מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשס״ח 16.10.2007

החייל ביקש לשמור על השמיטה, ונשלח לכלא

מתריס ומקומם: חייל חב"די, תושב ביתר עילית, נשפט ל-28 ימי מחבוש, לאחר שביקש לשמור על "שמיטה כהלכה", כך נודע ל-COL ■ לקראת ראש השנה שנת השמיטה, צפה החייל כי עם כניסתה של שנת השמיטה המזון שיהיה באפשרותו לאכול במטבח יפחת עד למאוד, והוא חש כי לא יוכל להמשיך לתפקד כראוי ללא מזון בסיסי מהדרין, הוא פנה שוב לרב בבקשה למצוא לו פתרון ושוב קבל את אותה התשובה. הרב הוסיף: ''למה התגיסת? רק כדי לעשות בעיות !'' ■ במהלך המשפט נאמר לו כי עליו להתקפל ולאכול את המזון שיש בבסיס בטענה "כי אם הרב אוכל גם אתה יכול לאכול". השופט חתם את המשפט בגזר דין ב' אשליך אותך לכלא ונראה שם מה תאכל'' ■ הורי החייל פנו בעניין לנציב קבילות החיילים, ועד כה טרם התקבלה תגובתם  כל פרטי המקרה
החייל ביקש לשמור על השמיטה, ונשלח לכלא
חייל חב"די, תושב ביתר עילית, נשפט ל-28 ימי מחבוש, לאחר שביקש לשמור על "שמיטה כהלכה", כך נודע ל-COL.

מבירור פרטי המקרה עולה כי החייל התגייס לפני כשנה וחצי, ומשרת בבסיס בדרום הארץ, כמשגיח כשרות. במהלך השירות, חש החייל כי קיימות בעיות כשרות במטבח, והעביר זאת לרב המפקד שלו אבל נוכח לדעת כי הבעיות לא טופלו על פי ההלכה.

לאחר שנוכח כי הערותיו בנושא הכשרות לא טופלו, הוא החליט לא לאכול מכל מזון שעובר תהליך בישול במטבח, ואכל רק מזון מוכן מבחוץ כמו סלטים ועוגיות וכן מזון שקנה בשקם.

הוא בקש מהמפקד שלו למצוא פתרון מכיוון שאינו מסוגל להמשיך במצב זה, בכל פניותיו קבל רק תשובה אחת "תאכל מה שיש".

לקראת ראש השנה שנת השמיטה, צפה החייל כי עם כניסתה של שנת השמיטה המזון שיהיה באפשרותו לאכול במטבח יפחת עד למאוד, והוא חש כי לא יוכל להמשיך לתפקד כראוי ללא מזון בסיסי מהדרין, הוא פנה שוב לרב בבקשה למצוא לו פתרון ושוב קבל את אותה התשובה. הרב הוסיף" ''למה התגיסת? רק כדי לעשות בעיות !''

מכיוון שהבחור חש שלא מתייחסים ברצינות לכל פניותיו הוא החליט אחרי שיקול דעת לחזור הביתה לפני ראש השנה כי הוא לא רצה לעבור את תקופת החגים ללא מזון מינימלי ראוי.

אחרי חג הסוכות הוא חזר לבסיס ונשפט למאסר של 28 יום. כל טענותיו והסבריו כי עשה זאת מחוסר ברירה נפלו על אותם אוזניים אטומות.

במהלך המשפט נאמר לו כי עליו להתקפל ולאכול את המזון שיש בבסיס בטענה "כי אם הרב אוכל גם אתה יכול לאכול". השופט חתם את המשפט בגזר דין ב'' אשלך אותך לכלא 4 או 6 ונראה שם מה תאכל''.

ל-COL נמסר כי הורי החייל פנו בעניין לנציב קבילות החיילים, ועד כה טרם התקבלה תגובתם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.