מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשס״ח 16.10.2007

4.6 מליון שקל יועברו ממשרד החינוך לשלוחים בחו"ל?

4.6 מליון שקל בשנה נמצאים בתקציב משרד החינוך מידי שנה תחת הסעיף פעולות בחו"ל - תרבות ומדע, ואותו ביקשו חברי ועדת הכספים של הכנסת להעביר מידי שנה לפעילות בתי חב"ד הפועלים בקרב שלוחי חב"ד בעולם ■ הנושא עלה בדיון וועדת הכספים של הכנסת, במהלך סקירה של תקציב משרד החוץ, כפי שדווח אתמול ב-COL. חבר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (אגודת-ישראל) העלה את הדרישה שמשרד החוץ יתקצב חלק מהפעילות של השלוחים בחו"ל ■ מנכ"ל משרד החוץ אהרון אברמוביץ הבטיח לבדוק את העניין  לדיווח מלא
4.6 מליון שקל יועברו ממשרד החינוך לשלוחים בחו
מערכת COL

4.6 מליון שקל בשנה נמצאים בתקציב משרד החינוך מידי שנה תחת הסעיף פעולות בחו"ל - תרבות ומדע, ואותו ביקשו חברי ועדת הכספים של הכנסת להעביר מידי שנה לפעילות בתי חב"ד הפועלים בקרב שלוחי חב"ד בעולם.

הנושא עלה בדיון וועדת הכספים של הכנסת, במהלך סקירה של תקציב משרד החוץ, כפי שדווח אתמול ב-COL. חבר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (אגודת-ישראל) העלה את הדרישה שמשרד החוץ יתקצב חלק מהפעילות של השלוחים בחו"ל.  

ח"כ יעקב ליצמן טען שוב, כי בכל מקום שישנה בעיה מהותית לישראלים, ובמיוחד לצעירים היוצאים לטיול, הרי שחסידי חב"ד הם הראשונים הנחלצים להענקת סיוע ראשוני בעת הצורך, ללא מיגבלות. הוא אף הזכיר את אסון הצונאמי שהתרחש לפני כשנתיים, את החיפושים אחרי מטיילים נעדרים, וכן את ההקרבה שלהם בעת הענקת שירותי דת, דוגמת מטבחים כשרים באתרים רחוקים, סדרי פסח ותפילות חגים מטעם ריכוזי חב"ד.

"רק לאחרונה שמעתי ששליח מטעם חב"ד, בחור ישיבה, יצא בשליחות אישית לפני החגים לרוסיה, בדי לתקוע בשופר בפני יהודים רחוקים בעיר נידחת ושוממת", סיפר.

מנכ"ל משרד החוץ אהרון אברמוביץ, טען כי בניגוד למשרדי ממשלה אחרים אין בבמשרד החוץ פורום של "וועדת תמיכות", דרכו יוכל להעביר תמיכות למי שרוצה". יחד עם זאת הוא הבהיר כי הוא מוקיר ומשבח את פעילות השלוחים בכל מקום שהוא, וציין את שיתוף הפעולה ההדוק בין השגרירים מישראל לשלוחי חב"ד.

אולם, למרות הנימה חסרת הפתירון המעשי לדרישו של הרב ליצמן, הצביעו חברי כנסת בפני המנכ"ל על הסעיף הנקרא "תרבות ומדע" בתקציב משרד החינוך, שבו נמצא תקציב של 17.2 מליון שקל, כשממנו נמצא בסעיף משנה תחת הכותרת "פעילות בחו"ל" סכום של 4.6 מליון שקל שלכאורה ממנו יוכל משרד החוץ לסייע לשלוחי חב"ד. המנכ"ל הודיע, לבקשת הרב ליצמן, כי אכן יבדוק זאת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.