מערכת COL | יום כ"ט תשרי ה׳תשס״ח 11.10.2007

מרכז רבני אירופה מארגן כנס עבור "רבני ספרד"

"מרכז רבני אירופה" השלים את ההיערכות למעמד תורני שיתקיים במדריד בהשתתפות רבני קהילות ספרד באירופה ואורחים מהעולם ■ יצויין, כי כינוס תורתי, המגבש את ראשי הציבור הספרדי באירופה, דוגמת זה המתקיים במדריד – לא נערך בספרד מאז גירוש היהודים לפני כ-500 שנה. באגף האירועים במרכז השלימו את ההיערכות לכנס ולקליטת האורחים ■ מנהיג ש"ס והפוסק הבולט לבני עדות המזרח הרב עובדיה יוסף שיגר מכתב בו הוא מברך את באי הכינוס, המתאספים לדון בסוגיות הלכתיות רבות, תוך התלכדות הכוחות התורניים  לדיווח המלא
מרכז רבני אירופה מארגן כנס עבור
מרדכי ימיני

ב"מרכז רבני אירופה" קיבלו בהתרגשות רבה את מכתבו הנלהב של הרב עובדיה יוסף, בו הוא מברך את באי כינוס רבני ומנהיגי יהדות ספרד באירופה, המתאספים לדון בסוגיות הלכתיות רבות, תוך התלכדות הכוחות התורניים.

הגר"ע יוסף אף שיגר לכינוס את בנו הרב יצחק יוסף, אשר ישא דברים ויביא את ברכתו של אביו למעמד ההיסטורי.

יצויין, כי כינוס תורתי, המגבש את ראשי הציבור הספרדי באירופה, דוגמת זה המתקיים במדריד – לא נערך בספרד מאז גירוש היהודים לפני כ-500 שנה. באגף האירועים במרכז רבני אירופה השלימו את ההיערכות לכנס ולקליטת רבני אירופה והאורחים שיגיעו מכל מדינות העולם.

במושב הפתיחה של הכינוס, יידונו בין השאר בנושאים כמו מצב הקהילות היהודיות בספרד בימינו; גירוש יהדות ספרד ומניעיו; רב אשכנזי בקהילה ספרדית ולהיפך; מנהיגות בקהילה הספרדית של ימינו; קהילות בוכרה האם נחשבים לספרדים; הלכות אבלות לפי מנהגי הקהילות השונות ועוד.

מושב נוסף יעסוק בדיינות אבן העזר; ובסוגיות כמו גיטין לספרדים בבית דין אשכנזי ולהפך; חרם דרבינו גרשום והשלכותיו לעדות המזרח; בת ישראל מנוכרי אשר נישאה לכהן מה דין הבנים.

מושב מיוחד יתמקד בסוגיות חושן משפט, כמו קניינים במכירת בתים; האם ספרדי יכול לטעון קים כהרמ"א והאם אשכנזי יכול לטעון קים לי כהמחבר. הכינוס יעסוק גם בנושאי כשרות - בשר חלק בית יוסף בישולי עכו"ם; כשרות אתרוגי מרוקו; סתם יינן האם יש הבדל בין מגע מוסלמי למגע נוצרי; סתם יינן כשרות שמן של חרצנים ועוד.

מזכ"ל מרכז רבני אירופה, הרב מנחם מרגולין, אמר כי ההיענות הרחבה מצד עשרות הרבנים מכל רחבי אירופה שביקשו להבטיח את מקומם בכינוס, כמו תמיכתם ועידודם של גדולי ישראל על קהילותיהם ועדותיהם, מוכיחים עד כמה חיונית "כנסייה שהיא לשם שמים" שודאי תנחל הצלחה ותוסיף להתקיים. הרב מרגולין הוסיף, כי מרכז רבני אירופה גאה שוב להיות המארח, היוזם והמוביל של היוזמות התורניות, לרווחת רבני אירופה וקהילות ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.