מערכת COL | יום ה' חשוון ה׳תשס״ח 17.10.2007

יום עיון לנציגות 'שפרה ופועה'

גם השנה, ביום ראשון ט"ז בחשוון, יתקיים אי"ה יום העיון באולמי 'נאות ירושלים'. הפעם יעסוק היום בהיבטים שונים בגיוס משאבים לטובת הפעילות, ושוב תהיינה נציגות 'שפרה ופועה' החוליה המרכזית בהעברת המסרים, בסדנאות הלימוד והעבודה, לצד מרצים מקצועיים מהשורה הראשונה, כמו הרב ישראל ברוד, הרבנית אסתר פיקרסקי, המנהלת המדעית של מטרנה. את היום תנחה הגב' שרה זילברשטרום מארגון נשי ובנות חב"ד וגם הפתעה: ההצגה המיוחדת 'אותות הזמן' בבימויה של הגב' אילנה נוי. יום העיון נערך גם הפעם בשיתוף פעולה מלא של 'מטרנה'. רישום ותשלום מראש חובה בטלפון 6884819 08. דמי השתתפות 35 ₪ לידיעה בהרחבה
יום עיון לנציגות 'שפרה ופועה'
בימים אלה מלאה שנה להפיכתה של 'שפרה ופועה' לרשת ארצית שעל יד ארגון נשי ובנות חב"ד. במהלך השנה קודמו מספר מיזמים ונפתחו עשרות סניפים, בסיוע המוקד הארצי שמנוהל על ידי הגב' רבקה קנלסקי.
במסגרת שיתוף הפעולה בין ארגון 'שפרה ופועה' הארצי שעל יד ארגון נשי ובנות חב"ד ובין 'מטרנה' חולקו השנה קרוב ל-2000 ערכות מתנה ליולדות. ערכת המתנה כוללת: מזוודת פלסטיק שימושית, 'שיר למעלות' בהפקת ארגון נשי ובנות חב"ד - להגנה על היולדת והתינוק, ארבע דוגמיות של תחליף חלב אם 'מטרנה', חומר הסברה מפורט בנושא הנקה ותזונת תינוקות, ספרון של מנוחה פוקס מסדרת 'דדי גמדי', מדבקה לרכב ומגנט. 'שפרה ופועה' היא המורשית הבלעדית מטעם 'מטרנה' להפצת הערכות במגזר החרדי כולו ואכן כ-70% מהערכות הופצו וחולקו דרך סניפי 'שפרה ופועה' ברחבי הארץ, לצד מאות רבות של ערכות שהופצו וחולקו ליולדות דרך סניפי ארגוני עזר ליולדת בריכוזים החרדים.
במהלך השנה נערכו מספר ישיבות הנהלה משותפות, בתיווך גב' רחל בולטון, הבעלים של משרד הפרסום 'בולטון-פוטנציאל', שיזם את שיתוף הפעולה ומלווה אותו לאורך כל הדרך. בישיבות נידונו פרויקטים נוספים לרווחת הפעילות. יצוין שנציגות מטרנה קשובות ל'שפרה ופועה' ושמחות לקבל את המשוב מהשטח, כולל משובים על הערכה עצמה.
כל סניף של 'שפרה ופועה' או של ארגון אחר לעזרה ליולדות, זכאי לקבל ערכות כדי לחלק ליולדות. הערכות ניתנות חינם (דמי משלוח בלבד) והתנאי היחיד לקבלתן הוא מסירתן ליולדות בטווח של שבוע מיום הלידה וכן העברה בזמן של רשימות היולדות שקיבלו ערכות מתנה, למוקד הארצי. הפרטים נשמרים במאגר 'שפרה ופועה' ו'מטרנה' וטובים גם לנציגה לשמירה על קשר עם היולדת בעתיד. הערכות מגיעות לפתח בית נציגת 'שפרה ופועה' בתשלום מסובסד של 23 ₪, לחבילה של עד 42 ערכות. השינוע מתבצע בסיוע הצוות הלוגיסטי של צעירי אגודת חב"ד.
מיזם נוסף שהצליח מעל ומעבר למשוער הנו יום העיון לפעילות לטובת יולדות. כזכור, בקיץ אשתקד התקיים יום עיון ארצי לנשים מכל המגזרים, העוסקות בסיוע ליולדות. נציגות 'שפרה ופועה' ארחו את המשתתפות וחלקו עמן את ניסיונן. יום העיון זכה לתהודה חזקה ויצר קבוצה מגובשת של סניפים הנמצאים בקשר שוטף עם המטה הארצי. הוקמו עשרות סניפים חדשים. גם השנה כאמור יתקיים יום כזה ביום ראשון ט"ז בחשוון.
החוברת 'נשי חב"ד ה'" שיצאה לאור בשנה האחרונה ודנה בנושאים רבים המעסיקים את פעילות 'שפרה ופועה' הייתה גם היא כלי עזר. בחוברת: כיווני העזרה ליולדות, מודלים של סניפי שפרה ופועה, דעת הרבי בנושא, טיפים להצלחה ועוד. כל הנכתב מובא בדרך מעשית וקונקרטית, כמדריך למשתמש.
מכל הפעילות הרבה יש תוצאות. מאז הפיכתה של 'שפרה ופועה' לרשת ארצית על ידי ארגון נשי ובנות חב"ד נוספו ל'שפרה ופועה' עשרות סניפים חדשים, ביניהם: באור יהודה, אריאל, בית שמש, ביתר, בני עייש, גבעתי, גבעתיים, גוש עציון, גן יבנה, הר אדר, יהוד, יקנעם, ירושלים - גבעת מרדכי, ירושלים - הר חומה, כפר גדעון, כפר האורנים, כפר יונה, מיתר, מעלה אדומים, נופית, סוסיא, עזריאל, עתלית, קדימה, קריית גת - הקרייה החרדית, רמלה, רמלה - קריית מנחם, רעננה, שערי תקווה, תל אביב - יד אליהו, תל אביב - קריית שלום – בכל המקומות הללו חברו הנשים, בשנת ה-30 לבקשת הרבי להקים את 'שפרה ופועה', ויצרו ביחד תנופה חסרת תקדים לפעילות הברוכה, בדמות 30 סניפים חדשים ועוד אחד... ישנם גם סניפים רבים, כמו אופקים, יסוד המעלה, יצהר, כרמיאל, פרדסיה, קריית אונו, רמת ישי, בהם, בעקבות זריקת המרץ של 'שפרה ופועה' הארצית, חברו נשים ותיקות לחדשות שנכנסו לתמונה הסניפית של 'שפרה ופעה', ופנו במרץ לחידוש הפעילות. יצוין שבירושלים, מעבר למסגרות החב"דיות הקיימות, הוקמו בזכות 'שפרה ופועה' הארצית 3 סניפים חדשים לטובת יולדות ממגזרים נוספים, בשכונות: מעלות דפנה, רמת אשכול ושמואל הנביא. גם אלו נמצאים בקשר שוטף עם המרכז הארצי של 'שפרה ופועה'.
למידע נוסף, שאלות, בירורים והזמנת הערכות ניתן לפנות למרכז הארצי של 'שפרה ופועה' בטלפון 6884819 08 או בדוא"ל [email protected].




הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.