרבות ומדע, ואותו ביקשו חברי ועדת הכספים של הכנסת להעביר מידי שנה לפעילות בתי חב"ד הפועלים בקרב שלוחי חב"ד בעולם.

הנושא עלה בדיון וועדת הכספים של הכנסת, במהלך סקירה של תקציב משרד החוץ, כפי שדווח ב-COL. חבר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן ('אגודת-ישראל') העלה את הדרישה שמשרד החוץ יתקצב חלק מהפעילות של השלוחים בחו"ל.  

האם ש"ס תתמוך ברעיון להעביר תקציבים לבתי-חב"ד המסייעים לישראלים בחו"ל מכיוון שהם למעשה משרד החוץ?

"בוודאי שנתמוך", אומר לחמנוביץ'. "בתי-חב"ד הפכו לקונסוליה לכל דבר ועניין. אני לא צריך להגיד את זה, רואים את זה לבד". לחמנוביץ' הביא מספר דוגמאות מהשנה האחרונה, בהם בית-חב"ד הפך לנציגות ישראלית.

כזכור, לחמנוביץ' אף פרסם מאמר אוהד לפני חודש, בו שיבח את הפעילות החב"דית בפוקט, לאחר האירוע בו התרסק מטוס באי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.