מערכת COL | יום ג' חשוון ה׳תשס״ח 15.10.2007

קונגרס הרבנים "פיקוח נפש" במאבק על ירושלים

קונגרס הרבנים "פיקוח נפש" קיים היום בצהריים מסיבת עיתונאים, בבית העיתונאים-בית סוקולוב, בתל אביב, במטרה למחות על עצם הדיונים בממשלה של מסירת שטחים לפלסטינאים כולל חלקים מירושלים עיר הקודש, כהכנה לקראת ועידת ה"שלום" שתתקיים בחודש הבא בארה"ב  לדיווח ולתמונות נוספות
קונגרס הרבנים
(צילום: מאיר דהן, COL)

קונגרס הרבנים "פיקוח נפש" קיים היום בצהריים מסיבת עיתונאים, בבית העיתונאים-בית סוקולוב, בתל אביב, במטרה למחות על עצם הדיונים בממשלה של מסירת שטחים לפלסטינאים כולל חלקים מירושלים עיר הקודש, כהכנה לקראת ועידת ה"שלום" שתתקיים בחודש הבא בארה"ב.

את חברי קונגרס הרבנים יצגו יו"ר הקונגרס הרב יוסף גערליצקי מנהל בית חב"ד ת"א, הרב דוד מאיר דרוקמן רב העיר קרית מוצקין, הרב מאיר הורביץ רב קהילת בוסטון ובנו של כ"ק האדמו"ר מבוסטון חבר מועצת גדולי התורה, הרב משה הבלין רב העיר קרית גת, הרב אברהם יעקב שרייבר רב הישוב כפר דרום וממגורשי גוש קטיף, ח"כ הרב מאיר פרוש, והרב אברהם שמואל לוין מזכיר הקונגרס.

הרב דוד דרוקמן פתח את מסיבת העיתונאים בהציגו את מטרת הקונגרס בימים אלו, התאספנו כאן אמר הרב דרוקמן, כדי למחות בתוקף על כך שהממשלה מדברת על חלוקת ירושלים והציבור שותק, אין צעקה ואין אכפתיות, כאשר השר איווט ליברמן שותף למהלכים אלו מה יש לצפות מה"אתרוג" התורן מר אהוד אולמרט ראש הממשלה וחבר מרעיו, אוי לנו שכך עלתה בימינו, על כן אנו צריכים לזעוק ולמחות ולא רק כדי לצאת ידי חובת המחאה אלא, אולי מחאה זו תגרור אחריה גל מחאות נוסף מה שיעורר את דעת הקהל ברחבי הארץ. הרב דרוקמן סיים את דבריו בהצעה שכל רב תחת החופה כאשר החתן מזכיר את הפסוק אם אשכחך ירושלים, יעביר לקהל מסר שמדובר על "ירושלים השלימה".

הדובר הבא היה הרב מאיר הורביץ הנושא גם אזרחות אמריקאית, הרב הורביץ פנה בדבריו אל ממשלת ארה"ב באומרו: אני מדבר אליכם כיהודי מודאג ואזרח אמריקאי גאה שמאמין בחינוך האמריקאי אשר מייצג את העולם הנאור בכל הקשור לדברים החיוביים באנושות, חינוך ומלחמה בעד דמוקרטיה, נגד אפרטהייד וטיהור אתני. כאשר ממשלה זו מובילה מהלך של "שלום" במזרח התיכון ע"י חלוקת ארץ ישראל המבוססת על גירוש יהודים ונתינת שליטה לטרוריסטים ורוצחים הרי זה נגד כל החינוך והחוקה האמריקאית.

הרב הורביץ פנה אל גב' רייס מזכירת המדינה באומרו, אנו מבקשים ממך למסור לנשיא בוש כי על אף שירושלים נחשבת קדושה לכל אומות העולם, אצלנו היהודים ירושלים זו נשמתנו ומייצגת את מהות הדת היהודית, אין ואי אפשר לצפות מיהודים לוותר על נשמתם ועל המקום היחיד שמבטא את הקשר בין היהודי לתורתו ולארצו. ירושלים הייתה ותישאר לנצח, שלימה תחת שליטה יהודית. אני מצפה מכם לא לתת יד למען מעשה נפשע זה.

הרב אברהם יעקב שרייבר ייצג בכינוס את מגורשי גוש קטיף, ודיבר על סבלם הנורא, במהלך ההיסטוריה היו מקרים של גירוש יהודים בארצות זרות, אך מצב בו יגרשו יהודים את אחיהם בארץ ישראל, בהחרבת חבל ארץ פורח ולהפכו לאבק בו אפילו ציפורים אינן עפות ולזורקם למעברות של קרטונים או בלשון הממשלה "קרווילות" זהו עוול היסטורי שגם לאחר שנתיים אין אנו מבינים את תוצאותיו, ואם אסון לאומי שכזה קרה, תארו לכם אסון בו מגרשים מאות אלפי יהודים ר"ל, זאת בנוסף לסכנה הכללית לכל יושבי הארץ.

ח"כ הרב פרוש ציטט את פרשת השבוע בה נכתבה הבטחת הקב"ה לאברהם, "לזרעך נתתי את הארץ" זהו הבסיס לזכותנו על ארץ ישראל, רק מי שלא מאמין בתורה מסוגל לוותר במחי יד על הארץ. ירושלים היא הנשמה וכפי שאדם אינו יכול לחיות ללא נשמה כך יהודי אינו יכול לחיות ללא ירושלים. האבסורד הוא כפול אמר הרב פרוש, הרי כאשר אהוד אולמרט הוביל את מטה ההסברה של נתניהו, סיסמת הבחירות הייתה ירושלים "פרס יחלק את ירושלים" גם במערכת הבחירות הבאה כאשר כיהן כראש העיר ירושלים, אמר אולמרט ש"ברק לא יחלק את ירושלים" הכל סובב את ירושלים והנה, אותו אולמרט הוא זה שמתכנן לחלק את ירושלים. רק אדם שאין לו אמונה בתורת ישראל מסוגל לעשות כן.

ח"כ פרוש שיבח מאוד את פעילות קונגרס הרבנים בראשותו של הרב גערליצקי שפועלת שנים רבות ללא לאות למען שלימות ארץ הקודש.

הרב משה הבלין התמקד בתפקידם של רבנים שבכוחם לפסוק הלכה כדי לקבוע את המציאות בעולם אשר לשם כך נבחרו לתפקידם, ועל כן עלינו הרבנים אמר הרב הבלין, לפסוק שחלוקת ירושלים היו לא תהיה, בכוח דבר ה' זו הלכה ובעזרת הקב"ה נזכה ל"עוצו עצה ותופר, דברו דבר ולא יקום כי עמנו א-ל.

יו"ר הקונגרס הרב יוסף גערליצקי פתח את דבריו בכך שזה כבר כמה חודשים שממשלת ישראל עוסקת בסתר בתוכנית לחלוקת ירושלים וגם כאשר הדברים מתפרסמים קיימת שתיקה רועמת. מסתובב לו באוויר גז מרדים שגורם לטשטוש החושים וגם כאשר מדברים על כל היקר לעם היהודי "חלוקת ירושלים" , אין פוצה פה ומצפצף, ועל כך אנו זועקים.

בנוסף אנו זועקים על רצח יהודים ושפיכות דמים בדרום הארץ ע"י טילי הקאסאם שנשלחים מאותם מקומות מהם גורשו יהודים בגוש קטיף, במעשה נפשע זה קירבנו את הרוצחים בעשרות קילומטרים לתוך ארץ ישראל. עלינו הרבנים למחות ולזעוק על כך בכל תוקף והיות שהתורה, תורת אמת היא זו שקובעת את המציאות העולם, ובשולחן ערוך נפסק ברורות איסור על מסירת שטחים לנכרים וכל שכן לרוצחים, עלינו להפיץ את ההלכה הזו ולהחדיר את הנושא אל סדר היום הציבורי, שסוף סוף יפעל פעולתו. הננו מייחלים ומתפללים שבקרוב ממש נצא מגלות זו ונזכה לקיום היעוד "כי עין בעין יראו בשוב ה' ציון" בגאולה האמיתית והשלימה.

את מסיבת העיתונאים חתם הרב לוין מזכיר הקונגרס שהקריא את החלטות הקונגרס ולאחריו ענו הרבנים על שאלות העיתונאים.


 סיכום והחלטות מסיבת העיתונאים של קונגרס הרבנים פיקוח נפש בית סוקולוב ת"א

* קונגרס הרבנים "פקוח נפש" קובע בצער רב, כי "קברניטי" המדינה הזוממים לחלק את ירושלים, מתחברים למזימות של הגרועים שבשונאינו. "המופתי" בירושלים יכול להתמלא רגשי סיפוק כאשר הוא "זוכה" ומלאכתו נעשית ע"י יהודים.

* 1200 חברי הקונגרס בארץ הקודש ובחו"ל פוסקים שעפ"י ההלכה בשולחן ערוך אורח חיים שכ"ט הקובע שמתן אפשרות לנוכרים להתקרב לשטחי ישראל תוצאותיו, לא עלינו, פיקוח נפש הרג וחורבן, והתורה היא תורה אמת וניצחית, על כן אין סמכות ואין זכות לאף אחד לוותר על אף שעל אחד מארצנו הקדושה, כל הסכם שנחתם בטל ומבוטל ואין לו שום תוקף כלל מכיון שהוא מנוגד לתורתנו הקדושה.

* חברי קונגרס הרבנים "פקוח נפש" בכל רחבי העולם קוראים לכל מנהיגי הקהילות היהודיות להתקומם ולצאת חוצץ נגד הפשע הלאומי בחלוקתה של ירושלים שמתכננים אלה שמינו עצמם אפוטרופסים על ניהול חיי העם היהודי בארצו.

* העבירות הפליליות הנחקרות כעת המיוחסות לכמה "ממנהיגי" המדינה – מחווירים לעומת הפשע הגדול והלא יאומן של ויתורים על חלקים מנשמתה ונפשה של האומה.

* אל "מנהיגים" אלה אנו קוראים קריאה של "הרגע האחרון": התפכחו לאלתר מהזיות הטירוף שאחזו בכם!

*קונגרס הרבנים פיקוח נפש קובע שהעקרון של שטחים תמורת שלום עם הפלסטינאים לא עבד בעבר, לא עובד בהווה ולא יעבוד אף פעם. זהו עיקרון שנפל ולא רלוונטי למציאות של איזורינו. המציאות הוכיחה שהוא רק מביא וגורם לטרור, קסאמים ורצח יהודים.

"עוצו עצה ותופר- דברו דבר ולא יקום- כי עמנו א-ל"!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.