מערכת COL | יום ג' חשוון ה׳תשס״ח 15.10.2007

לקאזאן יש ספר-תורה משלה

מאות מיהודי קאזאן חגגו את הכנסת ספר התורה החדש. זה כמה שנים, שבבית הכנסת ישנם רק ספרי תורה ישנים, שחייבים לעבור תיקון של מומחה. גם ספר התורה הישן ששופץ, כבר לא מחזיק מעמד. לפני כשנה קיבלה הקהילה בהשאלה מקהילת חב"ד במוסקבה, ספר תורה חדש וכעת זכתה הקהילה לספר משלה. האירוע כולו התקיים על ידי השליח ורבה של קאזאן הרב יצחק גורליק שדבריו ריגשו את הנוכחים  לדיווח מלא
לקאזאן יש ספר-תורה משלה

מאות מיהודי קאזאן חגגו את הכנסת ספר התורה החדש. ספר התורה נתרם על ידי הנדיבים בני הקהילה. ר' אברהם ובנו ר' שבתי חיים טטרואשוילי לזכות שמחת הבר מצוה לבן-הנכד אברהם.

עם סיום הכתיבה התכבד רב הקהילה ושליח חב"ד הרב יצחק גורליק בהגבהת התורה, הנדיבים גללוה ועיטרו את התורה בכתר, ברגע זה נשמעה צעקת 'מזל טוב' מכל הכיוונים ובשמחה רבה הובל הספר תחת חופה בליווי נרות אל קידמת בית הכנסת שם חיכו לו ספרי התורה הישנים ויחד צעדו להקפות.

זה כמה שנים, שבבית הכנסת ישנם רק ספרי תורה ישנים, שחייבים לעבור תיקון של מומחה. גם ספר התורה הישן ששופץ, כבר לא מחזיק מעמד. לפני כשנה קיבלה הקהילה בהשאלה מקהילת חב"ד במוסקבה, ספר תורה חדש וכעת זכתה הקהילה לספר משלה.

אין ספק ששמחה כזו, לא ראתה הקהילה בקאזאן מימיה, שמחה של מצוה, שמחה של תורה ממש. האירוע כולו התקיים על ידי השליח ורבה של קאזאן הרב יצחק גורליק שדבריו ריגשו את הנוכחים.

לאירוע הגיעו גם אורחים. אדריכל 770 ר' מרדכי גורליק מנה"ח, אחיו הרב שלום בער גורליק, מבית הכנסת לעולי רוסיה חמ"ה בנה"ח, הרב זושא גורליק משפיע בישיבת תו"ת במוסקבה, הרב זלמן גורליק מנהל בית חב"ד בבאר שבע, כמו כן הגיעו בוגרי הקהילה המפוזרים בקהילות ומוסדות ברחבי רוסיה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.