מערכת COL | יום כ"ט תשרי ה׳תשס״ח 11.10.2007

הרב "של גאידמק" הוזמן לראשונה לפוטין

עיתון 'הארץ' מדווח כי "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זימן לפגישה שקיים עם נציגים של הקונגרס של יהודי אירופה דווקא את הרב פנחס גולדשמידט, המקורב לארקדי גאידמק ולא את הרב בערל לאזר, המקורב למיליארדר לב לבייב. בכך מגיע לשיאו המאבק שמנהלים גאידמק ולבייב על הבכורה בחייה של הקהילה הקהילה היהודית ברוסיה" לסיפור המלא
הרב
לב לבייב מעניק תעודת הוקרה לארקדי גאידמק באירוע בחנוכה האחרון במוסקבה

'הארץ'

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זימן היום לפגישה שקיים עם נציגים של הקונגרס של יהודי אירופה דווקא את הרב פנחס גולדשמידט, המקורב לארקדי גאידמק ולא את הרב בערל לאזר, המקורב למיליארדר לב לבייב. בכך מגיע לשיאו המאבק שמנהלים גאידמק ולבייב על הבכורה בחייה של הקהילה הקהילה היהודית ברוסיה.

באופן פורמלי, מדובר במאבק בין איגוד הקהילות היהודיות של חב"ד בחבר המדינות, בראשותו של לבייב, לבין קונגרס הקהילות היהודיות ברוסיה, שגאידמק נשיאו. באופן פחות רשמי, מדובר במאבק מתמשך בין הרבנים ותומכיהם, שבו נאלצו להתערב גם גדולי דור כמו הרב אלישיב.

עד כה, היה הרב לאזר, שהוא גם רבה של חב"ד, הרב המקורב היחיד לנשיא רוסיה, ורב מקומי אחר מעולם לא הוזמן לקרמלין. מאחורי גבו, אף כונה לזר "הרב של פוטין". את אי הזמנתו לאירוע מסבירים בקהילה היהודית ברוסיה בכך שלתחושתם של השלטונות שם לא סיפק לזר את הסחורה הדרושה. בראש וראשונה, שיפור תדמיתה של רוסיה והצגתה כמדינה נקייה מאנטישמיות בקונגרס האמריקאי ובקהילה היהודית בארה"ב.

עוד מעריכים, כי פוטין הגיע למסקנה שרב העומד בראש ארגון יהודי שאינו מייצג אפילו את כל תנועת חב"ד ברוסיה, אינו יכול לשמש עוד כנציג של קהילת יהודי רוסיה כולה, ולכן הוא פנה לגולדשמידט המכהן כרב הקהילות היהודיות, ארגון שהנשיא שלו הוא ארקדי גאידמק.

לתפנית ביחסי הכוחות במוסקבה עשויה להיות השפעה גם על הפוליטיקה הישראלית. בניגוד ללזר, איש חב"ד, גולדשמידט הוא ליטאי המקורב, בין השאר, לרב אלישיב הממליך מלכים בירושלים. לשיפור במעמדם של גאידמק ושל הרב המקורב אליו ברוסיה יכולה להיות השפעה על תוכניתו הנרקמת של גאידמק להתמודד על ראשות עיריית ירושלים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.