מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשס״ח 16.10.2007

מזוזה בפתח משרד המושל עוררה ויכוח על חופש דת

על פתחו של מושל פלורידה צ'ארלי קריס נקבעה מזוזה בסיוע הרב שניאור אוירכמן שליח חב"ד בפנהנדל. המזוזה ניתנה במתנה למושל מאת מנהיג הרוב של בית הנבחרים, אדם הסנר מדיפריי ביטש, שאיננו יהודי ■ בין המתנגדים הבוטים לקביעת המזוזה היה הוארד סיימון, מנהל הסניף בפלורידה של איגוד לחירויות האזרח באמריקה (ACLU). לדעתו יש לאנשים זכות להציב סמלי דת בשטח רכושם הפרטי בלבד  כל פרטי המקרה
מזוזה בפתח משרד המושל עוררה ויכוח על חופש דת
התקנת המזוזה
על פתחו של מושל פלורידה צ'ארלי קריס נקבעה מזוזה בסיוע הרב שניאור אוירכמן שליח חב"ד בפנהנדל. המזוזה ניתנה במתנה למושל מאת מנהיג הרוב של בית הנבחרים, אדם הסנר מדיפריי ביטש, שאיננו יהודי.

בין המתנגדים הבוטים לקביעת המזוזה היה הוארד סיימון, מנהל הסניף בפלורידה של איגוד לחירויות האזרח באמריקה (ACLU). לדעתו יש לאנשים זכות להציב סמלי דת בשטח רכושם הפרטי בלבד.

יצויין, כי זהו אחד מתוך אינספור ויכוחים שעלו לאחרונה לגבי הצבת סמלי דת בבנייני ממשלה בארה"ב. לדוגמא בית המשפט העליון קבע שאין להציב פסל של 10 הדברות בבית משפט בקנטוקי ואולם אושרה הצבתו של פסל דומה בטקסס מפני שהוצב ליד סמלים היסטוריים אחרים.

בעת קביעת המזוזה יצא המושל בהודעה לציבור ולתקשורת שהצבתם של סמלי דת הינו חלק מהזכות לחופש דת. 

אחד התומכים בהצבת המזוזה היה הסנאטור סטיבן ווייז, רפובלקני ונוצרי. ווייז טען שזו מדינה חופשית ואין לקריסט שום בעיה בקביעת המזוזה. כמו-כן צידדה הסנאטורית רונדה סטורמס בעניין באמרה שהחוקה האמריקאית מעניקה חופש דת. עם זאת, לסיימון מפריע העובדה שקריסט הציב את המזוזה בפתח המשרד ולא בתוכו...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.