מערכת COL | יום כ"ט תשרי ה׳תשס״ח 11.10.2007

אוסטרליה: בית-ספר יהודי קיבל הכרה ממשלתית

בשער העיתון היהודי הגדול באוסטרליה Jewish News דווח אמש על האירוע ההיסטורי ■ בית-הספר - בראשות השליח הרב פנחס פלדמן אשר הוכר רשמית רק לפני שעות אחדות לפני האסיפה, יפתח רשמית בשנה הבאה ויהיה בית הספר הראשון על טהרת הקודש באוסטרליה ■ אסיפה מכובדת בהשתתפותם של הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר ופוליטיקאים וחברי הקהילה התאספו במרכז הישיבה חב"ד בסידני לאחר שהתקבל האישור המיוחל ש'הישיבה קול'ג' בבאנדיי ניו סאוט וויילס הוכר רשמית כבית הספר ע"י משרד החינוך האוסטרלי. לסיפור המלא 
אוסטרליה: בית-ספר יהודי קיבל הכרה ממשלתית
מימין הרב פנחס פלדמן, הרב מצגר, השר האיזורי מלקולם טורנבול. צילום: COL
אסיפה של מכובדים הכוללת את רבה הראשי לישראל פוליטיקאים וחברי הקהילה נתאספו במרכז הישיבה חב"ד בסידני ביום רביעי זה לעת ההודעה וההכרזה אשר הישיבה קולעגד'ז בבאנדיי ניו סאוט וויילס הוכר רשמית כבית הספר ע"י משרד החינוך של ניו סאוט וויילס.

בית הספר - אשר הוכר רשמית רק לפני שעות אחדות לפני האסיפה, יפתח רשמי ב2008 ויהיה בית-הספר הראשון באוסטרליה שילמדו בו תורה כל היום כולו על טהרת הקודש,

השר האזורי מר מלקולם טורנבול, נציג מפלגת לייבור עבור עיריית וונטוורט מר ג'ורג' ניוהאס, שר האוצר של האופוזיציה מר וויין סוואן, רבה הראשי לישראל הרב יונה מצגר  הצטרפו ל-100 ילדים ומנהיגי קהילות בכינוס.

הרב מצגר, אשר שינה במיוחד את תוכנית נסיעתו כדי לבקר בסידני לכבוד המאורע, אמר שזהו אירוע מיוחד עבור יהדות אוסטרליה. "הגעתי לומר תודה רבה לממשלת אוסטרליה הדואגים שיהיה לימוד יהדות ותורה בסידני", אמר הרב מצגר.
השר מר טורנבול אמר אשר הכרת בית הספר זהו ענין מיוחד, אשר הממשלה הינה מכירה רשמית במעלת לימוד וחינוך התורה ובחכמת התלמוד.

מר ניוהאס אמר שהוא מאוד שמח שיש עוד בית-ספר יהודי בווייוערלי, המקום בו הוא היה לשעבר ראש-העיר. "היתה לי הרבה התערבות עם בתי הספר באזור הנותנים חינוך יהודי הקשור לעתידינו, אין דבר יותר חשוב מחינוך יהודי בכדי לוודא את עתיד קיומינו", אמר.

הרבנית פנינה פלדמן, הרוח החיה מאחורי הכרה הרשמית של בית-הספר עם משרד החינוך, סיפרה לעיתון שזהו דבר בעתו והכי מתאים שיום החתימה הסופי והרשמי יהיה ביום היארצייט של אביה הרב שניאור חיים גוטניק זצ"ל שייסד את הישיבה בסידני וייסד את היהדות הדתית באוסטרליה בשליחות האדמו"ר הריי"צ לפני 50 שנה.

"אני מרגישה שבשמים אבי זצ"ל מברך אותנו ומתפלל בעדינו והמאמצים החלוציים שלו עכשיו נושאים פירות! בתור המייסד הראשון של הישיבה, הרי שזה בודאי היתה חלומו! ברוב בתי הספר היהודים הרי שתורה ויהדות הינם חלק מתכנית הלימודים, אצלינו בישיבה הרי שזהו היסוד לכל תכנית הלימודים", אמרה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.