מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשס״ח 16.10.2007

חבר הקונגרס דילג מעל החומה לעשות מצווה

הסיפור החם שהתפרסם השבוע בוושינגטון: חבר הקונגרס האמריקני ג'רולד נדלר יצא בחג הסוכות ממשרדו בגבעת הקפיטול וביקש לברך על הלולב והאתרוג בסוכת חב"ד המוצבת למרגלות ההר הידוע ■ רוב עובדי הקונגרס היהודים עשו את הדרך 'הארוכה וקצרה' כשעשו בצעידה את הדרך וירדו במדרגות הרבות. נדלר הדמוקרטי והשמנמן החליט לקחת את ה'קצרה וארוכה' ולהפתעת עוזריו והשליח הרב לוי שם-טוב, הוא קפץ מהחומה ■ "זה היה מדהים. הוא היה חנוט בחליפה ולא הגיר זיעה", סיפר בהתפעלות פקיד רפובליקני שנכח במקום וגם: איך השלוחים מצאו שניאורסון ופוטרפס ברחובות בירת ארה"ב  לסיפור המלא
חבר הקונגרס דילג מעל החומה לעשות מצווה
(צילום: רון סאקס, CNS)

כך מדווחת העיתונאית מארי אן אקרס בבלוג שלה "הבלשית: מאחורי הקלעים בוושינגטון":

ייתכן שהוא הרוויח כמה טונות של חוצפה בעת שאיבד 45 קילוגרמים ממשקלו. בכל מקרה, אפילו אלה שראו את שינוי הצורה הבלתי-ייאמן של ג'רולד נדלר, חבר קונגרס דמוקרטי מטעם מדינת ניו-יורק, עדיין היו מופתעים ללמוד שהוא יכול לטפס על קירות גבוהים כמו אתלט המשתתף בתחרות קפיצה במוט.

נדלר הפגין את כישוריו הפיזיים במהלך החג הסוכות, החודש, בחזית המערבית של גבעת הקפיטול בוושינגטון באירוע של ידידי ליובאוויטש באמריקה.

הרב לוי שם-טוב, הנודע בכינוי "הרב של גבעת הקפיטול", קיבל אישור מיוחד להקים סוכה, המעון הארעי שהתנ"ך דורש מיהודים להתגורר במהלך החג בן שבוע הימים.

כדי להגיע לסוכה, נדלר יכל לטפס מעל חומה בגובה 3 וחצי רגל או לעשות מה שכולם עשו: לצעוד את כל הדרך עד לתחתית הגבעה ולהיכנס משם.

אפילו לאחר ניתוח שעבר להקטנת בטנו לפני חמש שנים, רובינו יעריכו כי נדלר שגופו עדיין שומר על מימדים לא קטנים ייקח את הדרך הקלה: מסביב.

"ללא היסוס, הוא פשוט הניף את רגליו מעל הגדר כמו בן-עשרה - והוא עוד היה חנוט בחליפה - ואפילו לא הגיר זיעה", סיפר בהתפעלות פקיד רפובליקני שנכח באירוע ועכשיו הוא אוהד לא רישמי של קונגרסמן הדמורקטי.

"זה היה מדהים לראות".

נדלר, העומד בראש ועדת המשפט של הקונגרס לחוקה וזכויות אדם, מיהר לקחת את הלולב והאתרוג. הוא בירך ונענע במרץ כשהמצלמות מתקתקות ברקע.

ל-COL נמסר כי הרב שם-טוב, והשליח הרב בנציון סודאק ארגנו במהלך חג הסוכות הם ערכו מבצע לולב ואתרוג רחב-היקף בוושינגטון, בין השאר ברחובות המרכזיות, במשרדים ובחנויות וכן בקמפוסים של שלושת האוניברסיטאות המקומיות. הם עשו זאת בסיוע התמימים שמולי רייטמן וברוך כהן.

בסוכה שהם הציבו בחצר הפנטגון נכנס אדם העונה לשם שניאורסון - משפחה רחוקה של הרבי, ובמבצעים בקמפוס הם מצאו סטודנט בשם פוטרפס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.