מערכת COL | יום ו' חשוון ה׳תשס״ח 18.10.2007

השבת: מגבית לאירגון הבריתות "ברית יוסף-יצחק"

ארגון 'ברית יוסף-יצחק' מכניס בבריתו של אברהם אבינו ע"ה כל יהודי שלא נימול בכל מקום בעולם, ללא כל תמורה כספית ■ האירגון, שהוקם לפני 17 שנה על-ידי הרב ירון עמית העומד בראש האירגון, מכניס בבריתו של אברהם אבינו ע"ה כל יהודי שלא נימול בכל מקום בעולם - בחינם, ובתנאי שיש באפשרותו להוכיח אל יהדותו. צוות רבנים הפועל מטעם הארגון בודק כל בקשה ומאשר אותה ■ לקראת שבת לך לך יוצא הארגון למגבית לסיוע בפעילותו לסיפור המלא
השבת: מגבית לאירגון הבריתות
30,000 בריתות ב-202 נקודות בעולם. בריתות בעולם (ארכיון)
יוחנן שטיין, 'משפחה'

השיחה שהתקבלה בטלפון של הרב ירון עמית, העומד בראש ארגון 'ברית יוסף יצחק', נראתה ברגע הראשון כעוד אחת מעשרות שיחות המתקבלות בו מדי יום. "אנחנו זקוקים למוהל בעיר פפקורה שבניו זילנד", אמר הקול שמעבר לקו, "עלינו לערוך ברית מילה לתינוק בן שמונה ימים". המשך השיחה, שבמהלכה פרצה אמו של התינוק בבכי, הבהיר מדוע אין מוהל מקומי. בניו-זילנד חל איסור מוחלט לערוך בריתות מחוץ לבתי חולים. הרב עמית הבטיח לה לדאוג לשלוח מוהל ירא שמים, שימול את בנה. את הברית ערך הרב אלישע גרינבוים, משלוחי חב"ד באוסטרליה, במסירות נפש חרף האיסור.

זהו אחד מתוך מאות סיפורים שבצקלונו של הרב ירון עמית שהקים לפני 17 שנה את ארגון 'ברית יוסף-יצחק'. הארגון מכניס בבריתו של אברהם אבינו ע"ה כל יהודי שלא נימול בכל מקום בעולם - בחינם, ובתנאי שיש באפשרותו להוכיח אל יהדותו. צוות רבנים הפועל מטעם הארגון בודק כל בקשה ומאשר אותה.

במסגרת הפעילות האינטנסיבית שב הרב ירון עמית לפני מספר שבועות ממסע בן 3,400 ק"מ ברחבי אוקראינה, שבמסגרתו נערכו בריתות לעשרות ילדים יהודיים בכל רחבי המדינה. את המסע ערך עם הרב יעקב גיסינוביץ', המוהל של 'ברית יוסף יצחק' באוקראינה.

מאז הקמת הארגון ביצעו מוהלים מטעמו יותר מ-30,000 בריתות ב-202 נקודות בעולם. הצצה ביומן הפעילות של הארגון מהשבועות האחרונים מעלה את הנתונים האלה: המוהל הרב ישראל הלר ערך ברית בעיר פנמה סיטי, המוהל הרב אלון רזלה ערך ברית מילה במדינת ניקרגואה, המוהל הרב דוד קטשה ערך ברית מילה בעיר מונטבידאו במדינת אורוגוואי, המוהל הרב רן נחמני ערך שתי בריתות בעיר ברצלונה במדינת ספרד, הרב יעקב גיסינווויטש ערך ברית בעיר סוויסטופול באוקראינה, ד"ר שעייה שפיט ערך בריתות בעיר חדשה בסיביר, הרב ישי דהן ערך ברית מילה בעיר סאול בדרום קוריאה והמוהל הרב חיים רובין - בקליננגרד. מלבד כל אלה נערכו בריתות גם בבוליביה, באלסקה, באיים הקריביים ובדגיסטן.
יש לציין כי המוהלים הפועלים מטעם 'ברית יוסף יצחק' מנוסים ביותר גם בתחום הרפואי, ובעלי ניסיון רב של עשרות שנים ואלפי בריתות מילה בישראל ובעולם. בריתות מילה למבוגרים מבוצעות בבתי חולים בידי צוות מוהלים ורופאים - כירורגים ואורולוגים.
לקראת השבת, פרשת לך לך, שבה יקראו בכל בתי הכנסת על ברית המילה של אברהם אבינו, הוחלט ב'ברית יוסף יצחק' לפנות לכלל ישראל בבקשה לסייע להם בפעילות שעולה הון רב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.