מערכת COL | יום ו' חשוון ה׳תשס״ח 18.10.2007

הרב מנדל שפרן: "מותר להלשין על מפקיעי מחירים"

האם מותר להלשין למשטרה או למשרד התמ"ת על גנבים או מפקיעי מחירים? בכינוס הלכתי דו-שנתי בענייני ממונות שהתקיים בימים האחרונים, הורה הגאון הרב מנדל שפרן כי הדבר מותר ■ הגר"מ שפרן חידש כי בדומה לכלל של "הקם להורגך השכם להורגו", אדם יכול לעשות כל צעד כדי למנוע מהזולת לפגוע בו. גם אם התלונה היא רטרואקטיבית, כאשר לא ניתן להשיב את הגזלה, היא מותרת כדי להתריע ולמנוע את הגזלות הבאות  לידיעה בהרחבה ולהשתתפות בדיון דיון פתוח: האם יש מקום להלשין על מפקיעי מחירים במגזר החב"די? הגולשים מוזמנים להשתתף בדיון באמצעות 'מערכת התגובות'
הרב מנדל שפרן:
(אילוסטרציה)
האם מותר להלשין למשטרה או למשרד התמ"ת על גנבים או מפקיעי מחירים? בכינוס הלכתי דו-שנתי בענייני ממונות שהתקיים בימים האחרונים, הורה הגאון הרב מנדל שפרן כי הדבר מותר.

בכינוס ההלכתי בענייני ממונות של בית הדין לענייני ממונות "נתיבות חיים", בהשתתפות גדולי מורי ההלכה והדיינים, נשא הגר"מ שפרן משא בנושא הגישה ההלכתית לפנייה לרשויות. בעניין זה נשאל אם מותר להסגיר למשטרה גנב, או לחילופין להתלונן על בעל מכולת בשל הפקעת מחירים.

הגר"מ שפרן חידש כי בדומה לכלל של "הקם להורגך השכם להורגו", אדם יכול לעשות כל צעד כדי למנוע מהזולת לפגוע בו. הוא הדגיש כי לו יצויר שהדבר יהיה אסור, יידעו כל הגנבים ומפקיעי המחירים להפנות את הגנבות רק כלפי הציבור החרדי שיימנע מלהתלונן. לפיכך, גם אם התלונה היא רטרואקטיבית, כאשר לא ניתן להשיב את הגזלה, היא מותרת כדי להתריע ולמנוע את הגזלות הבאות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.